Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp loopkever?

Gepubliceerd: 29 aug 2013

8 keer bekeken
Vrienden hebben nogal wat last van een keversoort die proberen binnen te komen. Ze kunnen niet vliegen blijkbaar maar lopen wel vrij snel. Weet iemand wat je hier tegen kan ondernemen? Of kunnen ze weinig kwaad doen...
Lees verder...
Forumonderwerp overlast tortelduiven

Gepubliceerd: 15 jul 2013

703 keer bekeken
Gaan ze ooit verhuizen of blijven ze eeuwig rond onze wijk hangen?Hoe verjaag je ze?
Lees verder...
Forumonderwerp van een plaag gesproken

Gepubliceerd: 01 jul 2013

6 keer bekeken
Ik doe niets dan wieden en toch lukt het me niet om dit onkruid te bestrijden. Het is opgedoken enkele jaren geleden maar nu loopt het toch echt de spuigaten uit. Het kruipt overal in en tussen.In
Lees verder...
Forumonderwerp mezen en nesten

Gepubliceerd: 30 mei 2013

8 keer bekeken
Hallo,Even wat vragen. De koolmezenfamilie in mijn tuin zijn eergisteren voor dag en dauw uitgevlogen.. jammer want ik had het graag gevolgd, net als vorig jaar.. niet dus.
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp te grote dosis decis plus voor groenten van bayer

Gepubliceerd: 01 jul 2012

83 keer bekeken
Ik heb een grote stommiteit begaan en wilde graag jullie mening vragen. Ik heb twee grote pompoenplanten staan met veel bloem en beginnende pompoenbolletjes.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver aanleggen

Gepubliceerd: 13 mei 2012

30 keer bekeken
Beste, Ik ben reeds enkele dagen bezig met de aanleg van mijn vijver. Voorlopig zijn de werkzaamheden gestopt omdat ik op 3 boomstronken gebotst ben en die dus eerst moet laten wegfrezen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat de hel is dit????

Gepubliceerd: 12 mei 2012

2 keer bekeken
Deze spinnetjes net ontdekt... Heèèèlp! Wat moet ik hiertegen ondernemen... stel je voor dat ze binnen uit te zwermen... durf ik niet meer de tuin in...
Lees verder...
Forumonderwerp berk snoeien om verdere groei te voorkomen

Gepubliceerd: 03 dec 2011

81 keer bekeken
Ik heb een berk van een jaar of 8 die inmiddels zo'n 6 meter hoog is.
Lees verder...
Forumonderwerp extreme mierenplaag.

Gepubliceerd: 22 jul 2011

129 keer bekeken
Ik heb sinds enkele weken een extreme mierenplaag in mijn gazon.Gazon is 15m*60m en ik denk toch wel dat ik met een nest of 50 zit.Nu heb ik twee weken geleden vergif gehaald om op te lossen en heb dit op de nesten gesproeid.
Lees verder...
Forumonderwerp geo-engineering

Gepubliceerd: 27 dec 2010

13 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp gazon

Gepubliceerd: 17 jul 2010

1 keer bekeken
Mijn gazon zit vol mos en onkruid.Daarnaast zit er ook nog een zg. viltlaag onder het gazon.Het zit ook nog eens vol wilde grassoorten...
Lees verder...
Forumonderwerp luis op kruisbes

Gepubliceerd: 29 apr 2010

310 keer bekeken
Ik zag ineens allemaal mieren op mijn rode kruisbes dus dan is er iets aan de hand. Veel blaadjes trekken helemaal dubbel.ik heb een foto gemaakt van een blaadje met luis, het lijkt wel of er drie soorten op zitten.
Lees verder...
Forumonderwerp allemaal maden in tuin

Gepubliceerd: 22 mrt 2010

2,960 keer bekeken
Ik zag op dit forum al een keer dit onderwerp voorbij komen maar deze is gesloten.Wij hebben sinds de herfst last van maden (komen niet uit de kliko), ze zijn er alleen als het dinker is en als het hard regent.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe schutting verplaatsen op last van gemeente

Gepubliceerd: 29 okt 2009

23 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo overwinteren

Gepubliceerd: 17 aug 2009

16 keer bekeken
Hallo mensen
Lees verder...
Forumonderwerp groot vliegbeest (giga wesp?)

Gepubliceerd: 03 aug 2009

366 keer bekeken
Zojuist in de tuin werd ik lastig gevallen door een vliegbeest groter dan een gewone bij of wesp.
Lees verder...
Forumonderwerp kerstomaten

Gepubliceerd: 19 jul 2009

1 keer bekeken
Hallo , ik heb voor het eerst dit jaar kerstomaten gezaaid en ze zijn nu een dikke meter hoog er hangen al hel wat trossen aan , maar ze worden zeer langzaam rood , ik bedoel 1 per 1 dus ik kan er 1 of 2 plukken en de rest blijft groen , moeten ze
Lees verder...
Forumonderwerp bamboe invasie

Gepubliceerd: 27 mei 2009

45 keer bekeken
Ondanks de strenge winter heeft mijn bamboe niet veel schade opgelopen. Afgelopen weekend bij bamboo gigant wezen kijken en tot mijn verbazing hebben ze daar ontzettend veel vorstschade opgelopen.
Lees verder...
Forumonderwerp geel/bruine punten trachycarpus

Gepubliceerd: 19 apr 2009

3,468 keer bekeken
Hoi, mijn grote trachycarpus heeft allemaal geel bruine punten.Iemand een idee of dat kwaad kan en waar dat aan ligt?Ik heb ook 2 kleintjes, maar die hebben daar minder last van.
Lees verder...
Forumonderwerp bloei choisya ternata

Gepubliceerd: 21 feb 2009

351 keer bekeken
Ik heb twee Choisya's twee jaar geleden gekocht.
Lees verder...
Forumonderwerp welke soort bamboe zetten ?

Gepubliceerd: 09 jun 2008

28 keer bekeken
Hoi, Kan iemand me helpen welke Bamboe soort je best gebruikt voor een afsluiting te vormen. (voor een boord/afsluiting van ong. 1 meter breed)
Lees verder...
Forumonderwerp leiboom

Gepubliceerd: 01 mei 2008

41 keer bekeken
wij willen zo,n nieuwe leiboom plaatsen,zo een die je kunt snoeien als een conifeer,wat is de exacte naam en hoever moet hij vanaf de schutting geplaats worden
Lees verder...
Forumonderwerp bamboe

Gepubliceerd: 28 aug 2007

0 keer bekeken
Zoals bekend kunnen bamboes bloeien. Als er een soort bamboe gaat bloeien dan doen ze dat tegelijktijd bij deze soort over de hele wereld daarna sterven vooral de middel hoge en hoge bamboesoorten af. IK heb dat nu 2 keer meegemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp nog een naam ?

Gepubliceerd: 18 apr 2007

5 keer bekeken
Er staat nog een gekke boom (struik ?) bij de nieuwe woning. Deze foto is een tweetal weken oud. Ik heb de kegelvormige dingen (bloemen ?) het voorbije weekend met eigen ogen gezien. Ze zijn bordeauxkleurig en lijken wel velours.
Lees verder...