Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp regenput als vijver

Gepubliceerd: 14 mei 2020

736 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten

Gepubliceerd: 29 apr 2020

422 keer bekeken
Goedendag ik ben nieuw hier en ik ben in bezit van een kleine tuin vijver met 4 goudvissen het type vijver is rond met een diameter van 160 cm en 40 cm diep en daaronder nog een stuk van 60 cm en 30 cm diep het betreft hier een voorgevormde vijver
Lees verder...
Forumonderwerp kh waarde nieuwe vijver

Gepubliceerd: 23 apr 2020

186 keer bekeken
Hallo, we hebben een nieuwe vijver en sinds 3 weken gevuld.Het is een vijver met rubber bekleed.Op de Bodum granulaat, voldoende planten is zuurstof planten welke als een tierelier groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp advies opstart vijver

Gepubliceerd: 20 jun 2019

104 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver

Gepubliceerd: 21 apr 2018

93 keer bekeken
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.  Ik heb een bak van betonblokken, hierin wil ik graag een vijver gaan maken met een paar goudvissen. 
Lees verder...
Forumonderwerp schaduw en vijver

Gepubliceerd: 30 apr 2017

85 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp brede wespenorchis spontaan in mijn tuin.

Gepubliceerd: 11 mrt 2016

164 keer bekeken
Ik woon nu 5 jaar in dit huis. Ik heb een hoek huis. Achter de inrit heb ik een stuk beetje rommel tuin, groeit veel klimop, en licht veel kreupel hout. Daartussen staat een muur, en daar achter licht zeg maar de (echte) tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp planten over plastic rand (kruipend?)

Gepubliceerd: 11 jul 2015

69 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp aanleg nieuwe tuin in kleine, brede tuin

Gepubliceerd: 31 mei 2015

48 keer bekeken
Hallo Wij willen graag een nieuwe tuin aanleggen, maar lopen vast bij het ontwerpen ervan. Wij hebben een kleine, brede tuin die ondiep is. De maten zijn 7 meter breedt en 5 meter diep.
Lees verder...
Forumonderwerp (draad)alg in vijver

Gepubliceerd: 31 mei 2015

56 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp nymphaea alba

Gepubliceerd: 02 mei 2015

0 keer bekeken
Hoe lang duurt het voordat de plant zich 's morgens volledig opent? Hoe lang duurt het voordat de plant zich 's avonds weer volledig heeft gesloten? Hoe laat gaan ze 's morgens open en's
Lees verder...
Forumonderwerp groene vijver en vissen blijven onderin.

Gepubliceerd: 26 jun 2014

271 keer bekeken
hallo. Onze vijver is in het najaar aangelegd, en is nu dus groen geworden. Ik heb bij het aanleggen en vullen van de vijver toen 2 zuurstof planten ingedaan en 1 pomp + filter + een luchtpompje/zuurstof pompje.
Lees verder...
Forumonderwerp ra ra wat is dit in het midden van de foto

Gepubliceerd: 06 jun 2014

3 keer bekeken
Ja dit is dus een Ligularia dentata maar dan helemaal opgegeten door de slakken :-(
Lees verder...
Forumonderwerp mos op dak.

Gepubliceerd: 17 mrt 2014

12 keer bekeken
Beste tuinleden. Aan onze vijver groeit mos. Maar we gaan hem binnenkort eens grondig opknappen. Nu is mijn vraag kan ik het mos ''verplanten'' naar een golfplaten dank (in bitumen)?Of gaat dat niet gaan?
Lees verder...
Forumonderwerp terrasvijver bouwen

Gepubliceerd: 11 jan 2014

6 keer bekeken
Wij willen binnenkort beginnen met de bouw van een terras vijver(tje) van ca 2 bij 1 meter. Deze willen we maken van een houten omlijsting en vijverfolie.
Lees verder...
Forumonderwerp vijvervraag...

Gepubliceerd: 01 aug 2013

47 keer bekeken
Mijn vraag gaat over onze vijver. En eerlijk gezegd, mijn man is m al aan het leegpompen, dus enige spoed is prettig. Het gaat om een betonvijver van 2.5m x 3.5m x 1m.
Lees verder...
Forumonderwerp dode vis in vijver

Gepubliceerd: 28 jul 2013

15 keer bekeken
ik heb nu een jaar een vijver liggen en sinds maanden gaan er telkens vissen dood. een tijd 2 per week(medicijn toegediend tegen witstip, parasiet en schimmel), daarna 2 weken niks 1 losse, week niks, 3 op 1 dag.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vissen in de vijver doen.

Gepubliceerd: 23 jul 2013

52 keer bekeken
Ik las op internet dat je nooit direct gekochte vissen in de vijver moet doen. Ik heb het stukje gekopieerd;
Lees verder...
Forumonderwerp grote tuin, veel onbekende planten

Gepubliceerd: 20 jun 2013

56 keer bekeken
Ik ben een boekje aan het maken vann mijn tuin in alle seizoenen. Ben al aardig op weg. Wie , o wie kent de volgende planten bij naam? Alvast veel dank.
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp mos

Gepubliceerd: 11 nov 2012

1 keer bekeken
op onze vijver doek griet mos. nu zou ik in ons wild hoekje wat stenen en dals plaatsen. kan ik het mos hier oplaten groeien? het is in volle schaduw.
Lees verder...
Forumonderwerp compost en/of bemesten

Gepubliceerd: 03 nov 2012

9 keer bekeken
Onze tuin ligt in Twente op zandgrond. Hij doet het goed en in de loop van het jaar krijgen we dus veel groenafval.
Lees verder...
Forumonderwerp help! vissterfte...

Gepubliceerd: 26 aug 2012

32 keer bekeken
Beste, 1 jaar geleden heb ik een woning aangekocht voorzien van een vijver (juli 2011), nogal verwaarloosd door de vorige eigenaars. Vijver zag groen met algen maar vissen leefden nog.
Lees verder...
Forumonderwerp bloembak in vijvertje opbouwen

Gepubliceerd: 20 aug 2012

2 keer bekeken
Ik heb een vierkante boembak in steen van 50 op 50 en 25 diep graag zou ik daar een vijvertje willen van maken met wat goudvissen erin. Heb ik daar een filter en een pomp voor nodig of zijn platen genoeg?
Lees verder...
Stel een tuinvraag