Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp zuurstof plantenbak raakt in een mum van tijd leeg

Gepubliceerd: 16 aug 2009

66 keer bekeken
Hallo, ben Klaas Bakker, nieuw op het forum.Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vijverplanten probleem.
Lees verder...
Forumonderwerp jonge vissen in de vijver, hoe voorkomen ?

Gepubliceerd: 16 mei 2009

117 keer bekeken
Mijn vader heeft een redelijk grote vijver en is hier helemaal gek mee. Hij heeft deze al vele jaren en er zitten erg grote vissen in, sommigen zijn al vanaf het begin in zijn bezit.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver bevroren wat nu?

Gepubliceerd: 29 jan 2009

68 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp ook al kikkerdril?

Gepubliceerd: 15 apr 2008

79 keer bekeken
vanochtend werd ik verrast met een enorme bult kikkerdril...wie heeft dit ook al gezien in zijn/haar vijver?
Lees verder...
Forumonderwerp vijver

Gepubliceerd: 09 sep 2007

84 keer bekeken
Kan het zijn dat kikkers/padden vissen eten. ik heb deze zomer een aantal nieuwe goudwindes en algeneters in de vijver geplaatst. ik zie echter alleen telkens 1 van de 2 oude goudwindes zwemmen. de nieuwelingen zie ik niet.
Lees verder...
Forumonderwerp troebel water in de vijver

Gepubliceerd: 11 aug 2007

4 keer bekeken
Ik heb nu 3 maanden 2 vijvers, van 4500 en 6000 liter. Ik ben begonnen met bacterien en zuurstofplanten. Ik heb geen filter of pomp. Er zitten in beide vijvers 20-25 vissen (goudvis, shubunkin, goudwinde).
Lees verder...
Forumonderwerp goudvis dood in gejaagd

Gepubliceerd: 11 jul 2007

69 keer bekeken
hallo!ik had een vraagje..ik heb helaas vanmiddag een vis dood uit mijn vijver gehaald..de laatste dagen werd ze erg opgejaagd door de andere vissen in mijn vijver ( paringsgedrag)
Lees verder...
Forumonderwerp vissen

Gepubliceerd: 27 mei 2007

10 keer bekeken
Waarom kunnen vissen overleven onder een ijslaag ( op voorwaarde dat we gaten hakken in de ijslaag )
Lees verder...
Forumonderwerp erwtensoep...

Gepubliceerd: 03 mei 2007

15 keer bekeken
Hallo...Tot vorige week is mijn vijver (vanaf aanleg eind september) glashelder geweest.Nu is ie in enkele dagen troebel geworden, niet met draadalgen, maar met zweefalgen.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver te diep???

Gepubliceerd: 14 mrt 2007

160 keer bekeken
ik heb een vijver van ongeveer 20kub maar hij is ook 1.70 diepnu heb ik van meerdere mensen gehoord dat dit te diep is, klopt dat wel en zo ja wat dan ik er aan doen? alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp jonge visjes

Gepubliceerd: 08 aug 2006

123 keer bekeken
hallo forum,
Lees verder...
Forumonderwerp oh jee, wat nu (ik heb vissen cadeau gekregen)

Gepubliceerd: 28 jul 2006

17 keer bekeken
Sinds 6 weken hebben wij een vijver (zelfgemaakt).Deze is 4 meter lang, 1.50 meter breed en 75 cm diep.(Gewoon een rechthoekige vijver dus)
Lees verder...
Forumonderwerp vissterfte enz

Gepubliceerd: 14 jul 2006

11 keer bekeken
hallo,ik hoop dat iemand ons snel kan helpen.Mijn moeder heeft laatst een aantal vissen gekocht om bij haar in de vijver te doen(ze had er wat maar weinig)
Lees verder...
Forumonderwerp visseneitjes die niet overleven (de jonge visjes)

Gepubliceerd: 13 aug 2005

41 keer bekeken
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn jonge visjes moet behandelen? Ik haal de eitjes uit mijn vijver om te voorkomen dat de andere vissen ze opeten. De eitjes komen uit, maar van de jonge visjes gaan er zoveel dood.
Lees verder...
Forumonderwerp kikkerdril en waterkwaliteit

Gepubliceerd: 06 apr 2005

108 keer bekeken
Vorige zomer hebben wij een vijver aangelegd, zonder filter op te proberen of we de vijver in biologisch evenwicht kunnen krijgen. Dit gaat vrij goed want de vijver is aardig helder.
Lees verder...
Forumonderwerp jonge koi?

Gepubliceerd: 28 jul 2003

727 keer bekeken
Ik heb een vijver waarin goudwindes, goudvissen en koi's bivakkeren. Nu hebben wij sinds kort allemaal jonge visjes ontdekt. De kleuren zijn over het algemeen zwart en eentje is zwart met iets van rood erin.
Lees verder...