Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wie weet wat dit is?

Gepubliceerd: 21 apr 2017

14 keer bekeken
Hallo allemaal, De afgelopen 2 weken heb ik al 8 dode wespen in huis gevonden. Vandaag vond ik dit op onze zoldertrap. Is dit een larve van een wesp? Of wie weet wat het wel is?
Lees verder...
Forumonderwerp wespennest

Gepubliceerd: 07 jul 2016

6 keer bekeken
Wespen hebben een nest gemaakt in een vogelhuisje. Helaas hangt die dicht bij de deur. Dus hebben we die midden in de nacht met behulp van zaklantaarn verplaatst naar een boom achter in de tuin. Kunnen ze daar hun gang gaan.
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect is dit??

Gepubliceerd: 27 apr 2015

1 keer bekeken
Kan iemand mij vertellen wat voor insect dit is.Waarschijnlijk familie van de wesp of de bij. Ik kan er niks over vinden op het internet.
Lees verder...
Forumonderwerp vreemd insect

Gepubliceerd: 07 jul 2014

6 keer bekeken
Kan iemand me vertellen wat dit voor insect is?Het heeft de kop een vlieg, de vorm van een wesp maar maakt de herrie van een hommel.
Lees verder...
Forumonderwerp geel bolletje van wesp?

Gepubliceerd: 09 apr 2014

46 keer bekeken
Gisteren lag opeens een geel bolletje in de bostuin. Het lijkt een beetje op plastic, maar is dat niet. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor uw antwoordt. Met vriendelijke groeten, Ben Rots
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor wesp is dit?

Gepubliceerd: 09 jul 2012

3 keer bekeken
Het is geen gewone wesp, maar lijkt er wel op.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe bewoners in nestkast

Gepubliceerd: 01 mei 2012

0 keer bekeken
Zopas ontdekte ik dat de nestkast van de koolmeesjes is ingepalmd door... jawel ... hommels.Er was door de koolmeesjes een mooi nest gebouwd maar tijdens mijn controle daarstraks (omdat
Lees verder...
Forumonderwerp iemand enig idee dit voor insect is ?!?!?

Gepubliceerd: 15 apr 2012

3 keer bekeken
Beste forumleden, Ik speel al een aantal jaar met vraag dit voor wesp / bij achtige is ?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een insect?

Gepubliceerd: 22 mrt 2012

6 keer bekeken
Ineens lopen er elke dag een paar van deze insecten in de kamer.Het lijkt op een wesp, maar het heeft geen angel voor zover ik kan zien.Ze vliegen wel, maar ik kan geen vleugels ontdekken.
Lees verder...
Forumonderwerp insect in huis, wat is dit?

Gepubliceerd: 20 mrt 2012

41 keer bekeken
Hallo, Weet iemand watvoor insect dit is, of het schadelijk is en wat ik er tegen moet doen? Kom er nu een aantal op mijn keukenraam tegen, de buitenkant van de beestjes is hard... Hoor graag van iemand!
Lees verder...
Forumonderwerp bijen

Gepubliceerd: 23 apr 2011

1 keer bekeken
In mijn tuintje staat een oude muur vol gaatjes in de stenen en het metselwerk. Vorig jaar had ik al gezien dat verschillende gaatjes druk bezocht worden door bijen. Dit jaar dus weer!
Lees verder...
Forumonderwerp welk insect?

Gepubliceerd: 17 okt 2010

18 keer bekeken
Reeds verschillende jaren heb ik dergelijke wespen in m'n tuin.Volgens mij overwinteren ze in een houten blok waar ik speciaal gaten in gemaakt heb of leggen daar hun eitjes!?
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte in nieuwe tuin

Gepubliceerd: 06 okt 2010

1,253 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand wat voor plant dit is?

Gepubliceerd: 05 jul 2010

6 keer bekeken
Hallo, Sinds kort hebben wij deze plant in de tuin staan. Hij begon te groeien met eerst alleen maar grote bladeren en nu komt er een bloem, kleur geel.De plant is ca. 1.80 meter en we hebben er maar 1 van.
Lees verder...
Forumonderwerp vliegend insect met groen blaadje

Gepubliceerd: 25 jun 2010

529 keer bekeken
Kan iemand mij vertellen wat voor insect dit is? En belangrijker, of het mijn kinderen eventueel zou kunnen steken?
Lees verder...
Forumonderwerp bijen & rozen

Gepubliceerd: 23 mei 2010

21 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bladziekte op linden

Gepubliceerd: 29 apr 2010

785 keer bekeken
Op 15 jaar oude linden doet zich sedert 2 jaar een eigenaardige bladziekte voor. Vanaf de eerste opwikkeling van de bladeren verschijnen rode puntige uitstulpingen op de bladeren.
Lees verder...
Forumonderwerp zandhoopjes

Gepubliceerd: 23 sep 2009

523 keer bekeken
HalloIk vind al jaren van die zandhoopjes in de tuin het is heel fijn geel zand terwijl het gele zand een dikke meter diep zit in mijn tuin,wie kan mij vertellen wat dat is of welke worm of insekt dat doet.Gr.Willy
Lees verder...
Forumonderwerp groot vliegbeest (giga wesp?)

Gepubliceerd: 03 aug 2009

366 keer bekeken
Zojuist in de tuin werd ik lastig gevallen door een vliegbeest groter dan een gewone bij of wesp.
Lees verder...
Forumonderwerp een hommel of een bij?

Gepubliceerd: 07 jun 2009

3 keer bekeken
groeten,karin
Lees verder...
Forumonderwerp rare wesp of zo

Gepubliceerd: 17 apr 2009

63 keer bekeken
wie weet wat dit voor een insect is? is het gevaarlijk/schadelijk?
Lees verder...
Forumonderwerp wespen vreten aan mijn musa sikkimensis

Gepubliceerd: 13 aug 2007

0 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bijen/hommels

Gepubliceerd: 25 jul 2006

4 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp vijgeboom

Gepubliceerd: 29 apr 2006

17 keer bekeken
Hoef ik hieraan te snoeien ,om een meer vollere structuur te krijgen ...zo ja ,hoe ?
Lees verder...
Forumonderwerp insecten

Gepubliceerd: 26 aug 2005

14 keer bekeken
sinds enkele jaren hebben wij in de tuin veel last van kleine wespen, ongeveer 1cm groot. Dit jaar zagen wij op het terras steeds kleine hoopjes zand met een rond gaatje waar de wespjes in vlogen. Wat kunnen wij hier aan doen?
Lees verder...
Stel een tuinvraag