Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente

Gepubliceerd: 03 mrt 2022

24 keer bekeken
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia slaan een jaartje over?

Gepubliceerd: 14 jun 2019

88 keer bekeken
Hallo, mijn hortensia struiken, die elk jaar tegen deze tijd helemaal in knop en/of bloei staan, lijken dit jaar geen zin te hebben. Ze zijn mooi groen in blad maar er komen alleen nieuwe bladeren aan, bloem(knoppen) zijn nergens te bekennen.
Lees verder...
Forumonderwerp vragen over verschillende bloemen en planten in mijn tuin

Gepubliceerd: 25 mei 2018

83 keer bekeken
Ik heb sinds een jaar voor het eerst een eigen tuin, deze is netjes achter gelaten door de vorige bewonders, maar toch zit ik met een hoop vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp basis snoeien ?

Gepubliceerd: 23 mrt 2018

90 keer bekeken
Wat is nu precies het doel van snoeien en hoe snoei je ( juist niet) om iets te bereiken?
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 05 feb 2018

152 keer bekeken
Blijft lastig, zo'n hortensia. Ik heb in maart, april 2017 deze hortensia tot ca. 15 cm vanaf de grond gesnoeid. Uiteraard maar een paar bloemen. Nu wil ik er eigenlijk niets aan doen, maar hij is veel te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp ^witte dingen onder het blad van een hortensia

Gepubliceerd: 24 jun 2017

1,534 keer bekeken
hallo. ik was even lekker in de tuin bezig toen ik allemaal witte stipjes onder het blad en op de stam van de hortensia zag zitten ,wat is dit en kan het kwaad.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia snoeien na vorstschade?

Gepubliceerd: 11 mei 2017

53 keer bekeken
Mijn 'ouderwetse' hortensia's (die bloeien op oud hout) hebben half april een flinke klap gekregen door die ene stevige nachtvorst. De toppen zijn bruin, en waarschijnlijk zijn de bloemknoppen ook kapotgevroren.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia snoeien: toch nog een vraagje...

Gepubliceerd: 29 jan 2017

68 keer bekeken
Dag allemaal, In onze tuin staat een hortensia waar we erg blij mee zijn. De afgelopen 10 jaar heb ik elk voorjaar de bloemen eruit geknipt. Alle knoppen bleven zo zitten en elk jaar weer geweldig veel bloemen.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien en vervoer

Gepubliceerd: 04 okt 2016

0 keer bekeken
Ook ik zit met het probleem dat er tuin planten vanuit France naar NL moeten. Afgeven bij een tuinarchitect lijkt mij alleen om financiële reden al een slecht plan.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia schneeball

Gepubliceerd: 20 aug 2016

3 keer bekeken
Hoi, kan Hortensia's Schneeball helemaal terug gesnoeid worden? Ik wil een stevige plant met grote bladeren (snoeien maakt groeien). Komen er dan bloemen uit of moet ik dan een jaar wachten? Dank je .
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia snoeien

Gepubliceerd: 25 jul 2016

26 keer bekeken
In mijn voortuin heb ik een Hortensia Annabella staan die helemaal uit elkaar gevallen is door het gewicht van de bloemen. Nu wil ik mijn voortuin op gaan knappen en daarvoor staat de Hortensia erg in de weg (breedte is nu zo'n 3 meter).
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 11 jul 2016

30 keer bekeken
Ik heb één van mijn hortensia's dit jaar verkeerd gesnoeid. Het was er eentje die ik een paar jaar geleden gekregen heb, en er zat geen kaartje bij, dus ik wist niet welk soort het was.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien lime light

Gepubliceerd: 16 apr 2016

15 keer bekeken
Vorig jaar hebben we lime light hortensia aangeplant. Kan die nu nog (16/4) gesnoeid worden tot zo'n 30 cm. boven de grond of is het al te laat. We willen 'm graag niet te laag maar 't moet ook weer niet omvallen na een regenbui.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia snoeien

Gepubliceerd: 20 mrt 2016

16 keer bekeken
Ik heb hier in de tuin een hortensia staan. Weet helaas niet welke soort het is, maar deze heeft last gehad van bladluis.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien hortensia

Gepubliceerd: 09 feb 2016

2 keer bekeken
Door de zachte winter gaat de hortensia (gepot in mand) al uitlopen (nieuw groen). Is het dan nu ook al de tijd om de oude bloemen te snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp groenblijvende bodembedekker

Gepubliceerd: 22 jan 2016

23 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp tuinonderhoud

Gepubliceerd: 26 aug 2015

5 keer bekeken
Hallo, Ik ben nieuw op het forum maar ik heb wel een vraag. Sinds 17 augustus hebben we een huis gekregen met een behoorlijke tuin. Nu is er vanaf maart 2015 niets meer in de tuin gedaan dus het is behoorlijk verwilderd.
Lees verder...
Tuinvideo's hoe plant ik een hortensia?

Gepubliceerd: 16 jul 2015

189 keer bekeken
Een uigebreide uitleg over het planten van een Hortensia. Antwoord op de vraag waar u een Hertensia het beste kunt planten en wat het verschil is in het planten van een roze en blauwe Hortensia.
Lees verder...
Forumonderwerp bladprobleem hortensia

Gepubliceerd: 09 mei 2015

14 keer bekeken
heeft iemand enig idee wat er aan de hand is met onze limelight pluimhortensia? Hij doet t al jaren fantastsch, maar opeens zijn er een paar takken waarvan het blad niet groeit. Zie foto: aan 1 tak zowel zijtakken met
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia's snoeien

Gepubliceerd: 03 mrt 2015

5 keer bekeken
Hallo,Wij hebben in de voortuin hele grote oude hortensia's staan, geërfd van de vorige bewoners.Ze worden erg groot en sprieterig, ik hoor zeer tegenstrijdige adviezen.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 25 sep 2014

2 keer bekeken
Ik heb een hortensia in de voortuin waar een bal op is gekomen. Nu zijn er een paar takken gebroken hierdoor en er is een opening gevormd waar die bal is gevallen. Kan ik die hortensia nu snoeien en zo ja hoe moet ik
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia annabel ....takken knappen door regen...

Gepubliceerd: 06 jul 2014

286 keer bekeken
Mijn hortensia's Annabel zijn topzwaar geworden door de harde regenbuien.En er zijn veel takken geknapt.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe weet ik welke hortensia ik heb?

Gepubliceerd: 17 mei 2014

8 keer bekeken
In verband met snoeien voor volgend jaar wil ik graag weten welke hortensia's ik heb en welke ik wel of niet moet snoeien. Wat zijn hier aandachtspunten voor en kan je dat op dit moment al zien?
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia black steel

Gepubliceerd: 01 nov 2013

161 keer bekeken
hoi weet iemand misschien hoe je een hortensia black steel moet snoeien en ook nog bloemen eraan krijgen
Lees verder...
Forumonderwerp schapenkoppen soeien ?

Gepubliceerd: 10 okt 2013

6 keer bekeken
kan ik mijn hortensia ( schapen kop ) nu al snoeien ?
Lees verder...