Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

48 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Forumonderwerp hedera gaat dood, gele vlekken en stipjes

Gepubliceerd: 22 okt 2020

864 keer bekeken
Hallo, Wie kan mij vertellen welke ziekte mijn klimop heeft. De helft van de haag is al dood, en het lijkt langzaam door te trekken naar de andere helft.En vooral, wat te doen? Bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp hedera helix

Gepubliceerd: 04 nov 2016

61 keer bekeken
Onze voortuin was helemaal beplant met Hedera.(Nieuwbouw) Maar een deel van de tuin sto
Lees verder...
Forumonderwerp hedera helix - bijna dood?

Gepubliceerd: 03 mei 2016

148 keer bekeken
Ik ben net verhuisd en aan één lange tuinafsluiting hingen lianen , die bruin van kleur waren. Nu de lente in het land is komen er blaadjes aan een aantal van deze lianen .
Lees verder...
Forumonderwerp kurkachtige ziekte op klimop

Gepubliceerd: 06 mei 2015

70 keer bekeken
Vorig jaar is onze tuin opnieuw aangelegd en is er ook klimop geplant. Vrij snel kregen ze kurkachtige verkleuringen, zoals op de foto's te zien is. Na een tijdje worden de bladeren helemaal bruin en verschrompelen ze helemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp klimop wordt slecht

Gepubliceerd: 24 apr 2014

2,017 keer bekeken
Onze klimop wordt behoorlijk slecht.Op een aantal plaatsen ziet hij er echt belabberd uit.Ik ga ervan uit dat er een of andere ziekte in zit, maar welke ?Ik heb een foto bijgedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte klimop/hedera ??

Gepubliceerd: 09 apr 2014

152 keer bekeken
Ik vraag mij af of deze klimophaag ziek is? De schutting staat nu voor het 3e jaar en bestaat uit 2 delen. Vanaf het huis een haag van 3 meter en het achterste gedeelte van 3 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp klimop ziekte?

Gepubliceerd: 13 mrt 2014

409 keer bekeken
Sinds een jaar wonen wij in dit huis waarbij we een klimop hebben. De klimop zag er niet al te best uit. Maar dachten dat trekt wel bij. Nu is het voorjaar net begonnen en hij is alleen maar
Lees verder...
Forumonderwerp blad van klimop

Gepubliceerd: 27 jun 2013

10 keer bekeken
Ik heb een klimop staan en hij groeit goed alleen er zitten verschillende blaadjes aan die helemaal geel worden en soms ook nog met wat bruin erin.(zie foto)Wat is dat en wat kun je er tegen doen? Groet,Johan3
Lees verder...
Forumonderwerp composteren

Gepubliceerd: 17 apr 2012

44 keer bekeken
Ik wil zelf tuin en groenaval gaan composteren. Het zal moeten gebeuren in een compostbak uit de handel daar ik in ruimte eerder wat beperkt ben.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte klimop?

Gepubliceerd: 03 apr 2012

611 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp hedera helix 'arborescens'

Gepubliceerd: 27 jul 2011

42 keer bekeken
In mijn hedera komt veel blad voor met bruin/zwarte vlekken.
Lees verder...
Forumonderwerp is mijn klimop ziek?

Gepubliceerd: 04 sep 2010

4,262 keer bekeken
Mijn klimophaag vertoont al sinds een tijd bruine gedroogde vlekken vooral aan de rand. Het fenomeen verergert langzaam. Nochtans stond hij er in het voorjaar glanzend en groen bij.
Lees verder...
Forumonderwerp klimop wordt geel/wit

Gepubliceerd: 19 jul 2010

111 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp kan ik mijn lijsterbes nog redden?

Gepubliceerd: 16 jul 2010

612 keer bekeken
Hallo, sinds april woon ik in een huis met een tuin waarin een mooie oude lijsterbes staat. Na de droogte afgelopen weken begonnen de bladeren bruin te worden, en nu is bijna al het blad dood. Kan ik hem nog redden?
Lees verder...
Forumonderwerp wilg met dode bladeren

Gepubliceerd: 07 jun 2010

635 keer bekeken
Hallo, Ik heb een vraag over een wilg die in mijn tuin staat. Zoals op de foto te zien is heeft deze bruine bladeren (tussen de groene door).
Lees verder...
Forumonderwerp kastanje zonder blad

Gepubliceerd: 20 aug 2007

0 keer bekeken
Hallo beste mensen, Mijn man en ik hebben onlangs een huis met grote tuin gekocht, waarin een mooie, grote, tientalle jaren oude kastanjeboom staat.
Lees verder...
Forumonderwerp onze coniferen worde bruin, ziekte???

Gepubliceerd: 23 jul 2007

28 keer bekeken
Bij ons in de straat werden plotseling de coniferen van de buurman bruin. Het begon met vlekken en langzamerhand waren al zijn coniferen dood. In dezelfde tuin staan nog meer coniferen maar die bleven groen.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte (goudvis en koi)

Gepubliceerd: 18 jun 2007

4 keer bekeken
Beste Liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp klimplant in hoge eik

Gepubliceerd: 15 jan 2007

119 keer bekeken
In onze voortuin staat een enorme grote eik. Ik denk er al lang over om een klimplant tegen deze boom te laten groeien zodat in de winter er toch wat "leven" in de boom zit.
Lees verder...
Forumonderwerp rare vervorming blad klimop (hedera helix)

Gepubliceerd: 31 mei 2006

138 keer bekeken
Alvast bedankt voor uw antwooord.
Lees verder...
Forumonderwerp gezocht: wintergroene struik niet te hoog

Gepubliceerd: 29 apr 2006

4 keer bekeken
Gezocht: wintergroene struik met de volgende eigenschappen:- Breed maximaal 2 tot 3 meter.- Hoog maximaal 2 meter.- Staat in de volle zon. Bedoeld om inkijk van buren tegen te gaan
Lees verder...
Forumonderwerp vlekken klimop

Gepubliceerd: 24 apr 2006

24 keer bekeken
beste we hebben klimop geplant aan een afsluiting van bekaertdraad. Nu vertoont deze echter allemaal vlekken (waarschijnlijk de olievlekkenziekte) Heeft iemand ervaring hoe we deze ziekte kunnen bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp rozen

Gepubliceerd: 22 jun 2005

12 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een klimroos geplant in nieuwe rozengrond,de kweker heeft mij gezegt dat het een resistente soort was tegen allerlei ziektes, maar er komt sterroet op, en de bladeren worden allemaal geel na herhaaldelijk spuiten met een schimmel
Lees verder...
Forumonderwerp een aangetaste krulwilg

Gepubliceerd: 01 mei 2005

493 keer bekeken
Onze ca. 10 jaar oude krulwilg werd zoals normaal dit voorjaar mooi groen. In een week tijd is zowal het blad als de takken dor bruin geworden. Alleen aan de uiteinden is ie nog groen.
Lees verder...