Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp apatische slome goudvissen

Gepubliceerd: 08 mei 2020

338 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten

Gepubliceerd: 29 apr 2020

422 keer bekeken
Goedendag ik ben nieuw hier en ik ben in bezit van een kleine tuin vijver met 4 goudvissen het type vijver is rond met een diameter van 160 cm en 40 cm diep en daaronder nog een stuk van 60 cm en 30 cm diep het betreft hier een voorgevormde vijver
Lees verder...
Forumonderwerp vissen na reiger bezoeken enorm bang

Gepubliceerd: 15 apr 2020

646 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp gedrag goudvis t.o. goudwinde

Gepubliceerd: 19 jun 2014

187 keer bekeken
Hallo, heb een kleine vijver met daarin meerdere goudwindes en 3 goudvissen en dit sinds een jaar of 3, dus redelijk volwassen vissen.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver vragen

Gepubliceerd: 31 jul 2013

11 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp vissen gaan plots allemaal dood

Gepubliceerd: 13 nov 2012

14 keer bekeken
Ik heb al een aantal jaar een vijver. Rond, 4 meter doorsnee, 1 meter diep, ongeveer 11.000 liter water. Op 2 derde van het oppervlak ligt waterlelieblad en verder veel zuurstofplanten. De planten doen het goed.
Lees verder...
Forumonderwerp help! vissterfte...

Gepubliceerd: 26 aug 2012

32 keer bekeken
Beste, 1 jaar geleden heb ik een woning aangekocht voorzien van een vijver (juli 2011), nogal verwaarloosd door de vorige eigenaars. Vijver zag groen met algen maar vissen leefden nog.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen levensloos en gaan 1 voor 1 dood.

Gepubliceerd: 14 jul 2012

74 keer bekeken
Goedemiddag! Ik zit met een probleem.Wij hebben nu sinds een maand ong 2 kleine karpertjes bij ons in de vijver erbij gedaan. Verder zitten er alleen maar 5 goudvissen in.
Lees verder...
Forumonderwerp uv lamp?

Gepubliceerd: 02 jul 2012

21 keer bekeken
ik wil graag een uv lamp in mijn vijver.ik heb al een filter maar zonder uv.wie weet een goede uv lamp/ filter dinges?voor 1000 liter vijver.
Lees verder...
Forumonderwerp kikkervisjes

Gepubliceerd: 01 jul 2012

51 keer bekeken
Wij hebben nu al maanden kikkervisjes in onze vijver en alles leek prima te gaan. Ze groeiden gestaag en ik zag geen problemen.
Lees verder...
Forumonderwerp zonnebaars in natuurvijver (en zoetwatermossel?)

Gepubliceerd: 16 mei 2012

263 keer bekeken
Mijn oorspronkelijke bedoeling was om mijn vijver visvrij te houden maar ik heb ook geen zin om mijn vijver een heuse muggenbroedkolonie te laten worden. Daarom dat ik in gedachte heb om één zonnebaars te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp ijs uit de vijver .

Gepubliceerd: 19 feb 2012

3 keer bekeken
Gelukkig begint langzaam het voorjaar te komen.En kunnen we weer genieten van onze vijvers!Heb net een paar fotos gemaakt.Alle vissen zijn er nog hopelijk bij jullie ook.Groet Minke
Lees verder...
Forumonderwerp verbod op vissenkom!!

Gepubliceerd: 19 jun 2011

10 keer bekeken
Moet er niet een verbod komen van de vissekom,dit kom ik nog vaak tegen op andere sites.Vragen over hoeveel kunnen erin ed.Pure dierenmishandeling! Wat vinden jullie?
Lees verder...
Forumonderwerp vijvervis beschadigd door reiger

Gepubliceerd: 26 mei 2011

376 keer bekeken
Helaas heeft onze vijver bezoek gehad van de reiger ! hierbij zijn diverse vissen verdwenen en/of beschadigt.Helaas voor een sluierstaart die beschadigd is gaat het niet goed / weet iemand raad. ?!
Lees verder...
Forumonderwerp beginneling met vijver

Gepubliceerd: 23 mei 2011

8 keer bekeken
Ik ben gestart met een vijver. Deze vijver heeft een afmeting van 4,5 bij 1,7 bij 0,73m. Ik heb nu 5 zoetwatermosselen, 5 blauwe windes, 5 komeetstaarten, 1 lelie en 1 zuurstofplant en een pomp erin.
Lees verder...
Forumonderwerp groen vijverwater

Gepubliceerd: 14 mei 2011

16 keer bekeken
Ik heb reeds een aantal jaren een vijver,na lange tijd zoeken heb ik sedert een drietal jaren een kraakheldere vijver (dit dank zij zwaar genoeg filtermateriaal + UV lamp).Een drietal weken geleden heb ik door omstandigheden de volledige vijver mo
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippen

Gepubliceerd: 10 mei 2011

5 keer bekeken
hallo allemaal, ik heb een aantal jonge goudvissen en een paar daarvan hebben witte stippen is dit besmettelijk voor de andere vissen in de vijver en gaan ze er aan dood? groetmilan
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn vissen gaan dood!!!

Gepubliceerd: 27 apr 2011

138 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp leeuwenkop zwemt op rug

Gepubliceerd: 15 feb 2011

101 keer bekeken
heb al twee jaar twee sluierstaarten (leeuwenkop: sluier, dikke ogen). met de ene gaat alles heel goed maar met de tweede is iets raars. hij zwemt meer op zijn rug dan gewoon.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen sarasa's hangen scheef in vijver water

Gepubliceerd: 14 feb 2011

67 keer bekeken
L.S.
Lees verder...
Forumonderwerp uv lamp

Gepubliceerd: 10 feb 2011

6 keer bekeken
Wanneer mag je een uv-lamp weer aansluiten?Filter is gedurende de winter blijven draaien maar uv lamp hebben we uitgezet. Dient de uv-lamp jaarlijks vervangen te worden?
Lees verder...
Forumonderwerp welke vijverpomp?

Gepubliceerd: 18 dec 2010

95 keer bekeken
Mijn pomp van de vijver is stuk en onherstelbaar. Was maar eentje uit de brico en nog onder garantie.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen naar binnen

Gepubliceerd: 01 dec 2010

9 keer bekeken
Nadat het gisteren erg goed leek te gaan, was vanochtend de vijver ondanks piepschuim e.d. helemaal dichtgevroren.
Lees verder...
Forumonderwerp riviergrondel

Gepubliceerd: 06 aug 2010

145 keer bekeken
Hallo mede forumbezoekers,
Lees verder...
Forumonderwerp goudvis sterfte

Gepubliceerd: 27 mrt 2010

7 keer bekeken
Sinds een week zijn er 11 goudvissen gestorven in mijn vijver van 3000 liter. Ze zitten er sinds vorig jaar maart in en tot nog toe had ik geen problemen. De hele winter heb ik er een bruissteen in gehad.
Lees verder...