Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp regenput als vijver

Gepubliceerd: 14 mei 2020

736 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten

Gepubliceerd: 29 apr 2020

422 keer bekeken
Goedendag ik ben nieuw hier en ik ben in bezit van een kleine tuin vijver met 4 goudvissen het type vijver is rond met een diameter van 160 cm en 40 cm diep en daaronder nog een stuk van 60 cm en 30 cm diep het betreft hier een voorgevormde vijver
Lees verder...
Forumonderwerp filter en pomp aanschaffen

Gepubliceerd: 23 jun 2019

106 keer bekeken
Hallo, Ik heb olangs een vijver 'aangelegd'. Een voorgevormde ubbink van 500 liter.
Lees verder...
Forumonderwerp advies opstart vijver

Gepubliceerd: 20 jun 2019

104 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en vijvervraag

Gepubliceerd: 24 mei 2019

54 keer bekeken
haya ik ben angie .en heb er nou al 12 uur pc op zitten en weet nog niks .  help ik heb een voorgevormde vijver laag gedeelte 40 cm diepste 85 cm 
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstofplanten 'verdwijnen'

Gepubliceerd: 13 aug 2018

399 keer bekeken
Hallo allemaal, 
Lees verder...
Forumonderwerp draadalg in het moerasgedeelte

Gepubliceerd: 07 mrt 2015

79 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren in de vijver

Gepubliceerd: 29 jan 2015

17 keer bekeken
ik heb een vijver en die is een beetje vergeten. nu na 2 jaar in een bosrijk gebied zit de vijver vol met bladeren, van bodem tot oppervlak. hoe kan ik die het beste verwijderen?
Lees verder...
Forumonderwerp vissen zijn bang

Gepubliceerd: 06 jan 2015

111 keer bekeken
Hallo forum leden
Lees verder...
Forumonderwerp groene vijver en vissen blijven onderin.

Gepubliceerd: 26 jun 2014

271 keer bekeken
hallo. Onze vijver is in het najaar aangelegd, en is nu dus groen geworden. Ik heb bij het aanleggen en vullen van de vijver toen 2 zuurstof planten ingedaan en 1 pomp + filter + een luchtpompje/zuurstof pompje.
Lees verder...
Forumonderwerp bijpassende vissen & garnalen ??

Gepubliceerd: 15 dec 2013

103 keer bekeken
zoek nog bijpassende vissen en garnalen voor mijn aquarium. mijn eisen zijn :
Lees verder...
Forumonderwerp hoe plant je zuurstofplanten?

Gepubliceerd: 26 jul 2013

26 keer bekeken
Moeten zuurstofplanten in substraat? Zo'n zak kost 12 euro en daar kun je amper een paar mandjes mee vullen. Alternatieven?
Lees verder...
Forumonderwerp overlast tortelduiven

Gepubliceerd: 15 jul 2013

703 keer bekeken
Gaan ze ooit verhuizen of blijven ze eeuwig rond onze wijk hangen?Hoe verjaag je ze?
Lees verder...
Forumonderwerp gewichtsverlies goudvis winter

Gepubliceerd: 27 mei 2013

1 keer bekeken
Hallo wij hebben 13 goudvissen in de vijver buiten. Er waren in het najaar 2 grote, paar kleinere. Tot nu toe zagen wij ze niet meer boven komen, wij dachten dat de reiger ze opgegeten waren. Nu zien
Lees verder...
Forumonderwerp vissen komen niet boven

Gepubliceerd: 16 mei 2013

608 keer bekeken
ik heb van een kennis die de vijver opruimde wat vissen gekregenafgehard.de eerste dag zwemden ze allemaal boven in de vijverde derde dag waren ze allemaal onder in de vijver
Lees verder...
Forumonderwerp vijver met schildpadden en vissen

Gepubliceerd: 14 mei 2013

60 keer bekeken
Goedenavond iedereen, binnenkort wordt mijn tuin gerenoveerd, hierbij komt er ook een nieuwe vijver in mijn tuin terecht een L vorm
Lees verder...
Forumonderwerp beekloop

Gepubliceerd: 12 mei 2013

57 keer bekeken
Ben momenteel de voorbereidingen aan het maken voor de aanleg van een rotstuin met daarin een heuvel met waterval-->beekloop,deze beekloop is enkel voor het zicht en ik zal er dus geen vissen of planten in zetten.
Lees verder...
Forumonderwerp waarom gaan mijn vissen dood?????

Gepubliceerd: 22 aug 2012

88 keer bekeken
Ik heb sinds een week een alles overtreffende vissensterfte.4 dingen die ik zie
Lees verder...
Forumonderwerp larve kokerjuffer

Gepubliceerd: 12 aug 2012

43 keer bekeken
Ik ben min of meer hopeloos. Ik heb erg veel problemen met de larven van de kokerjuffer. De aantasting is zo erg dat ik nagenoeg geen waterplanten meer over heb. Mijn vijer is ongeveer 80 vierkante- en 65 kubiekemeter groot, zonder filters.
Lees verder...
Forumonderwerp te veel zuurstof ??

Gepubliceerd: 06 aug 2012

33 keer bekeken
Ik zit me nu af te vragen of het mogelijk is om te veel zuurstof in het water te hebben.Wij hebben een beluchtingspomp met 2 stenen, een fontein en enkele zuurstofplanten ,waaronder Vederkruid.
Lees verder...
Forumonderwerp no2 en no3 te hoog !!

Gepubliceerd: 04 aug 2012

56 keer bekeken
De waterwaarden zijn het volgende; Ph : tussen 7,4 en 8Kh : tussen 8 en 10Gh : 15 No2 : 3No3 : tussen 25 en 50. Hoe kan ik de No2 en No3 doen dalen ?
Lees verder...
Forumonderwerp uv lamp?

Gepubliceerd: 02 jul 2012

21 keer bekeken
ik wil graag een uv lamp in mijn vijver.ik heb al een filter maar zonder uv.wie weet een goede uv lamp/ filter dinges?voor 1000 liter vijver.
Lees verder...
Forumonderwerp kikkervisjes

Gepubliceerd: 01 jul 2012

51 keer bekeken
Wij hebben nu al maanden kikkervisjes in onze vijver en alles leek prima te gaan. Ze groeiden gestaag en ik zag geen problemen.
Lees verder...
Forumonderwerp 'vijver' aanleg.

Gepubliceerd: 25 jun 2012

15 keer bekeken
Beste, Graag zou ik een 'vijver' willen maken, van ongeveer 30 meter lang en anderhalve meter breed. Een lange rechthoekige vijver dus.In deze 'vijver' wil ik absoluut geen vissen, ik wil er enkel een paar waterlelies inhebben.
Lees verder...
Forumonderwerp calciumsulfaat en magnesiumsulfaat

Gepubliceerd: 18 jun 2012

688 keer bekeken
Daar mijn vijver zo groen als gras is en volgens de vijverwinkel er geen mineralen meer aanwezig waren (nodig voor plantengroei)kon ik het beste 3 emmers Kh+ erin gooien (slechts € 400,--)Ik heb een vijver van 60-70 kub.
Lees verder...