Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp engerling

Gepubliceerd: 04 okt 2021

41 keer bekeken
Beste tuinierders,
Lees verder...
Forumonderwerp welke tor is dit.

Gepubliceerd: 22 mei 2020

107 keer bekeken
Goededag, Vanmiddag zag ik op mijn gazon deze tor liggen, meer dood dan levend weliswaar. Lengte ong. 3,5 tot 4 cm, breedte ong. 1,5cm. Kan iemand mij vertellen welke tor(kever) dit is. Trouwens wat is verschil tussen tor en kever
Lees verder...
Forumonderwerp engerds

Gepubliceerd: 02 sep 2016

7 keer bekeken
Al langere tijd vind ik deze engerds in mijn planten bakken. Het is een glazige, beetje bruinachtig behaarde rups, als je niet beter weet zou je zeggen het is de larf van een boktor, maar dat lijkt me toch sterk.
Lees verder...
Forumonderwerp welke kever is dit?

Gepubliceerd: 24 mei 2014

1 keer bekeken
Wie weet wat de naam is van deze kever?
Lees verder...
Forumonderwerp van wie zijn deze gaatjes?

Gepubliceerd: 04 mei 2014

1,446 keer bekeken
De bladeren van mijn beukhagen zitten vol met gaten. Ik heb geprobeerd door schudden te weten te komen welk insect dit veroorzaakt. Ik vond enkele slakken maar ook groene rupsen.. Iemand enig idee?
Lees verder...
Forumonderwerp meikever?

Gepubliceerd: 11 apr 2014

2 keer bekeken
Weet iemand van jullie welke kever dit is? Ik zag hem landen op de beukhaag.Ik vermoed dat het een meikever is. Prachtig beestje! Maar richt hij ook schade aan?
Lees verder...
Forumonderwerp junikever?

Gepubliceerd: 09 jul 2013

8 keer bekeken
Is dit een junikever?
Lees verder...
Forumonderwerp beuk

Gepubliceerd: 16 jun 2013

261 keer bekeken
Het blad van mijn beukhagen vertonen al een tijdje gaten. Is dit soms van rupsen?
Lees verder...
Forumonderwerp (mei)kever?

Gepubliceerd: 01 jun 2013

4 keer bekeken
Is dit een meikever? Ze vliegen (onbeholpen) 's ochtends over mijn gazon. Zijn (kastanje)bruin, maar nauwelijks één centimeter groot. Een meikever zou groter moeten zijn.Is de soort te bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp larven in sla

Gepubliceerd: 26 aug 2012

27 keer bekeken
Deze larven vonden we onder verwelkende plantjes sla, welk zijn het?
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in het gazon?

Gepubliceerd: 22 aug 2012

11 keer bekeken
In mijn gazon zijn de afgelopen maand een drietal plekken ontstaan waar het gras dood en omgewold lijkt. Ook zitten er gaatjes in (met een doorsnede van ongeveer één cm).
Lees verder...
Forumonderwerp gaten in gazon

Gepubliceerd: 13 okt 2011

872 keer bekeken
In het voorjaar is mijn gazon uitbundig gemest door de tuinman. Op zijn advies heb ik het gras vrij hoog laten worden en gemaaid op de hoogste stand met de cirkelmaaier.
Lees verder...
Forumonderwerp gazon kapot na de winter

Gepubliceerd: 14 apr 2011

52 keer bekeken
Mijn gazon was vorig jaar aardig mooi, net als de voorgaande jaren. Echter dit jaar is er iets raars gebeurd. Het ziet er niet meer uit. Op de kale/dorre plekken komen nog wel wat sprietjes groen omhoog maar stelt weinig voor op dit moment.
Lees verder...
Forumonderwerp van welke kever zijn deze engerlingen?

Gepubliceerd: 04 nov 2010

25 keer bekeken
Bij het uitgraven van plantgaten voor mijn rozen vond ik talrijke engerlingen. Kan iemand me zeggen of:-dit engerlingen zijn van junikever?
Lees verder...
Forumonderwerp gras

Gepubliceerd: 31 jul 2010

2 keer bekeken
In mijn gazon zitten kale en gele plekken.Het lijkt wel of het gras weggerot is.Toch heb ik het in begin mei geverticuteerd , gemest en daarna regelmatig gemaaid en in droge tijden water gegeven.kortom, ik heb gedaan wat de boekjes voorschrijven o
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend insect/larve in de grond

Gepubliceerd: 04 jun 2010

14 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp dier beschadigt mijn gazon

Gepubliceerd: 01 sep 2009

2,740 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp geel gras

Gepubliceerd: 14 jun 2009

1 keer bekeken
onlangs hebben wij onze tuin omgespit en opnieuw gezaaid.op bepaalde plaatsen is het gras zwaar verkleurd en lijkt het erop dat het gras verbrand is...het heeft een geel grauwe kleur...
Lees verder...
Forumonderwerp beukhaag groeit plaatselijk niet

Gepubliceerd: 03 apr 2009

22 keer bekeken
Ik heb als haag rond mijn huis groene beukhaag gezet, dit was in 2005. ZO goed als overal groeit de haag normaal, en heeft intussen een hoogte van bijna 2 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor beestje is dit?

Gepubliceerd: 09 okt 2008

0 keer bekeken
In een afgezaagde verrotte boomstam vond ik deze 'larven' Ik ben heel benieuwd wat het is en of het schadelijk is.
Lees verder...
Forumonderwerp rozenkever

Gepubliceerd: 26 mei 2008

0 keer bekeken
Help!Ik zag gisteren ineens overdag 1 volwassen rozenkever (johanneskever, tuinkever) vliegen in mijn tuin en deze begon aan mijn lei-sierappel te knagen.
Lees verder...
Forumonderwerp op eten sla planten

Gepubliceerd: 15 mei 2008

10 keer bekeken
ik heb last van de larve van de meikever. hij eet van de wortel van sla en spinazie. wat kan ik er tegen doen?mvg Kitty
Lees verder...
Forumonderwerp meikever

Gepubliceerd: 11 mei 2008

3 keer bekeken
de meikever gesignaleerd in de tuin, zijn groot hoor, bijna 5 cm!
Lees verder...
Forumonderwerp engerlingen

Gepubliceerd: 13 mrt 2007

19 keer bekeken
In onze compostbak zitten engerlingen (zo groot als een scampi). Stel dat ik ze er allemaal uit kan vissen kan ik de compost dan nog in de siertuin gebruiken of blijven er nog resten (eitjes ofzo)achter in de compost?
Lees verder...
Forumonderwerp larven van meikevers

Gepubliceerd: 24 mei 2006

4 keer bekeken
Hoe bestrijdt ik de larven van meikevers in het gazon?
Lees verder...
Stel een tuinvraag