Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp ziekte in mijn fuchsia's

Gepubliceerd: 27 sep 2023

28 keer bekeken
Goedenavond, ik heb al jarenlang prachtige fuchsia's s die ik elke winter overhoudt.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine vlekken op calathea

Gepubliceerd: 02 aug 2023

54 keer bekeken
Beste Weet er iemand wat er aan de hand is met deze calathea? Bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp monstera

Gepubliceerd: 18 jun 2023

16 keer bekeken
Hoi, is er iets aan de hand met deze plant? de blaadjes zijn gewoon groen, maar onderaan hebben sommige wat plekken. dankje
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er mis met mijn magnolia bomen?

Gepubliceerd: 17 jun 2023

52 keer bekeken
Hoi, 
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia nicolai dof gele bladeren

Gepubliceerd: 10 jun 2023

48 keer bekeken
Hoi,  onze strelitzia nicolai heeft veel doffe gele bladeren gekregen. Ik dacht dat het was omdat hij op een te kleine plaats stond en geen ruimte kreeg. Maar dat heb ik opgelost.  is het misschien nog iets anders?
Lees verder...
Forumonderwerp jong wilgenblad gaat dood

Gepubliceerd: 07 jun 2023

33 keer bekeken
Sinds dit jaar gaat een groot deel van jonge scheuten van onze knotwilgen dood. Blaadjes ‘verdrogen’ en kleuren grijs. Vandaag zag ik ook dat grotere bladeren aangetast zijn, zie foto. Ik zie geen luis of spint ofzo.
Lees verder...
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

49 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand met mijn japanse esdoorn 'artropurpureum'?

Gepubliceerd: 04 jun 2023

54 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp goudiep oogt niet goed

Gepubliceerd: 04 apr 2023

45 keer bekeken
Hallo allen,
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn philodendron white princess!

Gepubliceerd: 18 feb 2023

55 keer bekeken
Hallo allemaal, Dit forum etc is voor mij helemaal nieuw. Maar ik ben erg wanhopig opzoek naar een antwoord op de vraag; wat is er aan de hand met mijn plant.  Het is een redelijk volle Philodendron met 1 full moon wit blad.
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

87 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp met grote oude yucca (rot?)

Gepubliceerd: 02 nov 2022

90 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers en kenners,
Lees verder...
Forumonderwerp magnolia fairy hangt slap

Gepubliceerd: 02 okt 2022

44 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke knotwilg

Gepubliceerd: 15 sep 2022

33 keer bekeken
Wie weet wat er met deze knotwilg aan de hand is? Kan het komen door droogte of is het een of andere ziekte? De wilg groeide dit jaar normaal, maar gaat nu ineens hard achteruit.
Lees verder...
Forumonderwerp anthurium: blad verkleurt?

Gepubliceerd: 21 aug 2022

53 keer bekeken
Mijn anthurium ziet er grotendeels goed uit, met stevige glanzende bladeren, maar af en toe ontwikkelen zich verkleuringen, die vroeger of later eindigen als gaten. Kan iemand me vertellen wat er hier aan de hand kan zijn?
Lees verder...
Tuininformatie in 5 stappen zelf een vogelverschrikker maken

Gepubliceerd: 15 aug 2022

40 keer bekeken
Wil je vogels wegjagen in uw tuin of op uw land? Dan is een vogelverschrikker de perfecte oplossing. Tegenwoordig zijn er talloze vogelverschrikkers te koop.
Lees verder...
Forumonderwerp datura

Gepubliceerd: 09 jul 2022

34 keer bekeken
Hallo, Ik heb een Datura en daar is een hele tak verlept(zie foto) Hij heeft geen gebrek aan water en ook niet rot, maar wat is de oorzaak?? Groet, Johan 3
Lees verder...
Forumonderwerp aangetast blad ficus elastica

Gepubliceerd: 01 jul 2022

41 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp ficus benjaminus

Gepubliceerd: 22 jun 2022

27 keer bekeken
Wat is er aan de hand met mijn ficus? Ze staat in het licht en zon bij 25 graden.
Lees verder...
Forumonderwerp moeraseik

Gepubliceerd: 12 jun 2022

24 keer bekeken
Hallo allemaal,  Ik heb in de tuin 2 moeraseiken staan. Tegelijkertijd gekocht bij de zelfde teler. Maar de ene heeft altijd last van luis, heeft ook een lichtere bladkleur en is ook altijd anders wat betreft bladuitval. 
Lees verder...
Forumonderwerp druivenboom, wat is er aan de hand?

Gepubliceerd: 23 mei 2022

43 keer bekeken
Ik kan een druivenboom overnemen maar vraag mij af of dat verstandig is. Ik had meer blad verwacht voor deze tijd van het jaar. Wie weet wat hier aan de hand is?
Lees verder...
Forumonderwerp prunusboom met dorre bladeren

Gepubliceerd: 02 mei 2022

117 keer bekeken
Hallo allemaal,  Ik heb een vraag over een Prunusboom in mijn tuin. Deze heeft op dit moment veel dorre bladeren. Is dit door droogte of een ziekte? De boom is wel in bloei geweest. Misschien dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp opstartproblemen ensete maurelli?

Gepubliceerd: 22 mrt 2022

51 keer bekeken
Beste.
Lees verder...
Tuininformatie de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente

Gepubliceerd: 03 mrt 2022

24 keer bekeken
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente
Lees verder...
Tuininformatie 3x inspiratie voor een tuinhek

Gepubliceerd: 04 feb 2022

40 keer bekeken
De meeste mensen denken bij een tuinhek aan een houten hek, omdat je dit vaak ziet bij huizen. Er wordt vaak gekozen voor hout vanwege de natuurlijke uitstraling en omdat het overal bij past. Maar er is meer mogelijk, we inspireren u graag!
Lees verder...
Stel een tuinvraag