| Geente prunus in de problemen
|
wendy's tuin
:
05-06-2011 | Hallo.
Ik ben een beginnende tuinier en ik zit met een probleempje. Eigenlijk weet ik niet of ik dit onderwerp in de juiste categorie plaats,ik weet eigenlijk ook niet wat voor soort boompje het precies is.
Toen we hier kwamen wonen stond er een klein geent boompje in de tuin die we hebben laten staan. Het is een klein prunus achtige die geen vruchten geeft maar prachtige roze, volle bloesems in het voorjaar. Het stammetje is maximaal 80 cm hoog, vanaf daar beginnen de takken te groeien.
Nu is het boompje op 2 andere stammetjes gaan groeien, niet meer op de hoofdstam. Die twee nieuwe stammen nemen alle energie bij de hoofdstam weg, het blad op de hoofdstam is lelijk, licht groen en er zit erg weinig blad aan. Er was nauwelijks bloesem, en de verdorde bloesem zit nog steeds aan de kale takken. De nieuwe stammen zijn vol met donkergroen blad. Het schemert nu, dus ik kan geen foto maken.
Maar op deze manier lijkt het niet goed te gaan met het boompje. Wat kan ik het beste doen? Kan ik die nieuwe stammen afzagen ofzo? Of help ik dan de boom helemaal om zeep?
Wie weet raad met mijn boompje?
Bedankt alvast!
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|