Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp nieuwe vijver troebel

Gepubliceerd: 29 apr 2018

170 keer bekeken
Beste vijver vrienden. Wij hebben ginds gister een 1000 liter vrij er netjes ingegraven pomp enz alles er op, alleen is er tijdens het graven wat modder en zand in de vijver er gekomen, en is het water erg troebel
Lees verder...
Forumonderwerp stofzuiger

Gepubliceerd: 14 mrt 2014

27 keer bekeken
Wie heeft ervaring met een vijverstofzuiger?Ik heb een kleine vijver waar nogal wat zand in ligt door de goudvissen die mijn planten bakjes steeds omver halen, ik heb er wel een laag keitjes in
Lees verder...
Forumonderwerp speelzand als bodembedekking

Gepubliceerd: 28 jul 2013

320 keer bekeken
Is speelzand grschikt als bodembedekker voor de vijver?Sprak laatst iemand die hier positieve ervaringen mee had.Het is ook makkelijker schoonmaken en het is goedkoop! Ik zit te twijfel tussen fijn grind of speelzand.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver is vuil

Gepubliceerd: 26 mei 2012

135 keer bekeken
Onze zwemvijver ligt er nu een jaar of 5... (met enkele vissen) en uiteraard hebben we altijd wel last van algen maar nooit echt veel... vorig jaar heeft mijn vader gebruik gemaakt van een soort bacterie waardoor we totaal geen
Lees verder...
Forumonderwerp gras in huis

Gepubliceerd: 05 jan 2012

51 keer bekeken
Hallo, Vandaag kwam ik op het radicale, uitdagende en hopelijk uitvoerbare idee om in huis een pot met gras te laten groeien. Heeft iemand een idee of dit mogelijk is? Graag tips! Dank!
Lees verder...
Forumonderwerp dode algen tussen de substraat.

Gepubliceerd: 29 nov 2011

27 keer bekeken
In mijn koivijver heb ik substraat op de bodem liggen.Nu ligt er sinds een tijdje een groen laagje dode alg in één hoek van de vijver.( door stroming wordt alles naar één hoek gedreven)Maar hoe krijg ik dit nu weg.
Lees verder...
Forumonderwerp krijg mijn vijver niet meer klaar

Gepubliceerd: 03 aug 2011

31 keer bekeken
Ik heb sedert enkele jaren een vijver van 10.000 liter met daarbij nog een deel van 3000 liter.
Lees verder...
Forumonderwerp vuilzuigers (sibo en van woensel) : ervaringen ???

Gepubliceerd: 27 jun 2010

83 keer bekeken
Beste vijverliefhebbers in Nederland, Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing voor mijn (vijver)probleem …
Lees verder...
Forumonderwerp teveel vijversubstraat?

Gepubliceerd: 04 jun 2010

387 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp helderheid van de bodem

Gepubliceerd: 15 dec 2009

7 keer bekeken
Mijn plantjes staan in mandjes die gewoon op de zwarte rubber staan.Eigenlijk vind ik het veel mooier dat er substraat op de bodem licht,maarvoor twee redenen doe ik dat liever niet-stofzuigen word veel moeilijker.
Lees verder...
Forumonderwerp lavastenen in vijver

Gepubliceerd: 20 okt 2009

564 keer bekeken
Ik heb een vijver van 10000 liter. Momenteel wordt deze gefilterd via een moerasfilter van 3 kubieke meter lavastenen, maar dit geeft niet het verhoopte resultaat.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver zuiver

Gepubliceerd: 07 nov 2008

0 keer bekeken
hallohet weer is nu nog zacht, kan ik nu nog de vijver schoonmaken/ stofzuigen of is het te laat nu?bedanktDaniel
Lees verder...
Forumonderwerp vijver schoonmaken

Gepubliceerd: 28 sep 2008

2 keer bekeken
wanneer kan ik het beste mijn vijver schoonmaken/ stofzuigen?
Lees verder...
Forumonderwerp zwemvijver groene wanden

Gepubliceerd: 16 mei 2008

172 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp eenden in de vijver

Gepubliceerd: 24 apr 2007

6 keer bekeken
Op paasmaandag werden wij verrast door maar liefst 14 eendekuikens plus moeder die in onze vijver rondspartelden. Een leuk gezicht natuurlijk, maar....ze konden niet zelf de tuin uit!
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstofplant

Gepubliceerd: 05 apr 2007

2 keer bekeken
hoi,hier ben ik weer:) ik zou eens graag willen weten welke zuurstofplant ik in m'n vijver heb en of deze gepoot moet worden of gewoon los in de vijver mag liggen?
Lees verder...
Forumonderwerp vijver stofzuigen

Gepubliceerd: 02 apr 2007

9 keer bekeken
ik heb vandaag eens een vijverstofzuiger aangeschaft om de vijver eens goed zuiver te maken (is de eerste keer in 1,5 jaar)
Lees verder...
Forumonderwerp aantal vijver vraagjes

Gepubliceerd: 27 mrt 2007

2 keer bekeken
hoi,per toeval ben ik op dit forum terecht gekomen en heb meteen enkele vraagjes:)
Lees verder...
Forumonderwerp schoonmaken en opnieuw aanleggen vijver; help

Gepubliceerd: 15 aug 2006

4 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp troebele vijver door koi karpers?

Gepubliceerd: 30 jun 2006

2 keer bekeken
wij hebben een vijver van rond de 10m3met flinke watervalhierin zitten heel wat vissen, rond de 20 goudvissenen een hoop jonge goudvissen van 1 tot 5 cm2 grote goudwindes ong. 20-25 cm
Lees verder...
Forumonderwerp zwemvijver

Gepubliceerd: 03 jun 2006

9 keer bekeken
Ik heb reeds 3 jaar een grote zwemvijver (16x5x1.8) die nog altijd perfect klaar is.Enkele problemen :1. neerslag op de bodem van licht bruine smurrie die na stofzuigen snel terugkomt en bovendrijft bij warm weder.
Lees verder...
Forumonderwerp algen

Gepubliceerd: 06 aug 2004

2 keer bekeken
Ik ben net verhuisd, en in mijn tuin ligt een vijver van +/- 6 m2.Ik heb hiervoor nooit een vijver gehad, dus ik weet er eigenlijk bijzonder weinig vanaf. ]Mijn vijverwater is heel helder. Ik heb 2 filters en een uv-lamp.
Lees verder...
Forumonderwerp cement in vijver

Gepubliceerd: 26 nov 2003

4 keer bekeken
In augustus 2002 lieten wij een vijver aanleggen (van 8/4M). De randafwerking werd in kasseien gelegd. De aanlegger vond het nodig om die kasseien op een berm mortel van ongeveer 1/2 m hoog en 1/2 m breed te leggen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag