Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
regenput als vijver Gepubliceerd: 14 mei 2020 751 keer bekeken |
Beste leden, Lees verder... |
Forumonderwerp |
(draad)alg in vijver Gepubliceerd: 31 mei 2015 58 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat is dit voor beestje Gepubliceerd: 29 apr 2014 3 keer bekeken |
Deze zitten in onze tuin.Maar wat zijn het? Lees verder... |
Forumonderwerp |
etiquette: wat vindt u van een bos Gepubliceerd: 07 mei 2013 5 keer bekeken |
wij moeten voor school een opdracht doen waar bij wij ook een consumenten onderzoek moeten houden over wat mensen graag van een bos willen zien zo wilt u daarom deze etiquette invullen. bedankt Lees verder... |
Forumonderwerp |
tuindieren? Gepubliceerd: 29 apr 2013 7 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
zonnebaars in natuurvijver (en zoetwatermossel?) Gepubliceerd: 16 mei 2012 270 keer bekeken |
Mijn oorspronkelijke bedoeling was om mijn vijver visvrij te houden maar ik heb ook geen zin om mijn vijver een heuse muggenbroedkolonie te laten worden.
Daarom dat ik in gedachte heb om één zonnebaars te houden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
nieuwe vijver bovengronds Gepubliceerd: 28 aug 2011 3 keer bekeken |
Ik heb zins 2 dagen een kleine vijver bovengronds van 1.60 lang en een 1mtr breed en 45cm diep.Nu heb ik er een pomp in hangen maar nog geen filter weet trouwens ook niet of we een filter nodig moeten hebben. Lees verder... |
Forumonderwerp |
heel hoge ph Gepubliceerd: 11 jul 2011 59 keer bekeken |
wij hebben al jaren een ,kleine,vijver en nooit veel problemen gehad.mooi water,veel vissen en jonkies,padden,kikkers,salamanders,planten die het goed deden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
jonge vissen in de vijver. Gepubliceerd: 21 jun 2011 15 keer bekeken |
In onze vijver hebben we dit jaar weer jonge visjes. Vorig jaar ook, maar daar zien we er geen een meer van. Lees verder... |
Forumonderwerp |
salamander jong Gepubliceerd: 26 mei 2011 132 keer bekeken |
Sedert verleden zomer heb ik geen vissen meer in mijn tweede kleine vijvertje....dus hebben de kikkers,padden,salamanders deze ook al in beslag genomen.... Lees verder... |
Forumonderwerp |
vermeerderen zuurstofplanten Gepubliceerd: 08 mei 2011 427 keer bekeken |
Heb vorig jaar kant en klare gewortelde zuurstofplanten gekocht, dit was best wel prijzig.
Hoe kan je handig zelf stekken maken en ook bakken met zuurstofplanten maken zodat je het niet meer hoeft aan te schaffen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
pomp/filter? Gepubliceerd: 24 okt 2010 3 keer bekeken |
Beste forumleden, Lees verder... |
Forumonderwerp |
salamander, welke soort? Gepubliceerd: 11 okt 2010 14 keer bekeken |
Gisteren was ik bij kennissen en mag daar altijd graag ff bij hun vijver staan genieten.Heel simpel, rechttoe, rechtaan, maar erg mooi. Lees verder... |
Forumonderwerp |
poelslakken Gepubliceerd: 16 sep 2010 65 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
vijver vol met kroos laten zitten of verwijderen? Gepubliceerd: 04 jul 2010 44 keer bekeken |
Hallo. Lees verder... |
Forumonderwerp |
is dit een bootsmannetje? Gepubliceerd: 03 jul 2010 118 keer bekeken |
Is dit een bootsmannetje? Las dat die je ook in de hand kunnen bijten als je in het water bezig bent? zo ja, welk soort bootsmannetje is het? Lees verder... |
Forumonderwerp |
geelgerande waterkevers Gepubliceerd: 11 jun 2010 286 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
draadalgen in vijver Gepubliceerd: 26 mrt 2010 13 keer bekeken |
Sedert vorig jaar heb ik een uigepolyesterde vijver van 5000 liter met een zelfgemaakt filter van ongeveer 800 liter. De filter bevat lavastenen waarin zich gele irissen bevinden. De bodem van de filter bevat vijversubstraat. Lees verder... |
Forumonderwerp |
salamanders zijn terug in de vijver ! Gepubliceerd: 28 feb 2010 51 keer bekeken |
Enkele dagen geleden , zag ik dat de salamanders terug actief zijn in de vijver - het is voor mij altijd een teken dat de lente niet meer ver af is - Het is altijd heel boeiend om ze bezig te zien - Lees verder... |
Forumonderwerp |
toon je vijvertje. Gepubliceerd: 15 jun 2009 71 keer bekeken |
Hey zoals het topic zegt.TOON JE VIJVER
Ik ben schuurkot.be Lees verder... |
Forumonderwerp |
voortplanting mosselen Gepubliceerd: 24 mei 2009 84 keer bekeken |
In het eerste jaar dat we een vijver hadden hebben we één zoetwatermossel in de vijver gezet. Deze is ook het eerste jaar overleden en we hebben nooit een tweede in de vijver gezet. Lees verder... |
Forumonderwerp |
'alg' in de vijver Gepubliceerd: 18 apr 2009 20 keer bekeken |
Beste Forumleden, Lees verder... |
Forumonderwerp |
goudvissen of toch goudvoorn Gepubliceerd: 01 okt 2008 71 keer bekeken |
hallo,Ik heb nu 6 jonge Goudwindes in de vijver net 3 dagen.en wil er graag nog 4 jonge goudvissen bij doen, maar ik heb gehoorddat ze nog al snel voort planten. Lees verder... |
Forumonderwerp |
plaatsing van het uv filter Gepubliceerd: 30 jun 2008 4 keer bekeken |
hallo ik ben chris en ik heb een vraag waar hopelijk iemand een doorslaggevend antwoord op heeft ik heb een 2e hands uv lamp gekocht die ik momenteel na het filter heb geplaatst dus het water gaat er gefilterd door heen nu vind ik 2 strijdige ding Lees verder... |
Forumonderwerp |
ook al kikkerdril? Gepubliceerd: 15 apr 2008 79 keer bekeken |
vanochtend werd ik verrast met een enorme bult kikkerdril...wie heeft dit ook al gezien in zijn/haar vijver? Lees verder... |