Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie 8 manieren om jouw tuin sfeervol te verlichten

Gepubliceerd: 16 feb 2024

8 keer bekeken
Je tuin is een plek waar je kunt ontspannen, tot rust kunt komen en gezellige momenten kunt delen met vrienden en familie.
Lees verder...
Tuininformatie groene transformatie: zo knap je in no-time een verwilderde tuin op

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Met een drukke work-life balans is het onderhoud van de tuin vaak iets wat uitgesteld wordt. Ziet hij er daarom een beetje verwilderd uit? Dan is het tijd om de handen uit de mouwen te steken.
Lees verder...
Tuininformatie koikarpers: soortgeschikte teelt en voeding

Gepubliceerd: 24 jul 2023

10 keer bekeken
Koikarpers worden met recht gezien als de meest edele vertegenwoordigers van vijvervissen. De veeleisende dieren kunnen tot een meter lang worden en brengen hun bezitters al tientallen jaren met hun kleurrijke schubben in verrukking.
Lees verder...
Forumonderwerp dikke witte prop op vis

Gepubliceerd: 30 jun 2023

33 keer bekeken
Goedemorgen. Al jaren hebben we goudvissein of goudwindes (?) in onze vijver. Al langere tijd had er een een dikke witte prop op zijn kop. Nu lag het visje dood in het water. Zie de foto. Wat is of was dit?
Lees verder...
Tuininformatie creeer een magische tuinbeleving: tips voor de perfecte buitenverlichting

Gepubliceerd: 16 mei 2023

7 keer bekeken
Sfeer creëren in je tuin op lange zomeravonden of juist in de winter wanneer het vroeg donker wordt. Hoe doe je dat beter dan met de juiste buitenverlichting?
Lees verder...
Tuininformatie 5 dingen die niet mogen ontbreken in jouw tuin

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Je tuin is de plek waar je heerlijk in kunt ontspannen en genieten van het weer met vrienden en familie. Het is daarom erg belangrijk om de juiste items en elementen in de tuin te hebben, zodat jij optimaal kunt genieten.
Lees verder...
Bedrijven vingeling

Gepubliceerd: 02 mei 2023

3 keer bekeken
Bent u een tuinliefhebber of heeft u een liefde voor Koikarpers? Dan bent u bij Vingeling tuin- en vijvercentrum aan het juiste adres. Bij Vingeling kunt u terecht voor uw huis, tuin en vijver. Bekijk onze website voor meer informatie.
Lees verder...
Forumonderwerp stroming maken vijver

Gepubliceerd: 13 apr 2023

64 keer bekeken
Hoi. Ik heb en vijver van 1000 liter waarvan het ondiepe uit een geul bestaat van 300x30x30 cm . Ik wil hier veel stroming in voor vijver grondels . 
Lees verder...
Forumonderwerp vijver / zwemvijver

Gepubliceerd: 16 nov 2022

58 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp kiekeboe

Gepubliceerd: 27 okt 2022

10 keer bekeken
Goedendag Aangezien ik mezelf aan het inlezen ben voor wat een natuurlijke vijver betreft, zal ik hier eerst eens goedendag komen zeggen. :) Met vriendelijke groet
Lees verder...
Tuininformatie handige tips voor een nieuwe tuin

Gepubliceerd: 30 aug 2022

20 keer bekeken
Als jij gezegend bent met een woning die een tuin heeft, wil je natuurlijk zo goed mogelijk gebruik kunnen maken van deze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp alg?

Gepubliceerd: 15 jul 2022

44 keer bekeken
Hallo vijver vrienden. Ik heb een mooie vijver helder water mooie waterlelies en goudwinden. Maar ...in het water drijven hele kleine "algen"? Die zetten zich vast op de wanden en op de waterplanten zeker de zuurstof planten ,
Lees verder...
Forumonderwerp zonnebaarsplaag in vijver

Gepubliceerd: 27 jun 2022

122 keer bekeken
Beste vijverliefhebbers, Ik heb plaag van zonnebaarsen in mijn vijver. Hoe kan ik deze invasieve exoten het beste, snelste en het eenvoudigst uit mijn vijver krijgen? De vijver is ongeveer 17 m3 en bevat geen andere vissen.
Lees verder...
Forumonderwerp alg in vijver in voorjaar

Gepubliceerd: 19 mei 2022

59 keer bekeken
Hallo elk voorjaar heb ik dit soort alg in mijn vijver (zie foto's)Wat voor alg is dit precies en hoe voorkom ik dat het verschijnt? of hoe kan ik in ieder geval zorgen dat het minder is? Dank Ron
Lees verder...
Tuininformatie de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente

Gepubliceerd: 03 mrt 2022

24 keer bekeken
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente
Lees verder...
Forumonderwerp holpijp riet

Gepubliceerd: 23 feb 2022

77 keer bekeken
Hi, Ik heb van een bouw terrein 4 plantjes van holpijp riet gered. Ook omdat dit past in mijn aan te leggen tuin met Japanse kenmerken. 
Lees verder...
Tuininformatie hoe richt je je tuin in?

Gepubliceerd: 14 feb 2022

38 keer bekeken
Het inrichten van je tuin kan soms een lastige klus zijn. Maar je hoeft zeker geen groene vingers te hebben om een gezellige tuin te kunnen creëren.
Lees verder...
Forumonderwerp lisdoddes verwijderen

Gepubliceerd: 20 jan 2022

58 keer bekeken
Sinds een maand ben ik verhuisd naar een nieuw huis met een grote vijver van 10x5 meter. Deze zit echter vol met lisdoddes. Ik vroeg me af wat nu het beste is om te doen aangezien ik graag een open vijver wil.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen vertonen bijtwonden?

Gepubliceerd: 10 sep 2021

168 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp goedvis kop verminkt

Gepubliceerd: 04 sep 2021

41 keer bekeken
Ik heb 2 weken geleden gezien dat er een goudvis in mn vijver zit waarvan zn kop voor helft verminkt is. Denk afgebeten door een mossel. Het lijkt of hij er geen last van heeft, maar ziet er heel erg uit.
Lees verder...
Forumonderwerp stekelstruik

Gepubliceerd: 16 aug 2021

190 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp goudvissen met kuit

Gepubliceerd: 15 aug 2021

77 keer bekeken
Hallo beste vijver vrienden Ik heb een vijver van ongeveer 700 liter daarbij staat er nog een tweede vijver van ongeveer 800 liter
Lees verder...
Tuininformatie verschillende soorten verlichting in de tuin voor extra sfeer

Gepubliceerd: 15 jun 2021

30 keer bekeken
Met de juiste tuinverlichting kun je ook als het donker is van jouw tuin genieten. Door een lichtplan op te stellen kies je voor de juiste verlichting.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine 'wolken' in vijver

Gepubliceerd: 04 jun 2021

124 keer bekeken
Goedendag, sinds een paar maanden hebben wij een huis met een grote vijver (26m3) waar 1 grote karper in zwemt.
Lees verder...
Forumonderwerp "ongedierte in vijver"

Gepubliceerd: 28 apr 2021

85 keer bekeken
Bij schoonmaak vijver stuitte ik op grote hoeveelheid wormpjes en soort zilvervisjes in de wortels van oa m'n snoekkruid. Moet ik hier iets mee? Is t schadelijk?
Lees verder...