Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vergeeld gras, dode struik en molshopen!?

Gepubliceerd: 06 okt 2021

48 keer bekeken
De laatste paar weken is er van alles aan de hand met onze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom

Gepubliceerd: 10 sep 2021

74 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke meidoorn

Gepubliceerd: 17 jul 2016

150 keer bekeken
40 jaar oude meidoorn vertoond opeens bruin verdord blad en zwarte verdroogde bessen aan veel takuiteinden. Is dit bacterie/perevuur? Ik hoop van niet, is er nog een andere minder ernstige mogelijkheid?
Lees verder...
Forumonderwerp rhodondendron, geel blad/ hangende bladeren

Gepubliceerd: 07 feb 2016

42 keer bekeken
Sinds vorig najaar zijn een paar van mijn prachtige rhodondendron struiken geel/ hangt het blad slap (andere zien er nog wel prima uit). 1 kleiner struikje is al dood gegaan.
Lees verder...
Forumonderwerp krentenboompje groeit niet

Gepubliceerd: 24 apr 2015

1,325 keer bekeken
Twee jaar geleden geplant maar naar mijn mening nog geen centimeter gegroeid, snik. Volgens de hovenier hoefde ik geen grotere struik te kopen (wat ik wilde) omdat een kleine struik toch de eerste jaren een groeispurt zou maken.
Lees verder...
Forumonderwerp vlindeestruik

Gepubliceerd: 29 sep 2014

3 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp zieke sinaasappelboom

Gepubliceerd: 30 jul 2013

14 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp kale krent (nieuw geplant)

Gepubliceerd: 13 jul 2013

44 keer bekeken
In februari is deze krent geplant. Hij kwam mooi in bloei maar nu vind ik hem er triestig bij staan. De krenten die ik in het wild zie staan allemaal veel mooier in blad. Iemand die weet of dit normaal is, voor een eerste jaar?
Lees verder...
Forumonderwerp verdorde knoppen

Gepubliceerd: 10 jun 2013

97 keer bekeken
In de topic afvallende rozen pikte ik in op het probleem van benmy. Hier doet zich ook iets vreemds voor bij de rozen. Eerst waren er de platrollers en nu dit. Ze hebben verdorde bloemknoppen hoewel
Lees verder...
Forumonderwerp zieke struik

Gepubliceerd: 10 sep 2012

3 keer bekeken
Wij hebben een huis gekocht met een mooie tuin maar veel planten doen het slecht.wie weet wat er met deze struik is? Lijkt mij iets van een beest maar niet s te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp prunus tomentosa

Gepubliceerd: 26 jun 2012

83 keer bekeken
Is deze plantgiftig voor kinderen of huisdieren?
Lees verder...
Forumonderwerp acer pseudoplatanus 'atropurpureum'

Gepubliceerd: 29 apr 2012

6 keer bekeken
Hallo Plantenforum,
Lees verder...
Forumonderwerp wat te doen met zieke plant

Gepubliceerd: 25 mrt 2012

4 keer bekeken
Deze plant, waarvan ik de naam niet weet, ziet er niet al te best uit: Kan ik hem snoeien of is het het einde van de plant? Marieke
Lees verder...
Forumonderwerp caragana arborescens 'pendula'

Gepubliceerd: 30 mei 2011

3 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke struik???

Gepubliceerd: 14 apr 2011

31 keer bekeken
Deze struik heb ik vorig jaar gekregen... ik weet niet hoe die heet helaas (wellicht kan iemand dat aan het blad zien)
Lees verder...
Forumonderwerp gezonde struikroos gezocht

Gepubliceerd: 13 apr 2011

8 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp naam van deze heesters/bomen

Gepubliceerd: 14 mrt 2011

13 keer bekeken
Dag, Ik kan de namen van deze heesters c.q. bomen(?) uit onze tuinniet vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik uit kan vinden hoe en wanneer ik ze moet snoeien en wat de beste verzorging is.
Lees verder...
Forumonderwerp aardappel ziekte....tomaten plukken?

Gepubliceerd: 16 sep 2010

11 keer bekeken
Hallo iedereen, Ik heb zowel tomaten planten in kas, als buiten in de grond. Helaas helaas, de aardappelziekte heeft toegeslagen bij de tomaten die buiten staan.
Lees verder...
Forumonderwerp waarneer deze rozen snoeien?

Gepubliceerd: 11 jan 2010

23 keer bekeken
Hallo Waarneer deze rozen snoeien, en hoe je kun je deze het beste snoeien, helemaal terug knippen?
Lees verder...
Forumonderwerp hazelaar: geen noten, geperforeerde bladeren. help

Gepubliceerd: 05 aug 2009

404 keer bekeken
Onze hazelaar is zo'n 20 jaar oud en heeft de afgelopen jaren heel veel vruchten gedragen. Vorig jaar echter hadden we geen enkele noot en ook dit jaar niets.
Lees verder...
Forumonderwerp blad van blauwe regen

Gepubliceerd: 09 jul 2009

634 keer bekeken
Mijn blauwe regen doet toch ieder jaar weer zijn best om mooi jong blad te krijgen bloeien doet hij nog niet daar is hij nog te jong voor en heb hem ook niet gekocht in bloei dom natuurlijk maar ok.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke krenteboom

Gepubliceerd: 18 mei 2009

26 keer bekeken
Voor het 2e jaar op rij verkleuren en verschrompelen de bladeren van onze krenteboom al in mei.Het begint met stippen/vlekken op de bladeren.Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn ?
Lees verder...
Forumonderwerp laurierkers met bruine stippen

Gepubliceerd: 09 mrt 2009

14 keer bekeken
Ik heb anderhalf jaar geleden 2 kleine laurierkersstruikjes van kennissen uit hun tuin gekregen en die in mijn tuin gezet. Afgelopen zomer heb ik ze even uit de grond gehad ivm verandering van de tuin en daarna terug gezet.
Lees verder...
Forumonderwerp photinia fraseri red robin ( glansmispel)

Gepubliceerd: 01 mrt 2009

1,745 keer bekeken
Wij hebben 3 jaar geleden een haag van Photinia Fraseri Red Robin ( Glansmispel.
Lees verder...
Stel een tuinvraag