Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie koikarpers: soortgeschikte teelt en voeding

Gepubliceerd: 24 jul 2023

10 keer bekeken
Koikarpers worden met recht gezien als de meest edele vertegenwoordigers van vijvervissen. De veeleisende dieren kunnen tot een meter lang worden en brengen hun bezitters al tientallen jaren met hun kleurrijke schubben in verrukking.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver / zwemvijver

Gepubliceerd: 16 nov 2022

58 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp zonnebaarsplaag in vijver

Gepubliceerd: 27 jun 2022

121 keer bekeken
Beste vijverliefhebbers, Ik heb plaag van zonnebaarsen in mijn vijver. Hoe kan ik deze invasieve exoten het beste, snelste en het eenvoudigst uit mijn vijver krijgen? De vijver is ongeveer 17 m3 en bevat geen andere vissen.
Lees verder...
Tuininformatie hoe richt je je tuin in?

Gepubliceerd: 14 feb 2022

37 keer bekeken
Het inrichten van je tuin kan soms een lastige klus zijn. Maar je hoeft zeker geen groene vingers te hebben om een gezellige tuin te kunnen creëren.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen vertonen bijtwonden?

Gepubliceerd: 10 sep 2021

168 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp goedvis kop verminkt

Gepubliceerd: 04 sep 2021

41 keer bekeken
Ik heb 2 weken geleden gezien dat er een goudvis in mn vijver zit waarvan zn kop voor helft verminkt is. Denk afgebeten door een mossel. Het lijkt of hij er geen last van heeft, maar ziet er heel erg uit.
Lees verder...
Forumonderwerp goudvissen met kuit

Gepubliceerd: 15 aug 2021

75 keer bekeken
Hallo beste vijver vrienden Ik heb een vijver van ongeveer 700 liter daarbij staat er nog een tweede vijver van ongeveer 800 liter
Lees verder...
Forumonderwerp plantenmishandeling?

Gepubliceerd: 21 sep 2020

140 keer bekeken
Hoi! Ik ben nieuw op dit forum en ik wilde een vraag stellen m.b.t. plantenmoraal of ethiek.
Lees verder...
Forumonderwerp help!! vijver troebel, maar niet groen..

Gepubliceerd: 28 jul 2020

461 keer bekeken
Hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp vissen dood, wonden aan zijkant

Gepubliceerd: 25 jun 2020

195 keer bekeken
Hen een vijver met diverse vissen. Goudvis, sarassa, zeelt, zonnebaars. Maanden is alles goed gegaan maar sinds afgelopen week enkele dode vissen. Opvallend was dat beide ondiepe, volgens mij niet dodelijke, wondjes hadden aan de zij.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke vissen

Gepubliceerd: 14 jun 2020

95 keer bekeken
Enkele vissen zijn ziek. Ze verkleuren roze, vertonen schimmels (?) op hun schubben, hangen stil aan het oppervlakte en hun ogen zijn precies roodomrand, maar niet echt opgezwollen. Ik zie geen geen uiterlijke wormen.
Lees verder...
Forumonderwerp rode vlek op goudwinde

Gepubliceerd: 30 mei 2020

201 keer bekeken
Een goudwinde vertoont een grote rode vlek op zijn rug (Zie foto). Is dit een ziekte of kan dit een wonde zijn (heb onlangs bezoek gehad van een reiger). De andere vissen zien er gezond uit. De nitrietwaarden van de vijver zijn goed.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen

Gepubliceerd: 29 mei 2020

94 keer bekeken
Goedendag, Wat ik nou meemaakte: laat in de middag lagen alle vissen met hun kop in dezelfde richting. Aan de stroomrichting van de pomp is niet veranderd. Zie foto
Lees verder...
Forumonderwerp goudwindes gegrepen door een reiger?

Gepubliceerd: 23 mei 2020

398 keer bekeken
2 Goudwindes dood in een week. Heldere vijver, afgedekt met "betongaas" en fijnmazig net. Reiger in de buurt gesignaleerd. Overige vissen hebben geen huidafwijkingen, zwemmen gezond rond.
Lees verder...
Forumonderwerp parasiet+wondje op 2 vissen.

Gepubliceerd: 20 mei 2020

86 keer bekeken
Heb deze vissen sinds ze jonkies zijn. Eigenlijk deze week pas vielen bij 2 verschillende vissen, 1 verwonding en 1 gek plekje op.
Lees verder...
Forumonderwerp regenput als vijver

Gepubliceerd: 14 mei 2020

735 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp apatische slome goudvissen

Gepubliceerd: 08 mei 2020

338 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten

Gepubliceerd: 29 apr 2020

422 keer bekeken
Goedendag ik ben nieuw hier en ik ben in bezit van een kleine tuin vijver met 4 goudvissen het type vijver is rond met een diameter van 160 cm en 40 cm diep en daaronder nog een stuk van 60 cm en 30 cm diep het betreft hier een voorgevormde vijver
Lees verder...
Forumonderwerp vijver net aangelegd en schoongemaakt

Gepubliceerd: 26 apr 2020

182 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp kh waarde nieuwe vijver

Gepubliceerd: 23 apr 2020

186 keer bekeken
Hallo, we hebben een nieuwe vijver en sinds 3 weken gevuld.Het is een vijver met rubber bekleed.Op de Bodum granulaat, voldoende planten is zuurstof planten welke als een tierelier groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp aanschaf vijverfilter

Gepubliceerd: 15 apr 2020

120 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp vissen na reiger bezoeken enorm bang

Gepubliceerd: 15 apr 2020

645 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp skimmer

Gepubliceerd: 12 apr 2020

48 keer bekeken
Wij bezitten een koivijver van een 16000 liter waarvan deze alles heeft zoals het zou moeten horen zoals zeefbochtfilter, zware pomp, 2 uv lampen van 55 watt, een andere filterbak gevuld met borstels en matten om te filteren , bodemdrain maar toch
Lees verder...
Forumonderwerp vissen hoog in de vijver i.p.v. op bodem

Gepubliceerd: 19 dec 2019

146 keer bekeken
Onze vissen, koikarpers en goudvissen, zijn de laatste dagen veel bovenin het water te zien. Sommige zelfs constant. Dit is in 19 jaar tijd nog nooit gebeurd in de winter. 
Lees verder...
Forumonderwerp helder vijverwater maar toch alg?

Gepubliceerd: 09 sep 2019

274 keer bekeken
Ik heb mooi helder vijverwater, maar toch een eigenaardig probleem: vanaf ongeveer de middag komen er groen (rest-)alg (?) naar boven en vormt een hecht oppervlak op de vijver.
Lees verder...
Stel een tuinvraag