Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is deze appelboom ziek. welke ziekte?

Gepubliceerd: 15 feb 2023

38 keer bekeken
Hallo Deze elstar heeft nooit veel vrucht gedragen . Mogelijk omdat ik hem niet goed gesnoeid heb. . Vorig jaar wel.  Maar nu ontdek ik dat de stam net boven de grond geheel is aangetast. Gaat t hier om vruchtboomkanker? 
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom elstar ziek?

Gepubliceerd: 11 dec 2016

26 keer bekeken
Mijn laagstam Malus Domestica (Elstar) heeft vreemde vergroeiingen, in dec.
Lees verder...
Forumonderwerp aandoening appelboom

Gepubliceerd: 12 jun 2016

243 keer bekeken
Wat is dit voor ziekte/aandoening in mijn appelboompje? Moet ik deze tak er maar uit knippen, of lost dat niks op?
Lees verder...
Forumonderwerp bladuitval kwee appelboom

Gepubliceerd: 08 mrt 2016

48 keer bekeken
Al een paar zomers heeft onze kwee appelboom last van een ziekte. Ik heb het internet afgespeurd maar wordt er niet veel wijzer van.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand in mijn tuin

Gepubliceerd: 09 mei 2015

6 keer bekeken
In een hoek van mijn tuintje is iets geks aan de hand. Een appelboom, waar een paar weken geleden nog verse groene blaadjes aan zaten, is helemaal dor. Geen baadje meer aan te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte appelboom

Gepubliceerd: 22 apr 2014

11 keer bekeken
Hallo, Ik heb twee appelboompjes, een Elstar en een Topaz. De Topaz had vorige week nog prachtige bloesem. Ik heb er een paar dagen niet naar gekeken en vandaag zie ik dat alle bloesem bruin verdort en er zijn ook helemaal geen bladeren meer.
Lees verder...
Forumonderwerp blad van appelboom

Gepubliceerd: 06 jun 2013

120 keer bekeken
Hallo, Het blad van mijn appelboompje ziet er zo vreemd uit.is dat van luizen of is het een ziekte en wat kan ik er tegen doen?Zie fotoBij voorbaat mijn dank hiervoor,Groet,Johan3
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte perenboom

Gepubliceerd: 03 mei 2012

76 keer bekeken
Hoi
Lees verder...
Forumonderwerp zieke appelboom 'alkmene', stambasisrot ?

Gepubliceerd: 27 jan 2011

54 keer bekeken
Verloor vorig jaar mijn cox OP aan stambasisrot. Dit jaar bleef ook mijn alkmene in groei achter, kleine blaadjes kleine vruchten, heb hem laten doen omdat ik niet zeker was. Op bijgaande foto de stambasis, stambasisrot ?
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom ziekte

Gepubliceerd: 11 sep 2010

42 keer bekeken
Ik heb in mijn tuin een Jonared appelboom staan.Sinds een aantal jaren worden veel appels rot aan de boom en vallen ze voortijdig af. Bovendien zitten in vele appels wormen.Wat kan ik hieraan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in appelboom

Gepubliceerd: 30 aug 2009

42 keer bekeken
Onze appelboom draagt aardig wat appels, al rotten de meesten al in de boom, maar dat kan ook aan het weer liggen. Er zit echter ook een ziekte in. Ik heb een foto van een blad gemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in appelboom

Gepubliceerd: 23 jun 2009

164 keer bekeken
Ik ben totaal onervaren in de tuin en heb het volgende probleem: stukjes van takken van mijn appelboom zijn ingekapseld met een soort wit spinrag. Ook de meeste vruchten zijn hierdoor aangetast.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in appelboom

Gepubliceerd: 17 jun 2009

834 keer bekeken
Hallo, In onze appelboom zit een witte schimmel o.i.d wie weet wat dit is? zie foto. Is het soms meeldauw? GroetenFleur
Lees verder...
Forumonderwerp kiezen van rhododendron soort

Gepubliceerd: 14 mrt 2009

5 keer bekeken
Wij willen een nieuwe rhododenron in onze stadstuin. De huidige doet het sinds 1 jaar opeens heel slecht. Hout van onderen en paar slappe blaadjes bovenaan.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte appelboom

Gepubliceerd: 22 feb 2009

381 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb een moestuin overgenomen en ben druk bezig plannen te maken voor komend jaar.Maar er staat een appelboom in die volgens de vorige eigenaar lekkere appeltjes geeft maar volgens mij doodziek is.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in (appel)boom

Gepubliceerd: 16 sep 2008

49 keer bekeken
Mijn jonagold boom heeft een ziekte op het blad dan wel hout en in de appels. Wat is het en wat kan ik er aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom (?) heeft samenkrimpend vervormd blad?

Gepubliceerd: 30 jul 2008

42 keer bekeken
Ik heb een boom, ik denk dat het een appelboom is, en een hoop bladeren zijn heel erg vervormd. Ik denk niet dat het zo hoort. Het is alsof ze samenkrimpen ofzo, ze krullen ook een beetje op.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte hoogstam appelboom

Gepubliceerd: 02 jun 2008

5 keer bekeken
De bladeren aan deze oude(±1930) boom verdorren en verdwijnen als het ware tot op de nerf.Ik heb een telezoom foto genomen en ik zie volgens mij larven/rupsen zitten.Wie kan mij van (snel)advies dienen om de boom waaraan ik gehecht ben te behouden
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een ziekte in mijn appelboom?

Gepubliceerd: 01 mrt 2008

266 keer bekeken
Mijn appelboom heeft allemaak rare plekken op/in zijn schors. Niets is duidelijker dan een foto:
Lees verder...
Forumonderwerp zieke appelboom

Gepubliceerd: 09 jan 2007

234 keer bekeken
Reeds enkele jaren zitten er op mijn appelboom wratten op de stam tegenaan de takken , dit jaar waren er ook enkele appels die gingen rotten aan de boom.Ik heb een foto toegevoegd om het beter te illustreren.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte met wit vlokkerig uiterlijk in appelboom

Gepubliceerd: 15 apr 2004

55 keer bekeken
Mijn appel boom krijgt op alle takjes en stammetjes een wit vlokkerig spul. Het ziet er in de winter uit als knoesterig. In het voorjaar loopt de boom normaal uit, er komen zelf bloemetjes, maar al snel verdroogt alles.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe de appelboom snoeien?

Gepubliceerd: 26 dec 2003

17 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Stel een tuinvraag