Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp trips monstera

Gepubliceerd: 28 sep 2023

131 keer bekeken
Hoi Onze monstera heeft trips en ik krijg ze niet weg. Ik heb een paar dagen elke dag alle bladeren afgekuist, ik heb algen in de potgrond gedaan en ik heb uiteindelijk ook op de bladeren gesproeid omdat niets anders hielp. 
Lees verder...
Tuininformatie euonymus japonicus green spire haag als buxusvervanger

Gepubliceerd: 22 nov 2022

26 keer bekeken
De Euonymus Japonicus Green Spire wordt zeer veel gebruikt als haagplant. Dat komt omdat het winterhard is, op iedere standplaats kan staan en het zeer gemakkelijk is in onderhoud.
Lees verder...
Forumonderwerp gekrulde blaadjes

Gepubliceerd: 22 okt 2020

56 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp apatische slome goudvissen

Gepubliceerd: 08 mei 2020

338 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd over asparagus

Gepubliceerd: 11 nov 2019

150 keer bekeken
Deze plant heeft dringend nieuwe aarde (voeding) nodig en dus een grotere pot. Maar de huidige pot is al behoorlijk groot.
Lees verder...
Forumonderwerp plant krijgt snel veel geel blad...

Gepubliceerd: 22 aug 2019

696 keer bekeken
Beste lezer, Deze plant krijgt snel veel geel blad. Dat er op de foto bijna geen geel blad te zien is komt omdat ik een paar dagen geleden al het gele blad heb verwijderd. Maar nu is er alweer een nieuw geel blad.
Lees verder...
Forumonderwerp rode zonnehoed vraagje

Gepubliceerd: 20 jun 2019

1,808 keer bekeken
Ik heb al een aantal jaar een mooie rode zonnehoed, een hybride soort met een mooie rode kleur.
Lees verder...
Forumonderwerp rode stipjes op blad

Gepubliceerd: 31 mei 2018

132 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp zelf vijver leeghalen en schoonmaken?

Gepubliceerd: 23 apr 2018

328 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er met mijn azalea aan de hand?

Gepubliceerd: 17 feb 2018

472 keer bekeken
Wij hebben sinds 2 jaar een mooie azalea in de tuin staan. Meestal bewaar ik de kaartjes, zodat ik kan terugvinden welk type het is, maar ik kan het niet meer vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron monstrea blad met bruine vlekken

Gepubliceerd: 03 sep 2017

1,245 keer bekeken
Goedemorgen, Deze plant heb ik drie weken geleden gekocht. Er zitten zelfs wat nieuwe lichtgroene blaadjes aan. Sinds een week hebben 2 of 3 bladeren bruine vlekken. De rest ziet er nog prima uit.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met mijn seringenboom

Gepubliceerd: 23 aug 2017

298 keer bekeken
Hallo, het gaat niet goed met mijn seringenboom. Het betrof eerst 1 tak waarvan de blaadjes krom trekten echter het zit nu op meerdere plekken . Het blad van veel takken zijn aangedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp pioenen

Gepubliceerd: 09 apr 2017

19 keer bekeken
Al jaren heb ik veel plezier van een zeldzame kweek pioenen Bowl of Cream en de rode Red Grace met prachtige grote volle bloemen en dikke stelen. Dit jaar zijn de stelen dun, is de opbloei mager en breken jonge scheuten verrot van de plant af.
Lees verder...
Forumonderwerp berken vervangen door ...???

Gepubliceerd: 06 okt 2016

31 keer bekeken
Achter in onze tuin staan drie forse berken, omtrek stammen op 1 meter hoogte ongeveer 160 cm. Naar onze mening worden deze bomen te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp welke ziekte/plaag heeft mijn palm?

Gepubliceerd: 01 okt 2016

229 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp planten worden aangevreten?

Gepubliceerd: 05 jun 2016

1,636 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand met mijn moeraseik?

Gepubliceerd: 01 jun 2016

1,374 keer bekeken
Hallo, Ik heb sinds 2008 3 mooie Moeraseiken (Quercus Palustris) als leibomen in mijn o
Lees verder...
Forumonderwerp is de boom ziek

Gepubliceerd: 09 apr 2016

50 keer bekeken
Er zijn meerdere bomen achter in de tuin waar de schors van barst (appelbomen,lijster, moerbeiboom). Weet iemand wat de oorzaak is. Op de foto zie je een dode Bremley die vorig jaar nog veel appels heeft geproduceerd.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmelziekte in mijn druif?

Gepubliceerd: 24 aug 2015

335 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp dode boom

Gepubliceerd: 20 jul 2015

6 keer bekeken
geachte lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp is deze boom ziek?

Gepubliceerd: 29 jun 2015

13 keer bekeken
Beste mensen, Sinds ongeveer een jaar wonen wij in een nieuw huis. Nu viel mij vandaag op dat 1 van onze bomen er niet helemaal lekker uitziet. De bast heeft een soort van rotte plek en alle bladeren hebben een bruin/gele uitslag.
Lees verder...
Forumonderwerp druif hangt plotseling slap

Gepubliceerd: 15 jun 2015

1,536 keer bekeken
Ik heb twee ca 25-jarige druivenplanten in mijn tuin in Amsterdam en ze hebben het altijd goed gedaan. Vanmorgen echter zag ik dat een van de twee tamelijk slap hing.
Lees verder...
Forumonderwerp parasiet of wrat?

Gepubliceerd: 12 jun 2015

49 keer bekeken
Sinds enkele ca. 1 1/2 week zien wij deze plek op onze shubinkin in onze vijver van ca. 1000 liter. Hebben reeds esha 2000 gedurende 3 dagen in verhouding naar gelang vijverinhoud in water gedaan. Maar helaas geen resultaat....
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op bladeren

Gepubliceerd: 08 jun 2015

99 keer bekeken
Sinds 2 weken beginnen mijn rozenbladeren weer geel te worden met zwarte vlekken er op. Vorig jaar had ik hetzelfde probleem en toen behandeld voor meeldauw. Eerst met een bestrijdingsmiddel van de winkel.
Lees verder...
Forumonderwerp lelies, bladziekte

Gepubliceerd: 27 mei 2015

46 keer bekeken
Wederom een vraag over ziekte, ditmaal in Lelies. In een perkje staan een aantal Lelies, van verschillende kleuren, in een groepje bij elkaar. Eerst komen er kleine donkerrode vlekken op het blad. Deze worden groter, en daarna komen er gaten.
Lees verder...
Stel een tuinvraag