Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp kleurverandering bij klimroos

Gepubliceerd: 10 jun 2020

42 keer bekeken
Mijn witte klimroos 'Schneewittchen' bloeit ieder jaar uitbundig. Dit jaar echter zijn de bloemen rose ipv wit. Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik willen weten hoe dat komt. Niet dat ik het erg vindt want zo is het ook erg mooi. 
Lees verder...
Forumonderwerp opnieuw planten bloempot aanleggen

Gepubliceerd: 28 mrt 2019

44 keer bekeken
Hoi, Nu het voorjaar begonnen is wil ik me weer gaan richten op onze tuin en deze oa middels planten sfeervoller te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine laag op het vijveroppervlak?

Gepubliceerd: 14 okt 2016

757 keer bekeken
Op het oppervlak van onze vijver drijft een vettige olijfgroene laag. Deze vormt zich wanneer het lange tijd niet heeft geregend. Het water eronder is helder en de vissen (rosettes en windes) zijn levendig.
Lees verder...
Forumonderwerp hosta ventricosa

Gepubliceerd: 29 aug 2016

1 keer bekeken
Wij hebben deze plant al een aantal jaar in een schaduwhoek van de tuin als bodembedekker. De laatste jaren worden de bladeren steeds meer door slakken aangevreten.
Lees verder...
Forumonderwerp help! wat is er aan de hand met mijn varen?

Gepubliceerd: 19 jun 2016

543 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp brede wespenorchis spontaan in mijn tuin.

Gepubliceerd: 11 mrt 2016

164 keer bekeken
Ik woon nu 5 jaar in dit huis. Ik heb een hoek huis. Achter de inrit heb ik een stuk beetje rommel tuin, groeit veel klimop, en licht veel kreupel hout. Daartussen staat een muur, en daar achter licht zeg maar de (echte) tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp welk varentje is dit?

Gepubliceerd: 16 nov 2015

18 keer bekeken
Hallo, ik heb nog een plant waarvan ik graag de naam zou willen weten. Het is een varentje, wat ik een jaar of 6, 7 geleden tijdens de Internationale Kwekerijdagen te Bingerden heb gekocht. Een kaartje heb ik niet en de naam ben ik vergeten...
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren leilinde worden geel en vallen af

Gepubliceerd: 06 jul 2015

3,064 keer bekeken
Onze leilinden worden sinds een paar dagen geel. Ook valt het blad af. We dachten eerst dat het aan de droogte lag maar vanmorgen zag ik er toch dat er luizen op zaten. Heeft iemand een tip wat we hier mee aan moeten?
Lees verder...
Forumonderwerp nephrolepis kapot

Gepubliceerd: 27 jun 2015

0 keer bekeken
Vandaag even een Nephrolepis verpotten. Even het dode spul eruit trekken. Trek ik er alles per ongelijk af, ik baal, Varen is al 20 jaar in bezit en hing ruim een meter naar beneden. Kluit maar weer opgepot en hopen dat hij weer uitloopt.
Lees verder...
Forumonderwerp mijn kleine groene oase...

Gepubliceerd: 14 mei 2014

4 keer bekeken
Omdat ik zo blij ben met mijn kleine groene oase achterin de tuin, laat ik jullie met plezier even meegenieten.
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever oplossing?

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

384 keer bekeken
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met
Lees verder...
Forumonderwerp asparagus verkommert plotseling

Gepubliceerd: 04 feb 2014

690 keer bekeken
Hallo lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp aquarium in opbouw

Gepubliceerd: 03 dec 2013

9 keer bekeken
aquarium in opbouw.en een paar foto`s. 1ste. zonder planten , met water
Lees verder...
Forumonderwerp mos ipv gras

Gepubliceerd: 13 sep 2013

85 keer bekeken
Hoi, Ik heb een schaduwrijke plek in mijn gazon en wist dat daar de kans op mos groot was. Nu heb ik vorig jaar daar gras voor schaduwplekken gezaaid. Dat heeft het even goed gedaan maar nu zie ik hier weer overal mos.
Lees verder...
Forumonderwerp anti-taxuskever-planten

Gepubliceerd: 24 aug 2013

61 keer bekeken
We hebben nogal wat last van de taxuskever. De beestjes en hun larven richten heel wat schade aan.
Lees verder...
Forumonderwerp bloedluizen en lavameel

Gepubliceerd: 22 jul 2013

438 keer bekeken
Mijn kippenhok zit onder een aanval van bloedluizen (soort mijten). Ik hoorde veel goeds over het gebruik van lavameel, maar hoe verstuif je dat in het hok ? Ik probeerde al verschillende winkels, maar ik vind geen
Lees verder...
Forumonderwerp beuk

Gepubliceerd: 16 jun 2013

261 keer bekeken
Het blad van mijn beukhagen vertonen al een tijdje gaten. Is dit soms van rupsen?
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp de varen weer..

Gepubliceerd: 10 jun 2013

182 keer bekeken
Allereerst laat ik jullie even meegenieten van enkele prachtige varens, achteraan in mijn tuintje in de halfschaduw. Een lust voor het oog.
Lees verder...
Forumonderwerp verdorde knoppen

Gepubliceerd: 10 jun 2013

97 keer bekeken
In de topic afvallende rozen pikte ik in op het probleem van benmy. Hier doet zich ook iets vreemds voor bij de rozen. Eerst waren er de platrollers en nu dit. Ze hebben verdorde bloemknoppen hoewel
Lees verder...
Forumonderwerp mosgroei stimuleren

Gepubliceerd: 10 jun 2013

471 keer bekeken
Er zijn veel dingen over terug te lezen, maar ik wilHet toch aan de kenners der kenners vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp vervolg aanleg vijver

Gepubliceerd: 05 jun 2013

19 keer bekeken
https://tinyurl.com/yy93p5kz
Lees verder...
Forumonderwerp albizia en de ficus carica

Gepubliceerd: 26 mei 2013

4 keer bekeken
Albizia en de ficus carica, geraken echt nog niet in het blad, ik zie wel uitlopers maa
Lees verder...
Forumonderwerp vervanger digitalis (vingerhoedskruid)

Gepubliceerd: 12 apr 2013

234 keer bekeken
Ik ben dol op vingerhoedskruid, die al vroeg in het jaar met kleurige toortsen de tuin opfleurt. En zodra alles uit is gelopen nog mooi boven de rest uitsteekt. Maar nu ik kleine kinderen heb
Lees verder...
Forumonderwerp planten voor dakterras op noorden?

Gepubliceerd: 03 apr 2013

133 keer bekeken
hoi,
Lees verder...
Stel een tuinvraag