Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie zo laat je eucalyptus uit stekken groeien

Gepubliceerd: 01 feb 2024

10 keer bekeken
Het kweken van eucalyptus uit stekken kan een lonende en kosteneffectieve manier zijn om deze prachtige bomen aan je tuin toe te voegen.
Lees verder...
Tuininformatie lang leve je moestuin: 6 tips voor een goed onderhoud

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Een gezonde moestuin biedt dagelijks genot van verse, smaakvolle groenten en kruiden, maar een belangrijk aspect is hier ‘gezond’. Het is namelijk van groot belang dat je deze goed onderhoudt. Denk aan onkruidbeheersing en zieke- en plaagbeheer.
Lees verder...
Tuininformatie de pracht van groenblijvende hagen in je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2023

10 keer bekeken
Groenblijvende hagen zijn niet alleen mooi om te zien, maar bieden ook veel praktische voordelen voor je tuin. In dit artikel worden de drie populairste groenblijvende hagen besproken en lees je meer over de positieve eigenschappen.
Lees verder...
Forumonderwerp trips monstera

Gepubliceerd: 28 sep 2023

131 keer bekeken
Hoi Onze monstera heeft trips en ik krijg ze niet weg. Ik heb een paar dagen elke dag alle bladeren afgekuist, ik heb algen in de potgrond gedaan en ik heb uiteindelijk ook op de bladeren gesproeid omdat niets anders hielp. 
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in mijn fuchsia's

Gepubliceerd: 27 sep 2023

28 keer bekeken
Goedenavond, ik heb al jarenlang prachtige fuchsia's s die ik elke winter overhoudt.
Lees verder...
Forumonderwerp krullend blad hedychium

Gepubliceerd: 11 sep 2023

22 keer bekeken
Wortelstek from the wild gestekt en groeit goed alleen het blad krult ook nadat de plant in een emmer met water heeft gestaan. Ik zie geen ongedierte op het blad. Wat kan dit zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren perenboompje laten opeens donkere vlekken en verdroging zien

Gepubliceerd: 06 sep 2023

35 keer bekeken
Ik heb afgelopen voorjaar een piepjong perenboompje (Doyenne) bij de kweker gekocht en in mijn tuin geplaatst.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine vlekken op blad perenboom

Gepubliceerd: 07 aug 2023

29 keer bekeken
Dit perenboompje heb ik afgelopen herfst geplant maar vertoont nu bruine vlekken.op het blad. Waardoor komt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp kersenboom - probleem bladeren?

Gepubliceerd: 28 jul 2023

45 keer bekeken
Hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp krullende bladeren in brugmansia

Gepubliceerd: 28 jun 2023

70 keer bekeken
Opeens krullen de bladeren in de top van sommige Brugmansia's, geen ongedierte te zien!Wat te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

48 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

76 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp bruin blad avocadoboom

Gepubliceerd: 14 apr 2023

26 keer bekeken
Deze avocadoboom heeft bruine vlekken op het blad. De boom is eens (voor mijn tijd) helemaal gesnoeid geweest. Uit de stam kwamen nieuwe scheuten en takken. Het blad ziet er vreemd uit maar de boom groeit wel goed en krijgt nieuwe vertakkingen.
Lees verder...
Forumonderwerp weer een zieke red robin?

Gepubliceerd: 26 feb 2023

47 keer bekeken
Ik had vier Photonia Red Robin leibomen op een rijtje. Eentje is twee jaar geleden ziek geworden en overleden, nu is ook een tweede boom - de middelste van de drie op de foto - blijkbaar getroffen door dezelfde aandoening.
Lees verder...
Forumonderwerp is deze appelboom ziek. welke ziekte?

Gepubliceerd: 15 feb 2023

38 keer bekeken
Hallo Deze elstar heeft nooit veel vrucht gedragen . Mogelijk omdat ik hem niet goed gesnoeid heb. . Vorig jaar wel.  Maar nu ontdek ik dat de stam net boven de grond geheel is aangetast. Gaat t hier om vruchtboomkanker? 
Lees verder...
Forumonderwerp alocasia

Gepubliceerd: 21 jan 2023

31 keer bekeken
Mijn alocasia krijgt een witte substantie op de bladeren , een idee welke ziekte dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp kalium voor blauwe bessenstruik?

Gepubliceerd: 21 jan 2023

45 keer bekeken
Is kali (kalium) goed voor blauwe bessenstruik?
Lees verder...
Tuininformatie euonymus japonicus green spire haag als buxusvervanger

Gepubliceerd: 22 nov 2022

26 keer bekeken
De Euonymus Japonicus Green Spire wordt zeer veel gebruikt als haagplant. Dat komt omdat het winterhard is, op iedere standplaats kan staan en het zeer gemakkelijk is in onderhoud.
Lees verder...
Forumonderwerp bananenblad problemen

Gepubliceerd: 04 nov 2022

26 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke knotwilg

Gepubliceerd: 15 sep 2022

31 keer bekeken
Wie weet wat er met deze knotwilg aan de hand is? Kan het komen door droogte of is het een of andere ziekte? De wilg groeide dit jaar normaal, maar gaat nu ineens hard achteruit.
Lees verder...
Forumonderwerp sering op stam ziek?

Gepubliceerd: 15 sep 2022

55 keer bekeken
Ik heb een sering op stam die er zo uit ziet bruin gekruld blad  er zitten wel allemaal knopjes op de takken die gezond zijn(zijn groen dus niet dood)
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia

Gepubliceerd: 29 aug 2022

33 keer bekeken
Hallo, Is deze Strelitzia ziek?  Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp braam aangetast

Gepubliceerd: 24 jul 2022

77 keer bekeken
Deze braam heeft vorig jaar vele kilo's opgeleverd. Nu zijn er een paar takken met bramen die deze lichte bessen hebben, het is zacht. Ook op een stukje land dat we op 1 km hebben staat een ander soort met dezelfde aantasting
Lees verder...
Forumonderwerp plantaan met gekruld blad

Gepubliceerd: 15 jul 2022

18 keer bekeken
We hebben 3 plantanen naast elkaar staan. Recentelijk viel op dat bij 1 al het blad is gaan krullen met een bruine rand. De beide anderen hebben nergens last van, iemand een idee wat de oorzaak en bestrijding is?
Lees verder...