Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

38 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit blad schimmel op mijn alocasia?

Gepubliceerd: 25 mei 2022

269 keer bekeken
Mijn Alocasia Black Velvet heeft bruine vlekken op de bladeren, zelfs op alle bladeren behalve het nieuwste blad. Ik vraag mij af wat dit is en wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp plant krijgt snel veel geel blad...

Gepubliceerd: 22 aug 2019

696 keer bekeken
Beste lezer, Deze plant krijgt snel veel geel blad. Dat er op de foto bijna geen geel blad te zien is komt omdat ik een paar dagen geleden al het gele blad heb verwijderd. Maar nu is er alweer een nieuw geel blad.
Lees verder...
Forumonderwerp zaait lavendel zich uit?

Gepubliceerd: 29 jul 2018

956 keer bekeken
Ik heb vanmiddag de lavendel Felice gesnoeid, de bloemen zijn uitgebloeid en ik had het eigenlijk al eerder willen doen, maar vandaag is het eindelijk eens bewolkt met een prettig windje.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met mijn seringenboom

Gepubliceerd: 23 aug 2017

298 keer bekeken
Hallo, het gaat niet goed met mijn seringenboom. Het betrof eerst 1 tak waarvan de blaadjes krom trekten echter het zit nu op meerdere plekken . Het blad van veel takken zijn aangedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinborder 12m2

Gepubliceerd: 09 jul 2017

165 keer bekeken
Goedemiddag, ik ben bezig met een border aan het aanleggen van ongeveer een 12 m² het is de bedoeling dat er tussen de planten grind (yellow sun) komt.  dit zijn de planten die ik zou gaan gebruiken:
Lees verder...
Forumonderwerp hoya australis ziek na verpotten?

Gepubliceerd: 14 apr 2017

89 keer bekeken
Mijn hoya australis heeft het altijd uitstekend gedaan. Is nog geen twee jaar oud. De plant was zichzelf wel aan het verstikken omdat de pot inmiddels te klein was. Dit was aan de plant niet te zien, maar zeker wel aan de wortelkluit.
Lees verder...
Forumonderwerp lelies, bladziekte

Gepubliceerd: 27 mei 2015

46 keer bekeken
Wederom een vraag over ziekte, ditmaal in Lelies. In een perkje staan een aantal Lelies, van verschillende kleuren, in een groepje bij elkaar. Eerst komen er kleine donkerrode vlekken op het blad. Deze worden groter, en daarna komen er gaten.
Lees verder...
Forumonderwerp krentenboompje groeit niet

Gepubliceerd: 24 apr 2015

1,327 keer bekeken
Twee jaar geleden geplant maar naar mijn mening nog geen centimeter gegroeid, snik. Volgens de hovenier hoefde ik geen grotere struik te kopen (wat ik wilde) omdat een kleine struik toch de eerste jaren een groeispurt zou maken.
Lees verder...
Forumonderwerp welke planten zijn dit? (meerdere kamerplanten)

Gepubliceerd: 19 nov 2014

90 keer bekeken
Hoi allemaal, ik krijg binnenkort een kat en wil daarom alle planten die giftig voor hem kunnen zijn weghalen.
Lees verder...
Forumonderwerp herfsttijloos

Gepubliceerd: 10 okt 2014

12 keer bekeken
In ons hooi is herfsttijloos aangetroffen. We hebben dit hooi in de wei gevoerd en de plantjes en zaden uit de zaaddozen zijn in het weiland terecht gekomen.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekten in de tuin: beuk, buxus en ponticum

Gepubliceerd: 10 aug 2014

429 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp passiflora caerulea hangt slap/dood

Gepubliceerd: 19 jun 2014

6,083 keer bekeken
Besten,
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw tuintje

Gepubliceerd: 15 nov 2013

0 keer bekeken
Binnenkort heb ik een eigen tuintje. Het is klein (30m2) en erg schaduwrijk. Toch wil ik er iets moois van maken. Heeft iemand tips voor beplanting? Ik zoek vooral naar planten die niet giftig zijn voor de hond!
Lees verder...
Forumonderwerp zieke sinaasappelboom

Gepubliceerd: 30 jul 2013

14 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend woekerend onkruid

Gepubliceerd: 22 jul 2013

203 keer bekeken
Sinds enige tijd heb ik dit onkruid in mijn tuin. Het verspreidt zich via wortels die heel moeilijk te bestrijden zijn, en duikt overal op. Het nestelt zich ook in wortels van andere planten.
Lees verder...
Forumonderwerp overlast tortelduiven

Gepubliceerd: 15 jul 2013

703 keer bekeken
Gaan ze ooit verhuizen of blijven ze eeuwig rond onze wijk hangen?Hoe verjaag je ze?
Lees verder...
Forumonderwerp kale krent (nieuw geplant)

Gepubliceerd: 13 jul 2013

44 keer bekeken
In februari is deze krent geplant. Hij kwam mooi in bloei maar nu vind ik hem er triestig bij staan. De krenten die ik in het wild zie staan allemaal veel mooier in blad. Iemand die weet of dit normaal is, voor een eerste jaar?
Lees verder...
Forumonderwerp van een plaag gesproken

Gepubliceerd: 01 jul 2013

6 keer bekeken
Ik doe niets dan wieden en toch lukt het me niet om dit onkruid te bestrijden. Het is opgedoken enkele jaren geleden maar nu loopt het toch echt de spuigaten uit. Het kruipt overal in en tussen.In
Lees verder...
Forumonderwerp phlox paniculata 'orange perfection' ziek?

Gepubliceerd: 18 jun 2013

349 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp verdorde knoppen

Gepubliceerd: 10 jun 2013

97 keer bekeken
In de topic afvallende rozen pikte ik in op het probleem van benmy. Hier doet zich ook iets vreemds voor bij de rozen. Eerst waren er de platrollers en nu dit. Ze hebben verdorde bloemknoppen hoewel
Lees verder...
Forumonderwerp roestziekte

Gepubliceerd: 08 mrt 2013

31 keer bekeken
Nog even hier een vraagje.
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp komt het nog goed met de cambria?

Gepubliceerd: 28 dec 2012

103 keer bekeken
Hallo allen,
Lees verder...
Stel een tuinvraag