Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
apatische slome goudvissen Gepubliceerd: 08 mei 2020 359 keer bekeken |
Hallo Lees verder... |
| Forumonderwerp |
jonge goudvissen krijgen in vijver. Gepubliceerd: 23 mei 2015 242 keer bekeken |
Ik heb een vijverbak van ca. 1650 liter. Ik heb er ca. 15 goudvissen in zitten en 1 algeneter. Kan iemand mij vertellen waarom ik geen jonge vissen krijg?? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vissen zijn bang Gepubliceerd: 06 jan 2015 124 keer bekeken |
Hallo forum leden Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bijpassende vissen & garnalen ?? Gepubliceerd: 15 dec 2013 117 keer bekeken |
zoek nog bijpassende vissen en garnalen voor mijn aquarium. mijn eisen zijn : Lees verder... |
| Forumonderwerp |
moerasvijver- goed bezig of niet? Gepubliceerd: 17 aug 2012 399 keer bekeken |
Na lang twijfelen heb ik gisteren mijn moerasvijvertje aangelegd. De folie leggen was een ramp, overal plooien maar goed, het ligt er : ) Lees verder... |
| Forumonderwerp |
groene aanslag Gepubliceerd: 30 jul 2012 26 keer bekeken |
Hallo,eerst en vooral wil ik jullie mellden dat ik volledig nieuw ben in het wereldje van vijver en vissen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
goudwindes Gepubliceerd: 02 jun 2012 13 keer bekeken |
Heb enige weken geleden 5 goudwindes gekocht maar zie deze nu niet meer terug te zien in de vijver.
Ben bang dat ze uit de vijver zijn gesprongen of bij watervalletje zijn blijven drijven en gepakt zijn door vogels. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
gedrag goudwindes Gepubliceerd: 20 mei 2012 728 keer bekeken |
Wij hebben een tijdje geleden, tien goudwindes en twee goudvissen gekocht voor onze vijver van 1 bij 2. De goudwindes zijn er schuw, verstoppen zich regelmatig, en zwemmen erg laag Lees verder... |
| Forumonderwerp |
zonnebaars in natuurvijver (en zoetwatermossel?) Gepubliceerd: 16 mei 2012 271 keer bekeken |
Mijn oorspronkelijke bedoeling was om mijn vijver visvrij te houden maar ik heb ook geen zin om mijn vijver een heuse muggenbroedkolonie te laten worden.
Daarom dat ik in gedachte heb om één zonnebaars te houden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
gedrag Gepubliceerd: 24 apr 2012 4 keer bekeken |
hallo, waarom heb ik zulke luie vissen? als ik kijk bij andere zijn ze hevig aan het zoeken voor voedsel mijn vissen lijken het allemaal wel best te vinden, lijkt wel Lees verder... |
| Forumonderwerp |
aanleg vijver Gepubliceerd: 14 jan 2012 37 keer bekeken |
Hallo,
voor ons huis wil ik een vijver aanleggen tegen het terras aan. Het terras is een cirkel en de vijver moet trapsgewijs in 3 stappen aflopen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
windes vangen uit vijver Gepubliceerd: 18 jun 2011 30 keer bekeken |
Mijn 4 windes krijgen een grotere vijver die van mij word te klein.Nu moeten we ze vangen heeft iemand een tip/ervaring om ze te vangen zonder de vissen en de vijver te beschadigen.BVD MHofman Lees verder... |
| Forumonderwerp |
salamander jong Gepubliceerd: 26 mei 2011 133 keer bekeken |
Sedert verleden zomer heb ik geen vissen meer in mijn tweede kleine vijvertje....dus hebben de kikkers,padden,salamanders deze ook al in beslag genomen.... Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vissen laten zich heel de dag niet zien Gepubliceerd: 22 mei 2011 147 keer bekeken |
Ik heb sinds anderhalve week 10 goudwindes in mijn vijver gezet(circa 6 kuub). De vijver is een heldere vijver met veel zuurstof planten. Mij werd verteld dat de vissen een aantal dagen aan hun omgeving moesten wennen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vijver te ondiep? Gepubliceerd: 28 apr 2011 27 keer bekeken |
Ik heb een vijver die op het grootste punt 2.5 bij 3.5 is...
Ik heb mooie vissen, planten etc.
Enkel als ik langsloop of ernaast beweeg schrikken de vissen en schieten vooral de grote door heel de vijver weg. naar schudplekjes. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
'eendenplaag' Gepubliceerd: 12 apr 2011 32 keer bekeken |
Sinds een paar dagen krijgt onze vijver bezoek van een koppel wilde eenden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
combinatie pomp / drukfilter Gepubliceerd: 05 feb 2011 11 keer bekeken |
Hallo,
Kleine vraag. Ben weldra in het bezit van een filtoclear 15000 van het merk Oase. Reden is dat ik die kan ingraven. De vijver heeft een totale inhoud van 5000 liter. Wat is nu een goede combinatie filter / pomp? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
schuwe vijvervissen Gepubliceerd: 23 jun 2010 238 keer bekeken |
Wij hebben in onze vijver diverse vissen o.a. goudwindes, zilverwindes,sarassa's, 1 koi en 1 zonnebaars. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vissen al een tijd non-actief Gepubliceerd: 22 okt 2009 5 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
verwondingen vissen Gepubliceerd: 26 sep 2009 40 keer bekeken |
Hoy,heb sinds een paar maanden een tuinvijver aangelegd maar heb tot mijn groot ongenoegen last van vissterfte en verwonde vissen,vooral bij de goudvissen en subinkins(beschadigde schubben,de mond,de sluierstaarten zijn gewoon verhakkelt) ...nu he Lees verder... |
| Forumonderwerp |
toon je vijvertje. Gepubliceerd: 15 jun 2009 76 keer bekeken |
Hey zoals het topic zegt.TOON JE VIJVER
Ik ben schuurkot.be Lees verder... |
| Forumonderwerp |
jonge vissen in de vijver, hoe voorkomen ? Gepubliceerd: 16 mei 2009 212 keer bekeken |
Mijn vader heeft een redelijk grote vijver en is hier helemaal gek mee. Hij heeft deze al vele jaren en er zitten erg grote vissen in, sommigen zijn al vanaf het begin in zijn bezit. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
schimmelvorming op vijverbodem? Gepubliceerd: 18 apr 2009 114 keer bekeken |
Beste forumleden,Eerst maar even een uitgebreide inleiding voor ik mijn vraag stel: Lees verder... |
| Forumonderwerp |
vissen gaan 's nachts op stap Gepubliceerd: 31 dec 2008 6 keer bekeken |
Ondanks de inmiddels dikke laag ijs op de vijver blijven de vissen nog in beweging zij het met trage bewegingen. Overdag zit de hele kluit in het diepste deel van de vijver. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
winde, help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gepubliceerd: 28 sep 2008 5 keer bekeken |
hallo,Ik heb sinds kort een vijver met 6 windesde vissen blijven steeds op het diepste punt van de vijver en zwemmen zo nu en dan een rondje waarom komen ze niet boven en eten mijn drijvende korrelvoer? Lees verder... |