Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp mandarijnplant

Gepubliceerd: 10 sep 2022

29 keer bekeken
Dit mandarijnplantje heb ik opgekweekt uit een pit. Ze is nu 50 cm hoog. Mijn vraag is of ze moet worden getopt waardoor de plant steviger wordt en misschien gaat vertakken?  Hoor graag jullie advies.
Lees verder...
Forumonderwerp carissa grandflora / natalpruim

Gepubliceerd: 25 sep 2017

132 keer bekeken
Hallo, ik zou graag deze plant willen vermeerderen met enten of stekken of ....? graag enige tips want hier lukt het niet of ik doe het verkeerd? Alvast bedankt George
Lees verder...
Forumonderwerp kan je dees stekken?

Gepubliceerd: 09 mei 2016

31 keer bekeken
Deze windvanger van zoals men pa zegt, wil er graag meer van en wil er stekken van, ik vraagt steek om takken in de grond te steken, *was in december januari* maar had nu ff te tijd om het te vragen ik zie een eikenblad, is het familie van de
Lees verder...
Forumonderwerp hedera helix 'arborescens'

Gepubliceerd: 31 aug 2015

135 keer bekeken
Ik heb een siertuin met veel hedera helix Aborescens die in 2003 door een firma is aa
Lees verder...
Forumonderwerp viburnum x carlcephalum

Gepubliceerd: 29 jul 2015

27 keer bekeken
Ik wil deze plant graag vermeerderen/stekken. hoe pak ik dat aan?
Lees verder...
Forumonderwerp prunus serrulata 'kanzan'

Gepubliceerd: 20 mei 2015

21 keer bekeken
Als u geen zin heeft om het hele verhaal te lezen, kunt u door scrollen naar de vet gedrukte vraag.
Lees verder...
Forumonderwerp broussonetia papyrifera (papiermoerbei) vruchten

Gepubliceerd: 18 sep 2014

69 keer bekeken
Volgens beschrijving op internet is de boom tweehuizig. Maar ik weet niet of de boom eenslachtig is.
Lees verder...
Forumonderwerp magnolia x soulangeana 'lennei'

Gepubliceerd: 09 aug 2014

2 keer bekeken
Vijf jaar geleden heb ik er één geplant van 60cm hoogte in de voortuin dienaar het oosten is gericht. De grond is vrij zware aarde, geen klei, rondom liggen akkers. Ik ben niet op de hoogte van de zuurtegraad. De meeste
Lees verder...
Forumonderwerp bonsai mix, van welke bomen zijn de zaadjes?

Gepubliceerd: 27 feb 2014

213 keer bekeken
Hallo,Ik heb een bonsai mix gekregen met 6 verschillende soorten zaadjes.nu zou ik graag willen weten welk zaadje bij welke naam hoort.op de verpakking staan de volgende namen:
Lees verder...
Forumonderwerp okkernotenboom stekken

Gepubliceerd: 20 okt 2013

822 keer bekeken
We zijn vandaag gaan okkernoten rapen in het bos. Omdat dit zo'n leuke ervaring was en mijn groene vingers beginnen te kriebelen had ik graag wat meer info gehad om zelf zo'n boom proberen te kweken.
Lees verder...
Forumonderwerp is het erg om pruimstenen uit te drogen voor zaad?

Gepubliceerd: 13 jul 2013

6 keer bekeken
hallo,ik ben op reis in italie en heb op de fruitmarkt mini pruimen gezien.ze zijn amper een kwartelei groot en ja ze zijn rijp.ik zou ze graag willen zaaien maar las op een van de vorige topics hier dat
Lees verder...
Forumonderwerp nu al beukenootjes? en wat doen om te zaaien?

Gepubliceerd: 26 jun 2013

1,173 keer bekeken
hallo,ik ben vandaag naar het bos geweest met een vriend, en zag dat er nu al beukennootjes waren! ze zijn nog groen maar ik wil wel eens expirimenteren met een beuk te enten of andere vermeerderingen.
Lees verder...
Forumonderwerp magnolia bloeit voor het 2de jaar alweer niet

Gepubliceerd: 06 nov 2012

8,790 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp kersenboom kweken

Gepubliceerd: 15 apr 2012

99 keer bekeken
Hallo,Ik zou graag een nieuwe kersenboom willen kweken.
Lees verder...
Forumonderwerp carex morrowii 'variegata'

Gepubliceerd: 26 okt 2011

38 keer bekeken
ls,
Lees verder...
Forumonderwerp jasmijnboom stekken?

Gepubliceerd: 06 mei 2011

633 keer bekeken
Hallo. Mijn moeder wil graag een Jasmijnboom stekje van haar buren.Hoe kan ik dit aanpakken zodat het snoeisel een worteltje krijgt? Met vriendelijke groet,Matthijs
Lees verder...
Forumonderwerp enten en stekken

Gepubliceerd: 03 mei 2011

137 keer bekeken
1.ik hoor veel dingen over enten en stekken en zo.stekken weet ik wel wat dat is.
Lees verder...
Forumonderwerp cercis canadensis 'forest pansy'

Gepubliceerd: 02 mrt 2011

152 keer bekeken
Ik heb een zaailing van een Judasboom in de tuin, inmiddels ca 3.5m hooghij bloeit prachtig, wat is de beste manier om hem te vermeerderen, de zaden komen niet op tot op heden, welke methoden moet ik volgen?
Lees verder...
Forumonderwerp ziziphus jujuba

Gepubliceerd: 26 feb 2011

3 keer bekeken
Beste mensen, Is het mogelijk een Ziziphus jujuba te stekken?En als het mogelijk is in welke maand word ie dan gestekt? groetjes Fanny
Lees verder...
Forumonderwerp starten met kweken fruit

Gepubliceerd: 20 feb 2011

7 keer bekeken
Goedemiddag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwsgierigheid enten cactus

Gepubliceerd: 19 feb 2011

44 keer bekeken
kan een onderstam van een cactus, die een zijschueten maakt, een eigen bloem maken? hoe zit het met de bloei van de ge-ente plant (bijvoorbeeld kerstcactus) ?
Lees verder...
Forumonderwerp zuilcactussen

Gepubliceerd: 19 jan 2011

25 keer bekeken
HOI : Ik heb 2 zuilcactussen gekocht maar door de drukte vergeten te vragen naar de namen. Een heeft 6 ribben en een 8 ribben . De doorntjes zijn max. ong. 1 cm. Ik probeer foto,s toe te voegen als het lukt. Wie kan mij helpen aan de namen. BVD.
Lees verder...
Forumonderwerp wanneer en hoe kweepeer stekken?

Gepubliceerd: 11 jun 2010

866 keer bekeken
Hoe kan ik best mijn kweepeer stekken - wanneer is het beste moment ?Hoe oud moeten de stekken zijn - stekgrond? of gewone potgrond ?Goede resultaten van stekken of is het beter om hem te enten op een onderstam ?groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp appelboompje.

Gepubliceerd: 11 mei 2010

5 keer bekeken
Dag medebonsia liefhebbers. Ik heb in het voor jaar een appelboompje gekocht bij aldi die stonden daar maar zielig het was meer een stok van een 80cm. Maar met wat verzorging staat
Lees verder...
Forumonderwerp kastanje stekken?

Gepubliceerd: 22 mrt 2010

384 keer bekeken
De paardenkastanje bij mijn moeder voor de deur is afgelopen week omgehakt. Omdat we er zo vele jaren van hebben genoten, zou ik hem graag als aandenken willen stekken.
Lees verder...
Stel een tuinvraag