Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie koikarpers: soortgeschikte teelt en voeding

Gepubliceerd: 24 jul 2023

10 keer bekeken
Koikarpers worden met recht gezien als de meest edele vertegenwoordigers van vijvervissen. De veeleisende dieren kunnen tot een meter lang worden en brengen hun bezitters al tientallen jaren met hun kleurrijke schubben in verrukking.
Lees verder...
Tuininformatie ontdek de voordelen van een elektrische heggenschaar

Gepubliceerd: 20 jun 2023

9 keer bekeken
Of je nu een doorgewinterde tuinier bent of gewoon van een goed onderhouden tuin houdt, het snoeien en knippen van heggen kan een tijdrovende klus zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp voorstellen

Gepubliceerd: 26 aug 2022

8 keer bekeken
Hallo, ik ben Ton van den Berge en ben benieuwd of jullie mij kunnen (verder) helpen met een vraag. Mijn dochter heeft een huis gekocht waar een zogenaamde authentieke tulpentrekkas in de tuin staat.
Lees verder...
Tuininformatie waarom een opblaasbare jacuzzi ideaal voor elke tuin is

Gepubliceerd: 12 jul 2022

10 keer bekeken
We zijn weer volop in de tuin bezig dit voorjaar. Naast mooie bloemen, planten en een heerlijke loungehoek is het tegenwoordig veel makkelijker om een relaxplek met water te realiseren.
Lees verder...
Forumonderwerp bovenste bladeren tomatenplant hangt slap

Gepubliceerd: 21 mei 2022

284 keer bekeken
Mijn tomatenplant doet het goed, heeft geen luis, staat niet droog maar toch hangen de bovenste bladeren wat slap. Waardoor komt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp tegels schrobben

Gepubliceerd: 20 feb 2022

33 keer bekeken
Ha iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw in te richten tuin

Gepubliceerd: 30 jan 2022

86 keer bekeken
Hoi hoi, helemaal nieuw hier op het forum, maar leuk om door alle berichten heen te scrollen en lezen.
Lees verder...
Forumonderwerp help, ficus bussei bruine bladeren.

Gepubliceerd: 06 jan 2021

69 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp uitvliegen pimpelmees

Gepubliceerd: 09 mei 2020

36 keer bekeken
Dag iedereen,Gewoon uit nieuwsgierigheid deze vraag.Woensdagavond zijn bij mij een 5-tal pimpelmezen uitgevlogen. Sindsdien zijn de ouders nog steeds druk doende met voeren.
Lees verder...
Forumonderwerp sering steunen

Gepubliceerd: 02 jun 2019

35 keer bekeken
Hoi, Ik heb 2 seringen in de tuin die allebei nu denk ik 3-4 jaar oud zijn en iets maar dan 2 meter hoog. Bovenin hebben ze best wat takken en bald en komen er ook af en toe bloemen maar destam is bei beide nog erg dus.
Lees verder...
Forumonderwerp cyclus buxusrups

Gepubliceerd: 30 mei 2018

156 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp groene soep

Gepubliceerd: 12 mei 2018

205 keer bekeken
Hoi ik zoek dringend hulp. Wij hebben een vijver van +- 15 jaar (18,000l) met een moerasfilter en aan de andere kant een drukfilter die water naar de wortels van de planten aan de zijkant van de vijver voert.
Lees verder...
Forumonderwerp japanse esdoorn sterft gedeeltelijk af

Gepubliceerd: 06 mei 2018

2,200 keer bekeken
Hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen... terra nova

Gepubliceerd: 22 feb 2018

20 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp tamme kastanje met stormschade.

Gepubliceerd: 19 jan 2018

184 keer bekeken
Hallo, Gister zijn er 2 dikke takken van onze ong. 100 jarige tamme kastanje afgebroken. Vraag is wat ik nu het beste met de uiteinde kan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp beukenboom

Gepubliceerd: 10 sep 2017

344 keer bekeken
Hallo, ik heb in mijn tuin een beukenboom staan. Ik schat dat hij minimaal 30 jaar oud is. Langzaamaan wordt hij echt te groot, de takken schuren over het dak en het terras krijgt te weinig zon.
Lees verder...
Forumonderwerp wilde bloemen zaaien in voorjaar

Gepubliceerd: 02 aug 2017

59 keer bekeken
Even een vraag naast mijn huis ligt een klein stukje schraal weiland in jaren niet bemest, en op dit moment erg dor. Volgend jaar wil ik in het voorjaar in de wei wilde bloenmenzaad zaaien. Maar krijg verschillende adviezen.
Lees verder...
Forumonderwerp ^witte dingen onder het blad van een hortensia

Gepubliceerd: 24 jun 2017

1,534 keer bekeken
hallo. ik was even lekker in de tuin bezig toen ik allemaal witte stipjes onder het blad en op de stam van de hortensia zag zitten ,wat is dit en kan het kwaad.
Lees verder...
Forumonderwerp het nieuwe forum

Gepubliceerd: 06 jun 2017

89 keer bekeken
Webmaster: van harte gefeliciteerd met het nieuwe forum! 't Is even wennen, maar het ziet er goed uit!
Lees verder...
Bedrijven tuinatelier herman & vermeulen

Gepubliceerd: 30 mei 2017

5 keer bekeken
Wat kunnen wij voor u betekenen? We maken tuinontwerpen, beantwoorden tuinvragen en zoeken naar tuinoplossingen voor iedere tuin en ieder budget. Wij snoeien (ook fruitbomen) en knippen, maken beplantingsplannen en voeren deze uit.
Lees verder...
Tuininformatie onkruid in gazon bestrijden

Gepubliceerd: 13 mei 2017

1,360 keer bekeken
Over de vraag of je onkruiden uit het gazon al dan niet dient te verwijderen, zijn de meningen verdeeld. Die keuze dien je eigenlijk reeds te maken voor de aanleg van je gazon.
Lees verder...
Forumonderwerp buxus

Gepubliceerd: 12 mei 2017

164 keer bekeken
Goedemiddag, Tot mijn schrik zag ik dat er verdorde blaadjes aan mijn buxus komen.
Lees verder...
Forumonderwerp overal onkruid!

Gepubliceerd: 08 mei 2017

18 keer bekeken
Overal in mijn tuin komt ieder jaar in zeer grote getale hetzelfde onkruid op. Weet iemand wat het is?? (Zie foto's hieronder).
Lees verder...
Forumonderwerp ervaringen met een hakselaar

Gepubliceerd: 05 nov 2016

53 keer bekeken
Wat zijn jullie ervaringen met een electrische hakselaar voor in de tuin?
Lees verder...
Forumonderwerp opuntia cactus

Gepubliceerd: 25 okt 2016

47 keer bekeken
Hallo, Bij het kopen van schildpaddenvoer heb ik ook een deel van een opuntia cactus plant meegekregen. Ik ben ermee bekend dat deze aan de schildpadden kan worden gevoerd.
Lees verder...