Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp castanospermum australe bladprobleem

Gepubliceerd: 27 jun 2022

48 keer bekeken
Ik heb Castanospermum australe reeds 6 jaar, maar heeft recent last gehad van schildluis. Heb deze op diverse manieren hiervoor behandeld, met uiteindelijk (op professioneel advies) lavameel bestuiven als laatste redmiddel.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte liguster op stam

Gepubliceerd: 27 jun 2020

214 keer bekeken
Weet iemand wat er met mijn liguster op stam aan de hand is. Krijgt kale plekken. Er zitten zwarte beestjes op de dode takken en op de blaadjes zitten witte streepjes. En weet iemand een remedie. 
Lees verder...
Forumonderwerp viburnum tinus

Gepubliceerd: 26 apr 2015

250 keer bekeken
Mijn viburnum tinus zit opeens vol met beestjes.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke sinaasaoppelboompjes

Gepubliceerd: 20 aug 2013

34 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp een echt dierentuin.

Gepubliceerd: 03 nov 2012

36 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp planten aangetast met gaten en witte vlekken

Gepubliceerd: 12 mei 2011

4,330 keer bekeken
Sinds een tijdje zitten op de bladeren van steeds meer planten in mijn tuin - en in potten op het terras - onder witte spikkels en witte vlekken. Ook ontstaan er gaatjes in de bladeren. Op sommige platen zie ik ook mieren zitten en beestjes.
Lees verder...
Forumonderwerp ilex altaclerensis 'camelliifolia'

Gepubliceerd: 23 mrt 2011

3 keer bekeken
Beste dhr. of mevr.,
Lees verder...
Forumonderwerp naam van bonsai?

Gepubliceerd: 17 jun 2010

7 keer bekeken
Ik heb een bonsai verworven en wil graag de naam daarvan weten. Vermoedelijk is het een Podocarpussoort. Het lijkt me een geschikte plant voor buiten, maar de vorsttolerantie zal wel gering zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp volgens mij heb ik blad luis

Gepubliceerd: 25 sep 2009

6 keer bekeken
hoi hoi ik heb een vraagje de carmona en de ficus hebben volgens mij blad luis de carmo
Lees verder...
Forumonderwerp schefflera arboricola - afscheiding vd bladeren

Gepubliceerd: 21 jun 2009

799 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte schildluis

Gepubliceerd: 17 apr 2008

27 keer bekeken
Hallo,een tijdje geleden heb ik een Phoenix theoprasti gekocht.Na de aankoop zag ik dat er allemaal kleine zwarte luizen op de bladeren zaten.Het lijken dopluizen maar zijn zeer hard en erg moeilijk te verwijderen.Op een belgische site zag ik een
Lees verder...
Forumonderwerp oleander

Gepubliceerd: 29 feb 2008

127 keer bekeken
Ik woon in Spanje en heb erg veel oleanders in mijn tuin staan. Deze staan grotendeels van het jaar in bloei. Sinds afgelopen augustus zijn zowel de stammen als de bladeren van de oleanders bijna allemaal zwart (lijkt op een soort schimmel.
Lees verder...
Forumonderwerp help....is dit schildluis?

Gepubliceerd: 14 mei 2007

78 keer bekeken
Heeft mijn phalaenopsis last van schildluis?Ik kwam deze plaag tegen in een boek en vraag mij af of deze het ook heeft.
Lees verder...
Forumonderwerp is deze ziek?

Gepubliceerd: 11 mei 2007

6 keer bekeken
Is deze uitgebloeide Phalaenopsis ziek?De andere bladeren van deze plant hebben deze vlek niet. Zo ja, wat is het, en wat kan ik er aan doen? Gr. Sanne
Lees verder...
Forumonderwerp dopluis

Gepubliceerd: 24 okt 2004

14 keer bekeken
ik heb dopluis (of schildluis) in de bloemen van mijn orchidee en wil er graag vanaf. Wie kan mij raad geven hierover?
Lees verder...
Forumonderwerp hulst (schimmel/zwarte aanslag)

Gepubliceerd: 01 apr 2004

373 keer bekeken
Mijn hulst was afgelopen zomer kleverig. Nu zit er op elk blad een zwarte waas, wat opvalt nu er al nieuwe blaadjes bijkomen.Zou dit toeval zijn of het is een soort schimmel? Graag een reactie/hulp!
Lees verder...
Forumonderwerp roetdauw of schildluis?

Gepubliceerd: 22 mrt 2004

99 keer bekeken
Voor de zwarte aanslag die ik op de bladeren van mijn camellia's heb,kreeg ik als antwo
Lees verder...
Forumonderwerp camellia

Gepubliceerd: 14 feb 2004

0 keer bekeken
onze camellia zitten witte puntjes aan de onderkant blad
Lees verder...