Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welk wondertje is dit?

Gepubliceerd: 21 apr 2018

98 keer bekeken
Tijdens het opruimen van de tuin kwam ik dit wondertje tegen. Enig idee wat het is? Voor nu heb ik 'm netjes in een potje gezet, maar het zou leuk zijn om te weten wat het is.
Lees verder...
Forumonderwerp boom uit eikel probleem

Gepubliceerd: 05 feb 2017

8 keer bekeken
Dag, Ik ben een boom aan het groeien uit een eikel en onlangs wou ik kijken hoe het er mee was, dus pakte ik voorzichtig de eikel uit de pot, maar de eikel is nu in 2 gebroken, wat moet ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp wit schuim uit stam eikenboom

Gepubliceerd: 20 jun 2015

1,378 keer bekeken
Sinds enkele dagen stellen wij vast dat er uit drie gaten onderaan de stam van een eikenboom (die in een groep staat) een wit schuim komt, de eik zelf en de bladeren zien er nog gezond uit. Er hangen ook veel vliegjes rond dit schuim.
Lees verder...
Forumonderwerp rupsen onbekend

Gepubliceerd: 15 jul 2014

26 keer bekeken
Ik heb een invasie van rupsen zie foto ze zitten in een grote eikenboom en kruipen nu vanuit bosjes kruipen ze omhoog in de boom .is deze gevaarlijk en welke is het
Lees verder...
Forumonderwerp eikenboom

Gepubliceerd: 13 mei 2014

1 keer bekeken
Goedemiddag, Afgelopen herfst heb ik een eikenboompje van ongeveer 2 meter gepoot in men tuin.Tot de dag van vandaag zit er nog geen blad aan maar wel knoppen.. is het niet laat dat er nog niks aan zit?
Lees verder...
Forumonderwerp besjes uit eikenboom?

Gepubliceerd: 09 mei 2014

1,387 keer bekeken
Misschien dat iemand mij verder kan helpen. Naast ons huis staat een vrij grote eikenboom. Mijn tuin ligt op dit moment vol met licht groene besjes. Ik weet niet wat voor soort het is en waar ze vandaan komen.
Lees verder...
Forumonderwerp naam van deze boom?

Gepubliceerd: 29 okt 2013

0 keer bekeken
Welke boom is dit? een Eikenboom? maar er zijn nog nooit eikeltjes gesignaleerd volgens de eigenaar.Zou een ''traumaatje'' zijn als dit niet zo is, want hij heeft als klein jongetje ooit een ''eikeltje'' ? in de grond gestopt, zegt hij.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 26 jul 2013

4 keer bekeken
Welke plant is dit en waarom worden midden in de zomer de bladeren bruin?
Lees verder...
Forumonderwerp physocarpus opulifolius 'diabolo'

Gepubliceerd: 17 jan 2013

2 keer bekeken
kan die ook onder een eikenboom in de schaduw
Lees verder...
Forumonderwerp eikenboom

Gepubliceerd: 14 aug 2012

5 keer bekeken
ik heb in mijn tuin een oude eikenboom staan die ik niet graag zou wegdoen. Het probleem met de boom is, dat mijn terras altijd zwart en kleverig is en met gevolg er enorm veel vliegen zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp eikenboom kweken

Gepubliceerd: 17 aug 2011

42 keer bekeken
beste
Lees verder...
Forumonderwerp eikenboom: wat is dit vreemde ding?

Gepubliceerd: 15 aug 2011

2 keer bekeken
Op meerdere eikenbomen heb ik dit groene fenomeen gezien op de eikels. Zie foto. Ik ben toch wel benieuwd wat het nou is! Groeten, Joeri
Lees verder...
Forumonderwerp eikenboom

Gepubliceerd: 26 apr 2011

4 keer bekeken
Ik heb een sinds een sinds januari 2009 omgevalllen en deels ontwortelde oude eikenboom in mijn tuin. Ik heb het ontstane gat na het omvallen met aarde/compost opgevuld. Tot nog toe lijkt hij goed levensvatbaar.
Lees verder...
Forumonderwerp vast plant onder de eikenboom

Gepubliceerd: 02 apr 2010

10 keer bekeken
Complimenten voor de plantenkennis op deze site! Dit moet vast een makkie zijn. Dit is een vaste plant geplant onder de schaduw van een boom, weet iemand welke plant dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor plant is dit?

Gepubliceerd: 01 okt 2008

2 keer bekeken
ik heb enkele maanden geleden deze plant gepot, maar ben vergeten wat het is. herkent iemand dit?
Lees verder...
Forumonderwerp eikenboom met veel plakspul !

Gepubliceerd: 23 jun 2008

39 keer bekeken
In mijn tuin staat een oude (60-80) eikenboom. Er komt gigantisch veel plakspul vanaf. Alle planten onder de boom, alsmede het grind zit helemaal onder. Lijkt me geen luis.... iemand een suggestie ? Groet Bart van Engelen
Lees verder...
Forumonderwerp beschadigde eikenboom

Gepubliceerd: 17 mei 2008

26 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp eikelvorming

Gepubliceerd: 25 nov 2007

3 keer bekeken
Vorig jaar heeft mijn ongeveer 35 jaar oude eikenboom extreem veel eikels geproduceerd. Tot mijn stomme verbazing was er dit jaar niets. Is mijn boom ziek (zoals veel mensen mij vertelde) of is dit normaal?
Lees verder...
Forumonderwerp soort bolletjes onderaan blad van eikenboom

Gepubliceerd: 06 sep 2007

133 keer bekeken
Weet iemand wat de groen/rode bolletjes (soort grote bessen) onderaan het blad van de eikenboom zijn? Ze worden gevoed door de nerven van het blad.Alvast bedankt voor uw antwoord! JM
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een bolletje aan de hondsroos?

Gepubliceerd: 16 aug 2007

28 keer bekeken
wie weet wat dit voor een bolletje is aan de hondsroos? mvg henry
Lees verder...
Forumonderwerp bloedende (schuim) eikenboom

Gepubliceerd: 06 mei 2007

167 keer bekeken
Sinds van de week komt er op sommige plekken schuim en vocht uit onze eikenboom.Kan iemand mij vertellen wat dit is? Het is niet plakkerig en hij zit wel vol met blad. Eric
Lees verder...
Forumonderwerp verminken van eikenboom door buurman

Gepubliceerd: 23 dec 2006

18 keer bekeken
Mijn situatie is volgende:
Lees verder...
Forumonderwerp eitjes op jonge eikenboom

Gepubliceerd: 02 jul 2006

5 keer bekeken
DE BOOM ZIT VOL MET bolletjes AAN DE ONDERKANT VAN DE BLADEREN KLEUR VAN DE bolletjes IS ROOD / BRUIN.WAT VOOR bolletjes ZIJN DIT?, hoort dit?, of zijn het eitjes? EN HOE die dan TE BESTRIJDEN
Lees verder...
Forumonderwerp wat zijn dit voor eitjes?

Gepubliceerd: 21 jun 2006

48 keer bekeken
Vandaag zag ik in onze tuin rare eitjes, groen-paarse onder een blad van een eikenboom, en bruin-witte (of wat is dat bruine op de foto?) onder een blad van de tamme kastanje.
Lees verder...
Forumonderwerp wanneer bladen af knippen?

Gepubliceerd: 17 mei 2006

7 keer bekeken
Palmen maken uit zichzelf nooit een stam had ik begrepen, maar wanneer moet je nu de beslissing maken om scheuten af te knippen om een stammetje te vormen? Bijv.
Lees verder...
Stel een tuinvraag