| Explosie van beestjes in huis
|
peter42
:
25-07-2009 | Gisterennacht heb ik slecht geslapen, en dat komt omdat ik de hele tijd jeuk had en er altijd wel ergens iets kriebelde.
Toen ik wakker werd zat m'n hele bed en ook ik onder minuscule beestjes
waarvan ik niet wist wat het zijn. Ook de muren zaten onder en ook de kleding die her en der in m'n slaapkamer rondslingerden, dus ben ik eerst
2x gaan douchen voordat ik aan de slag ging, en heeft het de hele dag geduurt voordat ik alles weer schoon had.
Ik was eerst bang dat het luizen of vlooien of zo waren, maar dat bleek gelukkig niet het geval want de beestjes kropen alleen maar en sprongen
ze niet.
Uiteindelijk ben ik er ook achter waar ze vandaan kwamen, en dat was buiten onder een richel, vlak onder het raam dat openstond, en daar zat
dus een heel nest, dat ik meteen verdelgd heb.
Ik heb vandaag dan even m'n kindermicroscoopje erbij gepakt en een exemplaar er onder gelegt, maar helaas kan ik daar dus geen foto van maken
dus zal ik het beestje even omschrijven. Het heeft een ei vormig lijf dat aan de voorkant smaller is dan de achterkant, en het heeft 2 kaken of zo,
en 8 pootjes, en zover ik het goed begrepen heb, moet het dan een spinetje zijn, maar dan zo ontzettend klein, dat het wel op een haartip kan staan.
Ik schat de afmeting dan ook op een halve mm lang en slechts een kwart mm breed, en de vraag is of iemand weet wat dat voor soort spinnetje zou kunnen zijn.
Ik heb de hele kamer tig keer gestofzuigt en wel 3 x met amoniak uitgesopt
en kleding en beddengoed meteen de was in gedaan, en ben ik zelfs met gif aan de gang geweest, want zoiets goors wens ik nooit meer mee te maken. Ook nu kruipen er soms nog een paar verdwaalde enkelingen rond, maar dat is een kwestie van nog een paar keer extra stofzuigen. De ramen lappen zit er voorlopig niet meer in want die heb incl de kozijnen ingespoten met gif, en gelukkig werkt dat goed, dus laat ik dat maar even zo totdat ik geen dode beestjes meer vindt, want zo'n nachtmerrie wens ik nooit meer mee te maken.
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|