Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp nieuw hier

Gepubliceerd: 24 jun 2015

13 keer bekeken
Even mezelf voorstellen: ik ben Geert en woon in Oost-Vlaanderen. We hebben een vijver aangelegd van 1,8 op 1,8 en een beekje van 3,8 meter lang, beekje loopt langsheen een deel van het terras.
Lees verder...
Forumonderwerp welke grond voor waterlelie

Gepubliceerd: 02 mrt 2015

507 keer bekeken
Ik heb een 5-tal jaren terug een zeer mooie rode waterlelie geplaatst in mijn vijver, maar met elk jaar werd het minder. Nu heb ik die, destijds in de volle klei gezet en denk dat dat te veel van het goede was.
Lees verder...
Forumonderwerp te veel zuurstof ??

Gepubliceerd: 06 aug 2012

33 keer bekeken
Ik zit me nu af te vragen of het mogelijk is om te veel zuurstof in het water te hebben.Wij hebben een beluchtingspomp met 2 stenen, een fontein en enkele zuurstofplanten ,waaronder Vederkruid.
Lees verder...
Forumonderwerp 'vijver' aanleg.

Gepubliceerd: 25 jun 2012

15 keer bekeken
Beste, Graag zou ik een 'vijver' willen maken, van ongeveer 30 meter lang en anderhalve meter breed. Een lange rechthoekige vijver dus.In deze 'vijver' wil ik absoluut geen vissen, ik wil er enkel een paar waterlelies inhebben.
Lees verder...
Forumonderwerp natuurvriendelijke oever

Gepubliceerd: 16 jan 2012

7 keer bekeken
L.S. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht met een tuin van 24 m. langs hetwater.
Lees verder...
Forumonderwerp alle koi karpers dood

Gepubliceerd: 06 jan 2011

41 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp rommel van de bodem verwijderen

Gepubliceerd: 27 jun 2008

109 keer bekeken
Hallo, Ik heb een vraag over de modder en rotte bladeren op de vijver bodem. Hoe kan ik deze makkelijk verwijderen zonder een dure waterstofzuiger of de vijver helemaal leeg te halen?
Lees verder...
Forumonderwerp uv lamp

Gepubliceerd: 20 sep 2006

34 keer bekeken
Hallo ik heb een UV lamp in de filterkring van mijn vijver en deze gaat zeer snel stuk. Wat kan ik daaraan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginae

Gepubliceerd: 26 mrt 2006

211 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Stel een tuinvraag