Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp stephanotis probleem

Gepubliceerd: 30 mei 2019

1,000 keer bekeken
Stephanotis probleem
Lees verder...
Forumonderwerp odontoglossum...?

Gepubliceerd: 10 nov 2012

18 keer bekeken
Hoi allemaal, al enige jaren heb ik een Odontoglossum (heb ik mij laten vertellen bij de orchideeënhoeve, waar deze ook vandaan komt) die ik maar niet in bloei krijg. Ongetwijfeld doe ik iets verkeerd maar wat....
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp composteren

Gepubliceerd: 17 apr 2012

44 keer bekeken
Ik wil zelf tuin en groenaval gaan composteren. Het zal moeten gebeuren in een compostbak uit de handel daar ik in ruimte eerder wat beperkt ben.
Lees verder...
Forumonderwerp mijn bamboe gaat dood

Gepubliceerd: 29 mrt 2012

119 keer bekeken
MIJN BAMBOE GAAT DOOD Ik heb bij mij achter in de tuin een bamboe bos staan en tijdens de winter zijn alle bladeren dor en geel geworden en grotendeels de takken ook heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen of waardoor het komt?
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp exotische planten

Gepubliceerd: 30 jan 2012

3 keer bekeken
Wie heeft er, buiten exotische palmen e.d., exotische planten in de tuin, en welke zijn dat?
Lees verder...
Forumonderwerp betula papyrifera - papierberk snoeien

Gepubliceerd: 16 jun 2011

84 keer bekeken
kan ik onze papierberk (zo'n 15m hoog)zelf snoeien of moet dit door een vakman gebeuren?Indien zelf, wanneer best en waar moet ik zeker op letten.Boom dient gesnoeid op vraag van buren omwille van te weinig zonlicht.
Lees verder...
Forumonderwerp washingtonia robusta in de problemen

Gepubliceerd: 09 mei 2011

654 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp tuintje hardenberg

Gepubliceerd: 11 aug 2010

6 keer bekeken
Hoi lui na lange tijd weer eens een berichtje , bij deze een paar foto's van mijn tuin, ten eerste een pol bananen afgedekt de afgelopen winter met een halve meter blad en folie erover. inmiddels bijna 2 m en een forse pol.
Lees verder...
Forumonderwerp purple widow

Gepubliceerd: 27 apr 2010

2 keer bekeken
Hey allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wilg rot?

Gepubliceerd: 22 mrt 2010

1,088 keer bekeken
Hallo, wij staan met een oude en dus zeer grote wilg (boomvorm ca. 15 m hoog). Nu blijkt dat de boom binnenin helemaal hol is. Gaat de boom hieraan stilaan kapot en is hij een gevaar om uit te waaien (en een heleboel kabels mee te sleuren)?
Lees verder...
Forumonderwerp probleem carmona

Gepubliceerd: 03 mrt 2010

9 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 13 nov 2009

449 keer bekeken
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant mvg aan iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp tuin ontwerp

Gepubliceerd: 07 aug 2009

144 keer bekeken
Hallo, We hebben een tuin in de vorm van een rechthoekige driehoek. De tuin is op dit moment kaal, gereed om ingericht en bestraat te worden.
Lees verder...
Forumonderwerp butia capitata amsterdam

Gepubliceerd: 11 feb 2009

50 keer bekeken
Ik heb in de ochtend van 08 februari, omdat ik toch uit de nachtdienst kwam wat foto's gemaakt van deze aanwinsten van de 'hortus' Amsterdam, ook ben ik even langs de plantage middenlaan gereden en wat foto's gemaakt van de trachycarpussen van 'ar
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus wakker.

Gepubliceerd: 07 jan 2009

2 keer bekeken
Palmbomen zijn toch wat anders dan andere planten, ik heb de indruk dat mijn trachycarpus nu bezig is met het ontvouwen van een blad waar hij voor de kerst mee bezig was, het is nu 4 graden en het zonnetje is erbij geweest.
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze plant?

Gepubliceerd: 28 jul 2008

0 keer bekeken
Een week of 3 geleden is er een onbekend plant komen aanwaaien in mijn tuin. Ik heb geen idee wat het is. Bij normaal weer staan de blaadjes horizontaal.
Lees verder...
Forumonderwerp leilindes en beukhagen gaan dood????

Gepubliceerd: 30 dec 2007

437 keer bekeken
In maart heeft onze hovenier onze tuin aangelegd.
Lees verder...
Forumonderwerp bamboe heeft wortel geschoten, wat nu?

Gepubliceerd: 21 aug 2007

9 keer bekeken
Ik heb bij het lopen van de avondvierdaagse een bos bloemen gekregen waar ook een stengel bamboe in zat (met mooi gedraaide bovenkant)...
Lees verder...
Forumonderwerp bamboe in bloei geweest?

Gepubliceerd: 12 apr 2007

37 keer bekeken
Ik heb een bamboe in de tuin staan, hij stond er al toen we dit huis kregen, zo'n zes jaar geleden.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo, ik heb hoop...

Gepubliceerd: 27 feb 2007

5 keer bekeken
Hallo iedereen, winter komt er niet meer dat is wel zeker, koude nachten kan nog altijd in maart, maar ook dat moeten we nog maar zien?
Lees verder...
Forumonderwerp stukje tekst van een exotische tuinvriend...

Gepubliceerd: 30 jul 2006

6 keer bekeken
Niet alles is geschikt voor ons klimaat. Lees de tekst van een Belgische tuinvriend waar ik veel e-mailcontact mee hebt.
Lees verder...
Forumonderwerp "wat vindt je van m'n tuin?"

Gepubliceerd: 12 mei 2006

13 keer bekeken
Vaak worden hier fraaie foto’s van tuinen geplaatst. Vooral de exotenliefhebbers zijn trots op hun tuin en nieuwe aanwinsten. Daarbij wordt veelal de mening van de forumbezoekers gevraagd over hun tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp bamboe

Gepubliceerd: 28 apr 2006

1 keer bekeken
Ik zie net dat mijn bamboe gaat bloeien. Gaan alle soorten dood met de bloei?
Lees verder...