| Cornus controversa geen bloemen, hangende bladeren
|
eltwee
:
24-07-2009 | Een 5 tal 1aar geleden hebben we een cornus controversa gekocht (naakte wortel). Deze struik is na een tacktische snoei van 1 tak uitgegroeid tot een forse struik/boom (stamdiameter 15 cm, hoogte bijna 4 meter).
Ieder jaar komt hij mooi in blad, gooit ieder jaar nieuwe takken (langzaam maar zeker), is nog nooit in bloei gekomen en iedere zomer hangen de bladeren slap naar onder.
grond: aangevoerde teeltaarde (ex-serregrond) gemengd met de originele bos ondergrond (bouwperceel was een bos) bestaande uit zwart zand en humus.
Deze mengeling is in de beginfase aangereikt met afgestorven paardemest op vlaslemen (vooral veel vlaslemen) en 10% leem.
De grond is nod steeds zeer doorlatend en licht zuur.
De zuurder plekken krijgen jaarlijks een kalkbehandeling om ze iets te temperen zeker omdat ik ook nog jaarlijks mijn compostbak door de tuin spreid.
In het voorjaar komt er ook nog een beetje kunstmest, dit is echter meer voor de voorjaarsbloeiers.
Op 0.6 m diepte zit een dikke laag gele boskiezel (is de algemene ondergrond)
De tuin is voorzien van een beregeningsinstallatie.
In het begin dachten we dat de struik nog jong was en niet genoeg water kon opnemen (snelle drainage).
Dit jaar geloof ik deze theorie niet meer, in het voorjaar beregend, nu zitten we in een regenseisoen en de bladeren hangen nog steeds slap behalve de bladeren aan de onderste takken.
Eltwee.

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|