Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
torren op waterlelieblad Gepubliceerd: 22 aug 2019 24 keer bekeken |
Op het blad van mijn waterlelies zitten kleine torretjes, zwart, die ook kunnen vliegen. Ze zijn ong 5 mm lang en 2-3 mm breed. Deze torren vreten de bladeren aan waardoor al het blad bruin wordt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
opgegeten waterlelie Gepubliceerd: 21 jun 2014 1,374 keer bekeken |
Groot probleem! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waterlelieblad aangevreten. Gepubliceerd: 01 sep 2010 343 keer bekeken |
Heb nu een maand een waterlelie in de vijver.Deze word al vanaf het begin zodra een blad bovenkomt aangevreten .Weet niet wat het is zal een beestje zijn maar welke en wat tedoen?BVD minke Lees verder... |
| Forumonderwerp |
slakken in de vijver Gepubliceerd: 07 aug 2010 133 keer bekeken |
Weer heb ik een vraagje hier op het forum. We hebben een kleine vijver en nu heb ik ooit uit een meer, waar we wel eens gaan zwemmen, wat zuurstofplanten met daarop minislakjes meegenomen (ik heb al gelezen dat dat niet zo'n goed idee was :-)). Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waterplanten met wormen.. Gepubliceerd: 06 jul 2010 71 keer bekeken |
Hallo,Ik ging vanavond naar m'n nieuwe vijvertje kijken ,en tot mijn verbazing zag ik dat de bladeren van de dwergwaterlelie en de kikkerbeet helemaal kapot aan het gaan waren... Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waterlelie. Gepubliceerd: 23 apr 2010 13 keer bekeken |
Hallo vijver liefhebbers. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hoeveel waterlelies? Gepubliceerd: 13 okt 2009 24 keer bekeken |
Ik heb onlangs een vijver aangelegd (100 m², inhoud ca. 42 m³) die pal in de zon ligt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
rode bordeau kleurige vlekken waterlelieblad ???? Gepubliceerd: 09 sep 2009 390 keer bekeken |
Mijn rood- roze waterlelie is gelukkig verlost van de waterleliekever ( voor tips en info hierover vraag het me maar ) maar begint nu meer en meer bladeren te krijgen met roest - rode -bordeau achtige vlekken - Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waterleliekever bestrijden Gepubliceerd: 06 jul 2009 1,055 keer bekeken |
zoals ik in een ander artikel al zei, hebben we heel veel last van de waterleliekever.De bladeren lijken soms wel kantwerk .Ik las dat je hem kan bestrijden door regelmatig de bladeren voor een tijdje onder te houden met kippegaas of iets anders w Lees verder... |
| Forumonderwerp |
beestjes op stengel en blad waterlelie Gepubliceerd: 21 mei 2009 217 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waterlelie Gepubliceerd: 11 mei 2009 1 keer bekeken |
Wij hebben gaatjes en aangevreten waterlelieblad wat kan dit zijn?Het nieuwe blad dat nog onder het water zit is ook aangevreten en wat kunnen wij er aan doen? groetjes Ans Lees verder... |
| Forumonderwerp |
waterleliekevers Gepubliceerd: 02 mei 2009 40 keer bekeken |
Beste mensen, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
slakken en waterlelies Gepubliceerd: 30 jun 2007 30 keer bekeken |
Is het nu wel of niet goed om poelslakken in een (natuur)vijver te hebben. ik heb geen filter of uv lamp. wel een pomp op een molensteen en een zuurstof bal. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bruine blad aponogeton distachyos (kaapse lelie?) Gepubliceerd: 01 jun 2007 24 keer bekeken |
Plant deed het prima, veel blad en bloemen, maar de laatste weken ontstaan er donker oranje/bruine vlekken op de bladeren. Blad sterft af en geen nieuw blad en bloemen meer. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
beesjes Gepubliceerd: 08 jul 2006 33 keer bekeken |
in mijn tuin heb ik twee vijvers waar geen vis in zit maar wel kikkers. De ene vijver waar zuurstof planten en water lelie's in zitten doet het erg goed. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
larven,waterlelie Gepubliceerd: 21 mei 2006 18 keer bekeken |
blad en de knoppen van de witte waterlelies worden opgegeten door kleine larfjes(groen van kleur, klein en zeer zacht) In het blad worden gaten gegeten en de bloemknoppen worden tot in het hart van de bloemknop ingevreten. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
beestjes op waterleliebladeren Gepubliceerd: 06 sep 2004 25 keer bekeken |
Op bijna alle leliebladeren zitten beestjes (larven denk ik)die de bladeren gedeeltelijk opeten en een weggevreten spoor achterlaten waardoor het blad geel wordt en afsterft dit ziet erg lelijk uit .Wie weet wat dit is en wat kan ik er tegen doen? Lees verder... |