Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vissen vertonen bijtwonden?

Gepubliceerd: 10 sep 2021

168 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp rode vlek op goudwinde

Gepubliceerd: 30 mei 2020

201 keer bekeken
Een goudwinde vertoont een grote rode vlek op zijn rug (Zie foto). Is dit een ziekte of kan dit een wonde zijn (heb onlangs bezoek gehad van een reiger). De andere vissen zien er gezond uit. De nitrietwaarden van de vijver zijn goed.
Lees verder...
Forumonderwerp goudwindes gegrepen door een reiger?

Gepubliceerd: 23 mei 2020

398 keer bekeken
2 Goudwindes dood in een week. Heldere vijver, afgedekt met "betongaas" en fijnmazig net. Reiger in de buurt gesignaleerd. Overige vissen hebben geen huidafwijkingen, zwemmen gezond rond.
Lees verder...
Forumonderwerp parasiet+wondje op 2 vissen.

Gepubliceerd: 20 mei 2020

86 keer bekeken
Heb deze vissen sinds ze jonkies zijn. Eigenlijk deze week pas vielen bij 2 verschillende vissen, 1 verwonding en 1 gek plekje op.
Lees verder...
Forumonderwerp apatische slome goudvissen

Gepubliceerd: 08 mei 2020

338 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp zelf vijver leeghalen en schoonmaken?

Gepubliceerd: 23 apr 2018

328 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp parasiet of wrat?

Gepubliceerd: 12 jun 2015

49 keer bekeken
Sinds enkele ca. 1 1/2 week zien wij deze plek op onze shubinkin in onze vijver van ca. 1000 liter. Hebben reeds esha 2000 gedurende 3 dagen in verhouding naar gelang vijverinhoud in water gedaan. Maar helaas geen resultaat....
Lees verder...
Forumonderwerp vissen met slijmbrok

Gepubliceerd: 30 mrt 2015

2 keer bekeken
Mijn vijvertje (0,5-1 m3) was vrijwel leegerooft door een reiger en een koppel ijsvogeltjes. Van mijn broer heb ik enkele weken geleden ca 15 Mona Lisas gekregen en uitgezet.
Lees verder...
Forumonderwerp acer palmatum

Gepubliceerd: 04 aug 2014

3 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver vragen

Gepubliceerd: 31 jul 2013

11 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke vis: shubunkin met uitpuilende ogen en bult

Gepubliceerd: 03 jun 2013

370 keer bekeken
Hallo, Een van onze vissen is ziek: Hij zwemt niet rond, maar ligt in een hoekje van de vijver....Opvallend is dat zijn ogen uitpuilen en een witte bult op zijn hoofd heeft....
Lees verder...
Forumonderwerp help! vissterfte...

Gepubliceerd: 26 aug 2012

32 keer bekeken
Beste, 1 jaar geleden heb ik een woning aangekocht voorzien van een vijver (juli 2011), nogal verwaarloosd door de vorige eigenaars. Vijver zag groen met algen maar vissen leefden nog.
Lees verder...
Forumonderwerp waarom gaan mijn vissen dood?????

Gepubliceerd: 22 aug 2012

88 keer bekeken
Ik heb sinds een week een alles overtreffende vissensterfte.4 dingen die ik zie
Lees verder...
Forumonderwerp kleine wormachtige ...

Gepubliceerd: 10 aug 2012

44 keer bekeken
Wij hebben onlangs een terrasvijver opgestart en 10 vissen ingestoken .Nu 2 weken na aankoop van onze eerste vissen zijn ze nu reeds allemaal dood.
Lees verder...
Forumonderwerp no2 en no3 te hoog !!

Gepubliceerd: 04 aug 2012

56 keer bekeken
De waterwaarden zijn het volgende; Ph : tussen 7,4 en 8Kh : tussen 8 en 10Gh : 15 No2 : 3No3 : tussen 25 en 50. Hoe kan ik de No2 en No3 doen dalen ?
Lees verder...
Forumonderwerp vis is vreselijk dik geworden

Gepubliceerd: 18 apr 2012

151 keer bekeken
Wat heeft mijn vis ? ik ben bang dat hij nog klapt !
Lees verder...
Forumonderwerp steur verzwaren

Gepubliceerd: 07 apr 2012

185 keer bekeken
Ik heb een Diamandsteur van 76 cm , 5 jr, heeft problemen met lucht in de maag, v/d week koidokter Rob Heijmans bij geweest, en lucht verwijderd met holle naald, en lucht uitgezogen met slangetje, alles te volgen op de monitor.
Lees verder...
Forumonderwerp witte aanslag op vijverrand

Gepubliceerd: 15 okt 2011

281 keer bekeken
Ik ben met het gezin een weekje weggeweest en bij terugkomst was de vijver nogal een puinhoop. Ten eerste had de verzorging iedere dag een emmer voer in de vijver gegooid (voor 7 goudvisjes). Daarnaast had familie Draadalg zijn
Lees verder...
Forumonderwerp visziekte

Gepubliceerd: 23 jul 2011

1 keer bekeken
In onze vijver hebben we de laatste weken enkele vissen met een ziekte. Op hun zijkant achteraan zit er een ronde vlek waar de huid afvelt,precies een soort schimmel. Wat kan dit zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp overlast kikkers in mijn vijvers

Gepubliceerd: 20 jul 2011

171 keer bekeken
Ik kweek visjes en heb erge overlast van kikkers in mijn vijvers, honderden.Vangen is geen beginnen meer aan. hoe krijg ik deze weg, weet iemand raad
Lees verder...
Forumonderwerp vissensterfte in vijver

Gepubliceerd: 15 jul 2011

1 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp goudvis in vijver

Gepubliceerd: 03 jul 2011

1 keer bekeken
Kan ik onze goudvis van 8 jaar vrij laten in een vijver met nog meer goudvissen?
Lees verder...
Forumonderwerp planten worden aangevreten of is dit een ziekte?

Gepubliceerd: 30 jun 2011

112 keer bekeken
Hallo, Ik heb net een vijver ingericht, en deze is nu 2 maanden vol met water. Er zit al heel wat levend spul in het water, prachtig.
Lees verder...
Forumonderwerp koi, steur of andere vissen? --> koi

Gepubliceerd: 14 jun 2011

7 keer bekeken
Hallo,ik heb een vijver van 30 000 liter met een biologische filternu zitten er 6 goudwindes in.Kan ik hierin steuren houden? Of moet er nog een zuurstofpomp bij?
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte goudwindes

Gepubliceerd: 05 jun 2011

210 keer bekeken
Ik heb 5 weken geleden mijn vijver leeggehaald om opnieuw te beginnen, het water was erg troebel en er lag van 5 jaar een dikke laag drab op de bodem.
Lees verder...