Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie houd je huis koel met duurzame solar screens

Gepubliceerd: 02 jun 2023

10 keer bekeken
Als de zon tevoorschijn komt wil je natuurlijk niets liever dan genieten van je mooie tuin. Maar hoe zorg je ervoor dat het huis koel blijft op zo’n warme dag?
Lees verder...
Forumonderwerp skimmer

Gepubliceerd: 12 apr 2020

48 keer bekeken
Wij bezitten een koivijver van een 16000 liter waarvan deze alles heeft zoals het zou moeten horen zoals zeefbochtfilter, zware pomp, 2 uv lampen van 55 watt, een andere filterbak gevuld met borstels en matten om te filteren , bodemdrain maar toch
Lees verder...
Forumonderwerp filter en pomp aanschaffen

Gepubliceerd: 23 jun 2019

106 keer bekeken
Hallo, Ik heb olangs een vijver 'aangelegd'. Een voorgevormde ubbink van 500 liter.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver is troebel

Gepubliceerd: 16 jun 2019

216 keer bekeken
Hallo 
Lees verder...
Forumonderwerp waarden vijverwater

Gepubliceerd: 06 mei 2019

86 keer bekeken
Zo, me net even heel kort voorgesteld elders op dit forum en heb meteen een vraag: In mijn oude huis heb ik een vijver gehad die vrijwel zonder werk eraan altijd helder was.
Lees verder...
Forumonderwerp constructie vijver - help :)

Gepubliceerd: 15 aug 2018

133 keer bekeken
Hallo, Ik heb onlangs een huis gekocht met vijver. Deze vijver was reeds lang niet onderhouden dus heb ik besloten deze opnieuw op te starten. Bij het leeghalen ervan kwam volgende constructie tevoorschijn (zie foto's).
Lees verder...
Forumonderwerp vragen m.b.t. filter

Gepubliceerd: 07 aug 2015

24 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp zoetwater mossel

Gepubliceerd: 05 jul 2015

54 keer bekeken
Hallo allemaal, Heeft iemand een idee wat voor soort mosseltjes dit zijn?? Ik zag gisteren 1 van de kikkervisjes in de bovenste mossel wroeten...nog enige kans dat deze mossel leeft?
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten na medicijn gebruik

Gepubliceerd: 16 jun 2015

89 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp filteren

Gepubliceerd: 24 okt 2014

11 keer bekeken
Bezig met een visvijver aan te leggen met daarin ook moerasgedeeltes waar dus planten zullen groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp cactusgrond

Gepubliceerd: 17 aug 2014

57 keer bekeken
Wie weet hoe je best cactusgrond aanmaakt?
Lees verder...
Forumonderwerp geen tocht, toch weer spint

Gepubliceerd: 13 mei 2014

14 keer bekeken
Vorig jaar een probleem. En nu weer.Sproeiers gaan 8 maal per dag, mistmaker zorgt voor een constante luchtvochtigheid van 73%. Planten staan niet op de tocht.
Lees verder...
Forumonderwerp stofzuiger

Gepubliceerd: 14 mrt 2014

27 keer bekeken
Wie heeft ervaring met een vijverstofzuiger?Ik heb een kleine vijver waar nogal wat zand in ligt door de goudvissen die mijn planten bakjes steeds omver halen, ik heb er wel een laag keitjes in
Lees verder...
Forumonderwerp compostaarde

Gepubliceerd: 24 feb 2014

62 keer bekeken
ik heb m'n composthoop afgebroken en heb nu zo'n 3 kub mooie tuinaarde, kan ik dit nog verbeteren door er zand aan toe te voegen of ander matriaal
Lees verder...
Forumonderwerp vijverfiltercombinatie

Gepubliceerd: 13 aug 2013

7 keer bekeken
Volgend voorjaar wil ik een vijver aanleggen. Mijn vraag betreft het filteren van de vijver.
Lees verder...
Forumonderwerp vijvervraag...

Gepubliceerd: 01 aug 2013

47 keer bekeken
Mijn vraag gaat over onze vijver. En eerlijk gezegd, mijn man is m al aan het leegpompen, dus enige spoed is prettig. Het gaat om een betonvijver van 2.5m x 3.5m x 1m.
Lees verder...
Forumonderwerp bomen op het buitenhof in den haag

Gepubliceerd: 21 jul 2013

33 keer bekeken
Hallo allemaal, Na een uurtje gegoogeld te hebben, heb ik dan toch maar besloten hier een berichtje te plaatsen want ik kom er niet uit.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor beestjes zijn dit?

Gepubliceerd: 30 mei 2013

29 keer bekeken
Ik heb een vijvertje, zonder vissen alleen met wat waterplantjes. Ik heb het idee dat de plantjes niet erg goed groeien en het krioelt echt enorm van deze kleine beestjes. Wat voor beestjes zijn dit en
Lees verder...
Forumonderwerp vijverplanten en filter

Gepubliceerd: 10 mei 2013

41 keer bekeken
Hallo vijverliefhebbers,Hier een foto van de vijver, met visdraad omspannen, want anders heeft de Reiger een heel goed maaltje.
Lees verder...
Forumonderwerp beekloop en vijverplanten

Gepubliceerd: 16 apr 2013

245 keer bekeken
Beste lezers,Vijver circa 2500 liter,Nu afgelopen weekeinde en beekloop aangelegd.beekloop heeft drie keer een verval, dus het water valt drie keer naar een dieper gelegen gedeelte.
Lees verder...
Forumonderwerp eenvoudige zwemvijver

Gepubliceerd: 25 feb 2013

4 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron xanadu

Gepubliceerd: 05 jan 2013

198 keer bekeken
Wie kan mij helpen met tips en advies over mijn Philodendron Xanadu? Heb de plant inmiddels iets meer dan een jaar. Ik vond hem zo mooi dat ik hem moest kopen. Laatste tijd vertoont hij rare dingen.
Lees verder...
Forumonderwerp kleine vijver,filter of niet?

Gepubliceerd: 22 aug 2012

7 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp gekreukeld blad

Gepubliceerd: 08 jul 2012

33 keer bekeken
Mijn plant heeft opeens een blad gegeven dat heel licht van kleur is.Smaller is dan zijn donkere voorganger, en een erg gekreukeld uiterlijk heeft. Het zijn kreukels
Lees verder...
Forumonderwerp 'vijver' aanleg.

Gepubliceerd: 25 jun 2012

15 keer bekeken
Beste, Graag zou ik een 'vijver' willen maken, van ongeveer 30 meter lang en anderhalve meter breed. Een lange rechthoekige vijver dus.In deze 'vijver' wil ik absoluut geen vissen, ik wil er enkel een paar waterlelies inhebben.
Lees verder...