Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente

Gepubliceerd: 03 mrt 2022

24 keer bekeken
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente
Lees verder...
Forumonderwerp stekelstruik

Gepubliceerd: 16 aug 2021

190 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wurmpjes in filter en vijver

Gepubliceerd: 24 jul 2020

200 keer bekeken
In onze leeggehaalde en opnieuw aangelegde vijver krioelt het in het filter en ook in de vijver van de kleine,ongeveer 1 cm , wurmpjes. 
Lees verder...
Forumonderwerp regenput als vijver

Gepubliceerd: 14 mei 2020

736 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp onderzijde blad waterlelie

Gepubliceerd: 24 aug 2019

249 keer bekeken
Sinds kort heb ik een minivijver met een aantal zuurstofplanten en natuurlijk ook een waterlelie. Nu zie ik dat er onder een aantal bladeren van de waterlelie een geleiachtige substantie zit. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp waarden vijverwater

Gepubliceerd: 06 mei 2019

86 keer bekeken
Zo, me net even heel kort voorgesteld elders op dit forum en heb meteen een vraag: In mijn oude huis heb ik een vijver gehad die vrijwel zonder werk eraan altijd helder was.
Lees verder...
Forumonderwerp wat zit er in mijn vijver?

Gepubliceerd: 21 mrt 2019

144 keer bekeken
Hoi. Ik schep net met de dode bladeren dit mooie exemplaar uit mijn vijver. Ik heb hem even apart gehouden omdat ik echt niet weet wat het is en of hij een bedreiging is voor mijn o zo gewenste salamanders en goudvissen.
Lees verder...
Forumonderwerp vijverpomp

Gepubliceerd: 14 mrt 2018

209 keer bekeken
​​​​​​Wij hebben een circulatiepomp die 24 uur per dag aan staat, 150Watt. Zomer en winter. Wij willen ons energiegebruik verminderen, kan de pomp ook een paar uur per dag draaien, bv met een tijdschakelaar?
Lees verder...
Forumonderwerp waas op vijver

Gepubliceerd: 12 jun 2017

4,740 keer bekeken
Het onderwerp is vorig jaar ook al ter sprake gekomen. Toen voor het eerst en nu weer ligt er een groenig/grijzige waas over de vijver; als je er over heen kijkt is die goed te zien, kijk je er recht in, dan zie je hem eigenlijk niet.
Lees verder...
Forumonderwerp planten overwinteren

Gepubliceerd: 09 apr 2017

43 keer bekeken
hoe kan ik de papyrus plant (Cyperus percamenthus) en de Groene taro (Colocasia esculenta) laten overwinteren.
Lees verder...
Forumonderwerp waterlelie

Gepubliceerd: 30 aug 2015

37 keer bekeken
Vijver van circa 5000 liter, heb daar enkele waterlelies in staan. Wat doen jullie met de bladeren en stengels van de waterlelies in het najaar.
Lees verder...
Bedrijven homefinish onderhoud

Gepubliceerd: 10 aug 2015

1 keer bekeken
Homefinish Onderhoud klussenbedrijf.Hovenierswerk - Tuin winter klaarmaken- Snoeien- Grind onderhouden en vernieuwen- Verwijderen van struiken en bomen- Gras maaien en vervangen- Bladeren verwijderen- Bestrating Reinigen- Het aanleggen van vijvers
Lees verder...
Forumonderwerp een rietorchis?

Gepubliceerd: 22 jun 2015

1 keer bekeken
Beste forumleden, Vanmiddag ontdekte ik in onze tuin tussen de lis dit plantje met gevlekte bladeren en bloementros. De onderkant vh blad is niet gevlekt, voor zover ik dat goed heb kunnen bekijken. Is dit soms een rietorchis?
Lees verder...
Forumonderwerp (draad)alg in vijver

Gepubliceerd: 31 mei 2015

56 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp mooi he?

Gepubliceerd: 25 mei 2015

3 keer bekeken
Hoi forumleden, graag wil ik jullie even mee laten genieten van deze prachtige enorme pioenrozen die nu in onze tuin staan te bloeien. Circa 25-30 cm in doorsnede! Iemand idee van de soort? Groet, Emiel
Lees verder...
Forumonderwerp renovatie vijver

Gepubliceerd: 09 feb 2015

62 keer bekeken
Hallo,Ik ben nieuw hier op het forum dus mij eerst een voorstellen.Mijn naam is Eddy. Ik heb al geruime tijd een vijver in mijn tuin. Nu heeft de tand des tijds toegeslagen en ik zou graag de vijver eens grondig
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren in de vijver

Gepubliceerd: 29 jan 2015

17 keer bekeken
ik heb een vijver en die is een beetje vergeten. nu na 2 jaar in een bosrijk gebied zit de vijver vol met bladeren, van bodem tot oppervlak. hoe kan ik die het beste verwijderen?
Lees verder...
Forumonderwerp filteren

Gepubliceerd: 24 okt 2014

11 keer bekeken
Bezig met een visvijver aan te leggen met daarin ook moerasgedeeltes waar dus planten zullen groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp opgegeten waterlelie

Gepubliceerd: 21 jun 2014

1,352 keer bekeken
Groot probleem!
Lees verder...
Forumonderwerp gele plomp

Gepubliceerd: 16 jun 2014

10 keer bekeken
Weet iemand antwoord op de volgende vraag?We hebben sinds kort een gele plomp in de vijver gezet,hij staat op de goede diepte en op de goede plaats.
Lees verder...
Forumonderwerp ra ra wat is dit in het midden van de foto

Gepubliceerd: 06 jun 2014

3 keer bekeken
Ja dit is dus een Ligularia dentata maar dan helemaal opgegeten door de slakken :-(
Lees verder...
Forumonderwerp de moerbeiboom is afgerot

Gepubliceerd: 12 mei 2014

78 keer bekeken
Ik ben al 9 jaar in het blije bezit van een moerbeiboom, een mooie schaduwbrenger in de zomer (terras) en een snackbar voor vogels ( de moerbeien).
Lees verder...
Forumonderwerp is dit witte waterkers?

Gepubliceerd: 24 mrt 2014

7 keer bekeken
hier een foto.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit pijlkruid

Gepubliceerd: 24 mrt 2014

2 keer bekeken
ik zag dit drijven aan het oppervlak denk dat ze de oevers gesnoeit hebben,aan de bladderen die er nog aan zitten denk ik pijlkruid,kan ik hier nog wat mee of is het nu dood,zie foto
Lees verder...
Forumonderwerp en wat is dit voor waterplantje?

Gepubliceerd: 23 mrt 2014

3 keer bekeken
wie weet wat voor plantje dit is het gaat dus om het plantje in de midden en links onder. dus niet het kroos
Lees verder...
Stel een tuinvraag