Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp apatische slome goudvissen

Gepubliceerd: 08 mei 2020

338 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp filter en pomp aanschaffen

Gepubliceerd: 23 jun 2019

106 keer bekeken
Hallo, Ik heb olangs een vijver 'aangelegd'. Een voorgevormde ubbink van 500 liter.
Lees verder...
Forumonderwerp advies opstart vijver

Gepubliceerd: 20 jun 2019

104 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp vijver is troebel

Gepubliceerd: 16 jun 2019

216 keer bekeken
Hallo 
Lees verder...
Forumonderwerp constructie vijver - help :)

Gepubliceerd: 15 aug 2018

133 keer bekeken
Hallo, Ik heb onlangs een huis gekocht met vijver. Deze vijver was reeds lang niet onderhouden dus heb ik besloten deze opnieuw op te starten. Bij het leeghalen ervan kwam volgende constructie tevoorschijn (zie foto's).
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstofplanten 'verdwijnen'

Gepubliceerd: 13 aug 2018

399 keer bekeken
Hallo allemaal, 
Lees verder...
Forumonderwerp vijvervissen

Gepubliceerd: 11 jul 2017

107 keer bekeken
in onze tuinvijver wordt 1 vis opgejaagd en naar het lijkt aangevreten. De vis ligt vaak in de moerasrand weer op krachten te komen. Heeft iemand een idee wat dit betekent ?
Lees verder...
Forumonderwerp adder??

Gepubliceerd: 10 jul 2015

16 keer bekeken
Beste forumleden, Is dit een adder? Helaas kon ik de ogen niet zien. Behoorlijk groot exemplaar. Geen ring bij de kop. Dus geen ringslang... Groetjes, Mia
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw hier

Gepubliceerd: 24 jun 2015

13 keer bekeken
Even mezelf voorstellen: ik ben Geert en woon in Oost-Vlaanderen. We hebben een vijver aangelegd van 1,8 op 1,8 en een beekje van 3,8 meter lang, beekje loopt langsheen een deel van het terras.
Lees verder...
Forumonderwerp zeewater aquarium advies

Gepubliceerd: 28 sep 2014

7 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde 'gel''

Gepubliceerd: 27 jul 2014

67 keer bekeken
Vanmorgen was ik bezig om het oppervlakte van waterlelies wat te snoeienzodat er weer wat meer zicht is in de vijver en ik mijn vissen weer wat beter kan zien zwemmen. Aan de onderzijde van een lelieblad kwam ik een vreemde
Lees verder...
Forumonderwerp naam vissen

Gepubliceerd: 04 apr 2014

3 keer bekeken
Omdat mijn goudvissen steeds weer mijn planten omver halen en alles omwoelen zou ik er graag een paar andere in zetten, deze kunnen naar vrienden.Ik heb laatst iemand gesproken en die vertelde mij dat er een soort van
Lees verder...
Forumonderwerp voeren

Gepubliceerd: 26 dec 2013

4 keer bekeken
Hallo, Sinds kort is mijn vijver klaar. Zitten sarassa, windes,shubukin en goudvissen en 2 zeelten in.Mijn vijver is ongeveer 7-8 kuub.Met pomp en filter met uv.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vissen zijn dit ?

Gepubliceerd: 01 dec 2013

7 keer bekeken
Weet er zitten kardinaaltetra in maar de andere weet de naam niet en kan het nergens op internet vinden BVD
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstof planten, heldere vijver en koi karpers?

Gepubliceerd: 14 sep 2013

774 keer bekeken
hallo.
Lees verder...
Forumonderwerp over hervullen, vis vangen, watervlooien en meer

Gepubliceerd: 21 aug 2013

20 keer bekeken
HELP! Ik ben dit jaar begonnen aan een relatief kleine vijver (2 op 1,5m).Nu is mijn vijver is één troep snot.
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel vissen

Gepubliceerd: 14 jul 2013

888 keer bekeken
hallo ik zit een vraag hoeveel vissen mogen in vijver van 500 l met pomp en met UV Lamp 9 Wattmijn vijver is 3 weken aan pompen zonder vissen moet ik nog langer wachten voor ik vissen in doet in mij vijver
Lees verder...
Forumonderwerp beekloop

Gepubliceerd: 12 mei 2013

57 keer bekeken
Ben momenteel de voorbereidingen aan het maken voor de aanleg van een rotstuin met daarin een heuvel met waterval-->beekloop,deze beekloop is enkel voor het zicht en ik zal er dus geen vissen of planten in zetten.
Lees verder...
Forumonderwerp larve van de schietmot

Gepubliceerd: 28 apr 2013

240 keer bekeken
Afgelopen jaar zijn bijna al mijn zuurstofplanten door de larve van de schietmot opgegeten, ik heb er honderden gevangen. Op dit moment lopen een aantal van de kaal gevreten planten weer uit.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vis is dit?

Gepubliceerd: 06 mrt 2013

4 keer bekeken
HalloIk heb al een tijdje een (kleine) vijver.Hij was nooit bedoelt om vissen in te houden maar vooral om amfibieën aan te trekken.Nu zitten er toch vissen in en ben ik natuurlijk nieuwsgierig welke vissen
Lees verder...
Forumonderwerp vijver aanleg 2013

Gepubliceerd: 08 nov 2012

8 keer bekeken
goedendag.
Lees verder...
Forumonderwerp goudvisjes

Gepubliceerd: 30 aug 2012

1 keer bekeken
hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp stekelbaars bij windes, koi en goudvis

Gepubliceerd: 09 aug 2012

383 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp te veel zuurstof ??

Gepubliceerd: 06 aug 2012

33 keer bekeken
Ik zit me nu af te vragen of het mogelijk is om te veel zuurstof in het water te hebben.Wij hebben een beluchtingspomp met 2 stenen, een fontein en enkele zuurstofplanten ,waaronder Vederkruid.
Lees verder...
Forumonderwerp no2 en no3 te hoog !!

Gepubliceerd: 04 aug 2012

56 keer bekeken
De waterwaarden zijn het volgende; Ph : tussen 7,4 en 8Kh : tussen 8 en 10Gh : 15 No2 : 3No3 : tussen 25 en 50. Hoe kan ik de No2 en No3 doen dalen ?
Lees verder...
Stel een tuinvraag