Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 07 apr 2023

33 keer bekeken
Ik heb topjes van de lavendel geknipt, de onderste blaadjes eraf gehaald en het steeltje schuin geknipt. Daarna meteen in de grond gezet buiten.
Lees verder...
Forumonderwerp stekken

Gepubliceerd: 15 aug 2016

15 keer bekeken
Ik ben een behoorlijk aantal planten aan het stekken. Het is hier midden Frankrijk nogal warm. 30C+ Er staan inmiddels o.a stekken van de Weigelia, rose en rood, lavendel, Chinese Azalia, vlinderstruik in de kleuren geel/paars en wit etc.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp lavandula stoechas

Gepubliceerd: 21 nov 2012

3 keer bekeken
IS deze plant winterhard , dus buiten laten staan , en mag ik hem nu snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp vragen over enkele planten/bonsai.

Gepubliceerd: 09 jul 2012

10 keer bekeken
Hallo, tuinfanaten. Bij mij in de wijk evenals op school zie ik overal bijna overal dan hertshooi staan, Mooie plant, mooie bloemen, maar dat doet er niet toe.Hoe is deze plant te vermeerderen?
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 24 apr 2012

2 keer bekeken
Eind augustus heb ik enkele lavendelstekken genomen, deze zijn nu al flink aan het uitlopen, is het verstandig om deze te toppen, zodat de struik dadelijk voller wordt? En op wat voor een hoogte top ik de stekken dan? Mvg Huub
Lees verder...
Forumonderwerp erysimum 'bowles mauve'

Gepubliceerd: 10 mrt 2012

134 keer bekeken
Ik heb in mijn border 2x steenraket staan,die tot in december mooi hebben gebloeid.(Ze zijn 1 jaar oud)Door de harde vorst lijken ze nu wel heel doods,komt dit nog goed en moet ik ze eventueel afsnijden en afwachten dan maar?
Lees verder...
Forumonderwerp erysimum 'bowles mauve'

Gepubliceerd: 25 sep 2011

74 keer bekeken
De plant is te groot geworden. Wanneer en hoe kan ik deze het beste terugsnoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp teveel onkruid!

Gepubliceerd: 08 apr 2011

22 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp geur, bijendracht en klimmer in 1 roos?

Gepubliceerd: 23 okt 2010

17 keer bekeken
Op zoek op het net kwam ik deze site terecht en meteen aangemeld en al een tijd aan het lezen. Ik zoek een roos die klimt geurt en een goede drachtplant voor bijen is.
Lees verder...
Forumonderwerp witte lavendel groeit niet rechtop

Gepubliceerd: 06 jul 2010

40 keer bekeken
Vorig jaar heb ik in mijn tuin op het zuidoosten een paar groepjes witte lavendel geplant. Ik weet helaas niet de naam van de varieteit. Het viel me vorige zomer al op dat de bloementoefjes erg ver open vielen.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken, nog een paar vragen

Gepubliceerd: 28 jun 2010

50 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp sering stekje krijgen.

Gepubliceerd: 03 mei 2010

77 keer bekeken
Een vriendin heeft een prachtige seringenboom. Ze heeft veel kleine stekjes rondom de boom, waar ik wat van kan krijgen.Heeft zoiets kans van slagen om zo'n stekje in mijn tuin te plaatsen?Geeft dat ook bloemen?
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel

Gepubliceerd: 27 apr 2010

4 keer bekeken
Ik heb 2 jaar terug mijn vriendin haar voor tuintjes bij haar senioren huisje aan gepland met haar lievelings bloem Lavendel paars . Deze had ik via een restant bij kweker verkregen .
Lees verder...
Forumonderwerp opletten bij planten kopen

Gepubliceerd: 21 mrt 2010

3 keer bekeken
Goeieavond, Ik wil graag wat planten kopen voor mijn tuin, zijn er nodig dingen belangerijk om opteletten bijvoorbeeld de wortels? bedankt groetjes van Lenny
Lees verder...
Forumonderwerp voortplanting washingtonia robusta

Gepubliceerd: 13 jan 2010

34 keer bekeken
Goedendag,
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 11 nov 2009

17 keer bekeken
ik heb vorig jaar geprobeerd om een paar stekjes te maken van mijn lavendel, maar eigelijk is de lavendel het enigste wat me niet lukt met stekken dus ik vraag me af of ik het wel goed doe.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe zaaien plataan?

Gepubliceerd: 24 sep 2009

1,584 keer bekeken
Ik heb al meerdere keren plataan proberen te zaaien maar het lukt niet.In aarde,zand kiezelBij stekken,is eenjarig hout ook goed?
Lees verder...
Forumonderwerp opvullen buxusvakken. iemand leuk idee?

Gepubliceerd: 09 aug 2009

280 keer bekeken
Onze voortuin is vierkant. Middenin is een + gemaakt van grind als pad en de 4 ontstane vakken zijn afgescheiden met een laag buxushegje. Zoiets als je vaker bij kastelen ziet.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 26 mei 2009

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 12 sep 2007

0 keer bekeken
Wanneer kan ik het beste lavendel stekken, kan dit ook in het vroege voorjaar voordat je gaat snoeien ?
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel op stam help!!

Gepubliceerd: 28 aug 2007

1,362 keer bekeken
Ik heb van mijn overleden buurvrouw een schitterende lavendel op stam geerfd. Zij was bezeten van lavendel, maar ik weet er dus niets van!
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien lavendel hidcote

Gepubliceerd: 20 jul 2007

40 keer bekeken
Ik heb dit jaar ca. 100 nieuwelavenstruikjes hitcote gepland.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 15 mei 2007

2 keer bekeken
Ik heb in het voorjaar mijn lavendel gesnoeid en enkele takjes in potjes gezet. Ze groeien allemaal. Ze hebben nu nog maar één takje met bovenaan een bloemknopje. Hoe verkrijg ik het nu dat het mooie volle struikjes worden?
Lees verder...
Stel een tuinvraag