Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vijver opstarten

Gepubliceerd: 29 apr 2020

422 keer bekeken
Goedendag ik ben nieuw hier en ik ben in bezit van een kleine tuin vijver met 4 goudvissen het type vijver is rond met een diameter van 160 cm en 40 cm diep en daaronder nog een stuk van 60 cm en 30 cm diep het betreft hier een voorgevormde vijver
Lees verder...
Forumonderwerp vissen

Gepubliceerd: 29 jun 2013

25 keer bekeken
wij hebben een vijver van 4,5m lengte 3,6 br diepte 1,20m reeds 5jaar 4goudwinden 4 sarassas 1 zonnebaars 4 grondels 2 bittervoorn zijn er aanwezignog nooit kunnen we planten houden in deze vijver alles wordt opgegeten?
Lees verder...
Forumonderwerp vijver met schildpadden en vissen

Gepubliceerd: 14 mei 2013

60 keer bekeken
Goedenavond iedereen, binnenkort wordt mijn tuin gerenoveerd, hierbij komt er ook een nieuwe vijver in mijn tuin terecht een L vorm
Lees verder...
Forumonderwerp vijverplanten en filter

Gepubliceerd: 10 mei 2013

41 keer bekeken
Hallo vijverliefhebbers,Hier een foto van de vijver, met visdraad omspannen, want anders heeft de Reiger een heel goed maaltje.
Lees verder...
Forumonderwerp moerasvijver- goed bezig of niet?

Gepubliceerd: 17 aug 2012

381 keer bekeken
Na lang twijfelen heb ik gisteren mijn moerasvijvertje aangelegd. De folie leggen was een ramp, overal plooien maar goed, het ligt er : )
Lees verder...
Forumonderwerp no2 en no3 te hoog !!

Gepubliceerd: 04 aug 2012

56 keer bekeken
De waterwaarden zijn het volgende; Ph : tussen 7,4 en 8Kh : tussen 8 en 10Gh : 15 No2 : 3No3 : tussen 25 en 50. Hoe kan ik de No2 en No3 doen dalen ?
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstofplant aangevreten?

Gepubliceerd: 30 mei 2012

860 keer bekeken
Ik weet niet zeker of er goudvissen in de vijver zitten.. Ik weet niet hoe ik ze kan onderscheiden van de andere soorten.. Maar als ik naar de zuurstofplanten kijk, dan zie ik dat er geen bladeren zitten aan de onderste
Lees verder...
Forumonderwerp eten vissen fonteinkruid?

Gepubliceerd: 28 mei 2012

214 keer bekeken
Hallo, Mijn vijver ziet er nu met dit weer super uit! 2 grote waterlelies en er komen nog 8 knoppen aan :-) alles groeit super.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver is vuil

Gepubliceerd: 26 mei 2012

135 keer bekeken
Onze zwemvijver ligt er nu een jaar of 5... (met enkele vissen) en uiteraard hebben we altijd wel last van algen maar nooit echt veel... vorig jaar heeft mijn vader gebruik gemaakt van een soort bacterie waardoor we totaal geen
Lees verder...
Forumonderwerp aanleg nieuwe vijver - enkele vragen! (5000 l)

Gepubliceerd: 19 aug 2011

45 keer bekeken
Ik ben 17 jaar, en ben begonnen aan mijn eigen vijver. Ik wil achteraf van niets spijt hebben, en probeer me dus zo goed mogelijk te informeren.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vis moet ik nemen

Gepubliceerd: 14 jul 2011

19 keer bekeken
Beste forum leden,Ik ben net nieuw hier en direct al een vraag. Wij hebben een vijver laten aanleggen en we twijfelen met de keuze van de vissoort. Misschien dat jullie ons kunnen helpen.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen in vijver

Gepubliceerd: 16 jun 2011

7 keer bekeken
Wij hebben sinds 3jaar een vijver van 5m op 6m met een diepte van 1m tot 1m70.we hadden voldoende glanzend fonteinkruid waterpest gedoorn hoornblad in de diepe geplant in potten.Ook een kaapse leie.
Lees verder...
Forumonderwerp groen vijverwater

Gepubliceerd: 14 mei 2011

16 keer bekeken
Ik heb reeds een aantal jaren een vijver,na lange tijd zoeken heb ik sedert een drietal jaren een kraakheldere vijver (dit dank zij zwaar genoeg filtermateriaal + UV lamp).Een drietal weken geleden heb ik door omstandigheden de volledige vijver mo
Lees verder...
Forumonderwerp windes te groot voor vijver

Gepubliceerd: 13 mrt 2011

120 keer bekeken
Vandaag alle vissen weer gezien en ik schrok eigenlijk.De windes zijn flink gegroeid.Ben bang te,vijver 220/220 veel zuurstofplanten en ruimte om te zwemmen is er nog.Moet ik ze toch op het prikbord zetten hier of valt het mee.
Lees verder...
Forumonderwerp waardes vijver

Gepubliceerd: 15 apr 2010

4 keer bekeken
Hallo een vraag, mijn vijver heeft de volgende waardesPh 7.5Kh 10Gh 8
Lees verder...
Forumonderwerp slootje

Gepubliceerd: 11 apr 2010

20 keer bekeken
Halloik heb een hoekhuis, en grenzend aan onze achtertuin loopt een slootje. Soms stroomt het water een beetje, maar vaak staat het stil. Het staat ondergronds door middel van buizen wel in verbinding met ander water.
Lees verder...
Forumonderwerp mineral clay

Gepubliceerd: 20 mrt 2010

1,238 keer bekeken
In mijn zoektocht naar produkten om de waterkwaliteit van onze vijver op pijl te houden ben ik op de site van vijverhulp terecht gekomen en daar raden ze mineral clay aan.
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstof plantenbak raakt in een mum van tijd leeg

Gepubliceerd: 16 aug 2009

66 keer bekeken
Hallo, ben Klaas Bakker, nieuw op het forum.Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vijverplanten probleem.
Lees verder...
Forumonderwerp help, troebel of zweefalg?

Gepubliceerd: 26 apr 2009

21 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver

Gepubliceerd: 06 jul 2008

3 keer bekeken
hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp troebele vijver

Gepubliceerd: 17 aug 2007

31 keer bekeken
Vandaag hebben we van ons vijverwater eens wat waarden laten meten omdat het water echt wel groen is. Laat me voor de duidelijkheid er bij vermelden dat in onze vijver zo'n 8000 l water zit, ongeveer een 25à30 vissen.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver blijft probleemvijver

Gepubliceerd: 12 jun 2006

15 keer bekeken
Hoi allemaal
Lees verder...
Forumonderwerp algen probleemje

Gepubliceerd: 25 jun 2003

163 keer bekeken
watervlooien helpen niet.....wat moet ik groet. Ron
Lees verder...
Stel een tuinvraag