| Starten met kweken fruit
|
green1984
:
20-02-2011 | Goedemiddag allemaal,
Voordat ik al mijn vragen hieronder zet, wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Michiel, 27 jaar en sinds 2 jaar woon in een nieuwbouw appartement, met balkon van 15m2. Dit jaar wil ik toch de hobby van jaaaaaaaren geleden weer gaan oppakken: bezig zijn met stekken en enten. Mijn basiskennis is 0,0, maar wil het graag leren en heb er ook de tijd voor over.
Mijn plan is te starten met een kweekbak http://www.acd-kassen.nl/products.asp?language=nl&productgroupid=16 op mijn balkon te plaatsen en wil graag, als het mogelijk is, de volgende planten gaan proberen te kweken:
mandarijn, citroen, perzik en sinaasappel.
Nu denk ik, dat het mogelijk is, na de zaden bij het desbetreffende fruit eruit te halen, te laten drogen en ze over 3 maanden te zaden. Deze gedachte zal zeker te kort door de bocht zijn, aangezien ik al lees over een vochtige periode van 24 weken, met 3 maanden kou aansluitend ...
Graag verneem van jullie prakische tips, zodat ik meer kan leren en hopelijk deze zomer kan starten. Plantjes rechtstreeks in de winkel kopen, vind ik trouwens niet uitdagend genoeg ...
Alvast enorm bedankt voor jullie tijd en moeite,
Met vriendelijke groet,
Michiel
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|