Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp cactus luis oid

Gepubliceerd: 03 sep 2018

118 keer bekeken
Mijn cactus krijgt witte bolletjes en pluisjes met hier en daar plakkerige plekjes op de plant (zie foto)  Weet iemand wat dit is en belangrijker hoe ik er vanaf kan komen ? Is er ook iets waardoor je het kan voorkomen? 
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom ziek?

Gepubliceerd: 23 dec 2015

151 keer bekeken
Mijn laagstam malus domestica (Elstar) heeft vreemde vergroeiingen, moet ik dit behande
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte in larix

Gepubliceerd: 01 jun 2014

265 keer bekeken
Ieder jaar heb ik eigenlijk wel last van witte pluizen tussen de naalden van mijn Larix
Lees verder...
Forumonderwerp andere buxus

Gepubliceerd: 29 apr 2014

21 keer bekeken
Mag ik opnieuw een buxusvraag stellen?Mijn buxusbollen die in pot staan komen niet echt op gang. Ik heb al een tijd de indruk dat de groei wordt afgeremd ondanks het feit dat ze buxusmest en kalk kregen, ook regelmatig water.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis met....eitjes?

Gepubliceerd: 20 feb 2013

50 keer bekeken
Hoi allemaal, zojuist zag ik dat ik een Phalaenopsis met bloemtak in wording heb, die allemaal witte stippen in de pot heeft zitten. Nu ben ik gelijk gaan speuren maar heb niets kunnen vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp wat zijn die witte pluisjes

Gepubliceerd: 29 sep 2012

40 keer bekeken
Binnen in een van mijn Hydrangea's zie ik allemaal witte pluisjes . Wat kan dat zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie

Gepubliceerd: 15 feb 2012

8 keer bekeken
Vraag me al zo lang af hoe deze plant heet.. Iemand een idee?En wat je eventueel kan doen tegen de witte pluisjes/luizen waarvan ie af en toe last heeft.. Alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp wie heeft er kippen?

Gepubliceerd: 12 nov 2011

25 keer bekeken
Ik heb erg leuke kippen. ik heb: 30 Barnevelders. een paar leuke Chabo's een paar Groninger Meeuw-en. 5 Hollandse Krieltjes 10 Lakenvelders 20 Brahma's 5 Bassette
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op buxus?

Gepubliceerd: 27 apr 2011

28 keer bekeken
Mijn buxushagen zien er mooi fris en gezond uit.Maar gisteren ontdekte ik, vooral aan de onderkant iets dat lijkt op wit poeder. Het doet zich vooral voor aan de jonge toppen.Is dat een schimmel?
Lees verder...
Forumonderwerp welke bonsai (ficus) en wat voor ziekte?

Gepubliceerd: 27 mei 2008

15 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp goudvis - ziekte - help !

Gepubliceerd: 02 apr 2008

6 keer bekeken
In 2 maanden tijd ben ik al 6 goudvissen kwijt, allen met hetzelfde fenomeen : nl een pluisachtige plek op de flank.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel?!?

Gepubliceerd: 15 mei 2007

0 keer bekeken
Hallo heren, met enige regelmaat lees ik dit forum en ik vind wel dat er altijd serieus word beantwoord., waarvoor dank.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet ik?

Gepubliceerd: 15 nov 2006

43 keer bekeken
Wie weet hoe deze heet? En is het een vetplant of een cactus?Er zitten namelijk ook stevige en scherpe stekeltjes op.
Lees verder...
Forumonderwerp areca palm

Gepubliceerd: 08 sep 2006

610 keer bekeken
De Areca palm van mijn baas heeft sinds ca. 2 weken allemaal witte pluisjes. Weet iemand wat dit is? En wat kan ik eraan doen? Lijkt me niet gezond voor de plant.
Lees verder...
Forumonderwerp welke palmsoort is dit?

Gepubliceerd: 16 jun 2006

9 keer bekeken
Nou heb ik laatst enkele zaden gekregen van verschillende palmen, deze heb ik geplant en tada daar staan in `1,5 maand tijd 6 palmpjes.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel goudvissen

Gepubliceerd: 06 feb 2006

42 keer bekeken
Wie heeft er een goed middel tegen schimmel, het zit nog steeds in de vijver, vandaag weer een dode vis. De vis zit onder een witte vlies.
Lees verder...
Forumonderwerp witte wollige pluisjes op vetplant

Gepubliceerd: 02 dec 2004

184 keer bekeken
Hoi, Mijn vetplant heeft sinds kort witte wollige 'pluisjes' in de hoekjes zitten van de vertakkingen (in de oksels, zou ik zeggen). Ik zie geen beestjes of iets dergelijks. Wat is dit? En dan mijn tweede vraag: hoe kom ik er af?
Lees verder...
Forumonderwerp mangoboom kweken

Gepubliceerd: 12 okt 2004

2,767 keer bekeken
Wie heeft er al eens geprobeerd een mangoboom te planten? Ik heb de kiem uit de pit gehaald en deze in een bekertje met gewone aarde (uit de plantenbak) gestopt en hierover een plastic zakje gedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 05 jun 2004

2 keer bekeken
mijn hortensia's stikken van de wolluis blijft haast niks meer van over, ben het wel aan het bestijden met spruzit maar er lijken er iedere dag meer te komen is er nog een beter middel?
Lees verder...
Forumonderwerp haagbeuk

Gepubliceerd: 18 apr 2004

61 keer bekeken
onze tuin is met haagbeuk afgeschermd 4 jaar geleden geplant. We hebben een of andere ziekte in de haag. de bast wordt donker van kleur en daarna laat de bast los met als gevolg dat de beuk dood gaat.
Lees verder...
Stel een tuinvraag