Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vijver net aangelegd en schoongemaakt

Gepubliceerd: 26 apr 2020

182 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp welk filter en welke pomp voor vijver?

Gepubliceerd: 06 sep 2019

73 keer bekeken
In het najaar ga ik een Start 1000 vijver van Ubbink aanleggen, met wat goudvissen, waterplanten (zuurstofplanten) en een waterloopje met flagstones.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver

Gepubliceerd: 21 apr 2018

93 keer bekeken
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.  Ik heb een bak van betonblokken, hierin wil ik graag een vijver gaan maken met een paar goudvissen. 
Lees verder...
Forumonderwerp jonge goudvissen krijgen in vijver.

Gepubliceerd: 23 mei 2015

189 keer bekeken
Ik heb een vijverbak van ca. 1650 liter. Ik heb er ca. 15 goudvissen in zitten en 1 algeneter. Kan iemand mij vertellen waarom ik geen jonge vissen krijg??
Lees verder...
Forumonderwerp slijk in de vijver

Gepubliceerd: 22 apr 2015

265 keer bekeken
Hallo mijn naam is Carlo , en ik heb een vijver in mijn tuin die er sinds 2004 ligt. Nu heb ik al sinds vorig jaar een flinke laag slijk onderin de vijver liggen die waardoor telkens mijn pomp verstopt raakt.
Lees verder...
Forumonderwerp opgegeten waterlelie

Gepubliceerd: 21 jun 2014

1,352 keer bekeken
Groot probleem!
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel vissen

Gepubliceerd: 14 jul 2013

888 keer bekeken
hallo ik zit een vraag hoeveel vissen mogen in vijver van 500 l met pomp en met UV Lamp 9 Wattmijn vijver is 3 weken aan pompen zonder vissen moet ik nog langer wachten voor ik vissen in doet in mij vijver
Lees verder...
Forumonderwerp vijver met schildpadden en vissen

Gepubliceerd: 14 mei 2013

60 keer bekeken
Goedenavond iedereen, binnenkort wordt mijn tuin gerenoveerd, hierbij komt er ook een nieuwe vijver in mijn tuin terecht een L vorm
Lees verder...
Forumonderwerp welke vis is dit?

Gepubliceerd: 06 mrt 2013

4 keer bekeken
HalloIk heb al een tijdje een (kleine) vijver.Hij was nooit bedoelt om vissen in te houden maar vooral om amfibieën aan te trekken.Nu zitten er toch vissen in en ben ik natuurlijk nieuwsgierig welke vissen
Lees verder...
Forumonderwerp bloembak in vijvertje opbouwen

Gepubliceerd: 20 aug 2012

2 keer bekeken
Ik heb een vierkante boembak in steen van 50 op 50 en 25 diep graag zou ik daar een vijvertje willen van maken met wat goudvissen erin. Heb ik daar een filter en een pomp voor nodig of zijn platen genoeg?
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver

Gepubliceerd: 31 jul 2012

3 keer bekeken
HoiIk heb mijn oprit(voortuin) voledig heraangelegdDaarin heb ik ook 2 vijvertjes aangelegd AFM 3M lang 1m breed 45cm breed Ik heb stevige houten kisten gemaakt met 3cm dikke platen tussen aarde en houten planken
Lees verder...
Forumonderwerp goudvissen en waterplanten

Gepubliceerd: 30 jul 2012

150 keer bekeken
Beste lezers,
Lees verder...
Forumonderwerp zweefalg en een natuurlijke oplossing update

Gepubliceerd: 23 jul 2012

194 keer bekeken
Hallo forum lezers,
Lees verder...
Forumonderwerp vijvervissen voeren of niet?

Gepubliceerd: 08 jul 2012

38 keer bekeken
Ik heb een vijver van 116cmx270cm met een diepte van 38cm. Er staan redelijk wat waterplanten in en er zitten ongeveer 5 grote Sarassa goudvissen en 5 grote goudwindes in. Ik heb de vijver met
Lees verder...
Forumonderwerp kikkervisjes

Gepubliceerd: 01 jul 2012

51 keer bekeken
Wij hebben nu al maanden kikkervisjes in onze vijver en alles leek prima te gaan. Ze groeiden gestaag en ik zag geen problemen.
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstofplant aangevreten?

Gepubliceerd: 30 mei 2012

860 keer bekeken
Ik weet niet zeker of er goudvissen in de vijver zitten.. Ik weet niet hoe ik ze kan onderscheiden van de andere soorten.. Maar als ik naar de zuurstofplanten kijk, dan zie ik dat er geen bladeren zitten aan de onderste
Lees verder...
Forumonderwerp vijvermiserie

Gepubliceerd: 27 mei 2012

26 keer bekeken
Ik heb (al)weer jullie hulp nodig. 2 weken terug zag alles er nog vrij goed uit in mijn vijvertje maar nu begint het uit de hand te lopen. Vorig jaar had ik zulke problemen helemaal niet. Even een balans opmaken:
Lees verder...
Forumonderwerp zonnebaars in natuurvijver (en zoetwatermossel?)

Gepubliceerd: 16 mei 2012

263 keer bekeken
Mijn oorspronkelijke bedoeling was om mijn vijver visvrij te houden maar ik heb ook geen zin om mijn vijver een heuse muggenbroedkolonie te laten worden. Daarom dat ik in gedachte heb om één zonnebaars te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vissen kunnen samen met kikkervisjes

Gepubliceerd: 26 apr 2012

2,115 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp vanalles

Gepubliceerd: 09 apr 2012

12 keer bekeken
Hey, Ik heb een aantal vraagjes over mijn vijver.Maar laten we eerst bij het begin beginnen.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver troebel.

Gepubliceerd: 14 aug 2011

16 keer bekeken
hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp drukfilter i.p.v. tonnetje

Gepubliceerd: 10 aug 2011

7 keer bekeken
Ik heb het bekende tonnetje als filter, maar deze mag niet ingegraven worden omdat er dan druk wordt opgebouwd doordat de terugstromig omhoog gaat. Nu wil ik deze vervangen door een drukfilter, die volgens mij wel ingegraven kan worden.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen

Gepubliceerd: 09 jul 2011

0 keer bekeken
Wij hebben een vijver van 4 x 2,5 m. Max diepte 0,90 m.Sedert een week verschuilen alle vissen (goudvissen en goudwindes) zich tussen de waterplanten. Zo nu en dan vertonen ze zich onder de waterlelie, maar daaubuiten helemaal niet.
Lees verder...
Forumonderwerp wanneer goudvissen terug zetten

Gepubliceerd: 06 jul 2011

7 keer bekeken
hallo
Lees verder...
Forumonderwerp beginneling met vijver

Gepubliceerd: 23 mei 2011

8 keer bekeken
Ik ben gestart met een vijver. Deze vijver heeft een afmeting van 4,5 bij 1,7 bij 0,73m. Ik heb nu 5 zoetwatermosselen, 5 blauwe windes, 5 komeetstaarten, 1 lelie en 1 zuurstofplant en een pomp erin.
Lees verder...
Stel een tuinvraag