Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp zonnebaarsplaag in vijver

Gepubliceerd: 27 jun 2022

121 keer bekeken
Beste vijverliefhebbers, Ik heb plaag van zonnebaarsen in mijn vijver. Hoe kan ik deze invasieve exoten het beste, snelste en het eenvoudigst uit mijn vijver krijgen? De vijver is ongeveer 17 m3 en bevat geen andere vissen.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten

Gepubliceerd: 29 apr 2020

422 keer bekeken
Goedendag ik ben nieuw hier en ik ben in bezit van een kleine tuin vijver met 4 goudvissen het type vijver is rond met een diameter van 160 cm en 40 cm diep en daaronder nog een stuk van 60 cm en 30 cm diep het betreft hier een voorgevormde vijver
Lees verder...
Forumonderwerp vijver word 'groen' met uvc filter is dit een alg?

Gepubliceerd: 24 apr 2019

223 keer bekeken
Hallo, mensen Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Mike en we hebben thuis een vijver.Ik zal even vertellen van hoe en wat.
Lees verder...
Forumonderwerp rivierkreeft bestrijden

Gepubliceerd: 29 mei 2018

102 keer bekeken
Ha, Ik zit met het volgende:
Lees verder...
Forumonderwerp zelf vijver leeghalen en schoonmaken?

Gepubliceerd: 23 apr 2018

327 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp afgestorven algen?

Gepubliceerd: 24 mei 2015

123 keer bekeken
Mijn vijver is helder. de planten groeien prima en de vissen zijn oké. maar op alle planten zit een soort stof, volgens mij afgestorven algen. wanneer ik het van de planten afschud zit het er na een poosje weer op.
Lees verder...
Forumonderwerp reactie op vijverfolie lassen

Gepubliceerd: 30 aug 2014

19 keer bekeken
Beter laat dan nooit.Ik heb hiermee ervaring.Voorheen een deel van onze vijver met EPDM-folie (1,2 mm.)afgewerkt. De folie/het doek is onverwoestbaar maar toen ik na enkele jaren een stukje
Lees verder...
Forumonderwerp vijver schoonmaken

Gepubliceerd: 22 aug 2014

18 keer bekeken
De vijver met vissen moet worden schoongemaakt. Het diepe gedeelte is dichtgeslibt met bezinksel en de pomp voor de beekloop is verstopt. Het water is helder en verkeert in een dynamisch biologisch evenwicht.
Lees verder...
Forumonderwerp wijnkuip met lelie geeft wit water en zure lucht?

Gepubliceerd: 10 jun 2014

295 keer bekeken
Ik heb een half wijnvat met planten, alleen wordt mijn water na een aantal weken telkens wit en begint zuur te stinken. Ik heb tot nu toe het water al 3 keer vervangen en de kuip al een keer met hoge druk schoon
Lees verder...
Forumonderwerp vieze vijver

Gepubliceerd: 06 nov 2013

16 keer bekeken
Ik heb een hele kleine, ondiepe (zo'n 30 cm)vijver, met wat lissen en een ruime hoeveelheid veschillende zuurstofplanten.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver vragen

Gepubliceerd: 31 jul 2013

11 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp speelzand als bodembedekking

Gepubliceerd: 28 jul 2013

320 keer bekeken
Is speelzand grschikt als bodembedekker voor de vijver?Sprak laatst iemand die hier positieve ervaringen mee had.Het is ook makkelijker schoonmaken en het is goedkoop! Ik zit te twijfel tussen fijn grind of speelzand.
Lees verder...
Forumonderwerp overlast tortelduiven

Gepubliceerd: 15 jul 2013

701 keer bekeken
Gaan ze ooit verhuizen of blijven ze eeuwig rond onze wijk hangen?Hoe verjaag je ze?
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp vijverplanten en filter

Gepubliceerd: 10 mei 2013

41 keer bekeken
Hallo vijverliefhebbers,Hier een foto van de vijver, met visdraad omspannen, want anders heeft de Reiger een heel goed maaltje.
Lees verder...
Forumonderwerp veel draadalg weinig planten

Gepubliceerd: 08 mrt 2013

9 keer bekeken
Beste allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp vijver uitmesten

Gepubliceerd: 19 sep 2012

24 keer bekeken
Ik heb een voorgevormde vijver van 1000 liter liggen.
Lees verder...
Forumonderwerp waarom gaan mijn vissen dood?????

Gepubliceerd: 22 aug 2012

88 keer bekeken
Ik heb sinds een week een alles overtreffende vissensterfte.4 dingen die ik zie
Lees verder...
Forumonderwerp zwevende alg

Gepubliceerd: 19 aug 2012

7 keer bekeken
Ik heb al jaren een vijver (4meter lang 1,50 meter breed en 0,50 diep)maar nu heb ik zwevende alg in de vijver.Wat kan ik het beste doen de vijver helemaal leeg halen alles eruit.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver loopt leeg, nu ook zonder pomp??

Gepubliceerd: 08 aug 2012

196 keer bekeken
Wij hebben van de vorige bewoner de vijver met pomp overgenomen, nu een jaar geleden.
Lees verder...
Forumonderwerp groen vijverwater

Gepubliceerd: 04 aug 2012

25 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp zweefalg en een natuurlijke oplossing update

Gepubliceerd: 23 jul 2012

194 keer bekeken
Hallo forum lezers,
Lees verder...
Forumonderwerp vijver schoonmaken

Gepubliceerd: 02 mei 2012

12 keer bekeken
Wij hebben onlangs een huis gekocht met vijver. We hebben hier nog niks aan gedaan, maar vinden het wel fijn als deze er mooi bij ligt. Het probleem is dat het water erg groen is én dat er ontzettend veel planten in staan.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver

Gepubliceerd: 16 apr 2012

6 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp werkzaamheden vijver

Gepubliceerd: 22 mrt 2012

1 keer bekeken
Prachtig weer komende dagen. Is het goed om nu al aan de vijver te gaan werken, bijvoorbeeld schoonmaken, inschakelen van UV-lamp en dergelijke ? Zijn er ook al waterplanten te koop of komt dat later in de lente ?
Lees verder...
Stel een tuinvraag