Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie lang leve je moestuin: 6 tips voor een goed onderhoud

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Een gezonde moestuin biedt dagelijks genot van verse, smaakvolle groenten en kruiden, maar een belangrijk aspect is hier ‘gezond’. Het is namelijk van groot belang dat je deze goed onderhoudt. Denk aan onkruidbeheersing en zieke- en plaagbeheer.
Lees verder...
Forumonderwerp aantasting mandarijnboompje

Gepubliceerd: 16 aug 2023

28 keer bekeken
Dit zit er aan de onderkant van het blad van mijn mandarijnboompje. Wat kan dit zijn en hoe kan ik het bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte insecten onderkant blad kersenboom

Gepubliceerd: 04 jun 2023

19 keer bekeken
Zijn dit bladluizen op mijn kersenboom? Wat kan ik hier tegen doen? Insecticide? En wat voor insectiside?
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

13 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

137 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke pruimenboom

Gepubliceerd: 31 jul 2019

71 keer bekeken
Hoi, Recentelijk heb ik een verwilderd tuintje met een pruimenboom gekocht. Deze ziet er niet meer heel gezond uit. Ik kom er zelf niet goed uit, weet iemand waar deze boom last van heeft? 
Lees verder...
Forumonderwerp beste plaats nestkastje

Gepubliceerd: 08 apr 2019

44 keer bekeken
Mijn achtertuin ligt op het zuidwesten. Heerlijk zonnig dus. Nu heb ik achterin mijn tuin een schuur staan en daar wil ik een nestkastje op gaan hangen. Oh, ik heb niet de illusie dat daar dit voorjaar nog vogels in komen nestelen.
Lees verder...
Forumonderwerp beestje in kamperfoelie

Gepubliceerd: 23 jun 2016

16 keer bekeken
De bloemen van mijn kamperfoelie verwelken. Ik zag dat er kleine gaatjes in de bloemen zitten, en ik vond een klein witte larve in zo'n gaatje. Wat is dit en wat kan ik er tegen doen?
Lees verder...
Forumonderwerp larven van de taxuskever

Gepubliceerd: 10 apr 2016

163 keer bekeken
Ik had een mooie pol lievevrouwebedstro, die bijna van de ene op de andere dag los op de aarde lag, maar ik weet het aan de vorst, hoewel ik zoiets nog nooit eerder had meegemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp wie tast meerdere planten in mijn tuin aan

Gepubliceerd: 19 jul 2015

4 keer bekeken
Ik heb diverse planten die ieder jaar meer aangetast blad hebben. Wie is de veroorzaker en wat kan ik er aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren leilinde worden geel en vallen af

Gepubliceerd: 06 jul 2015

3,065 keer bekeken
Onze leilinden worden sinds een paar dagen geel. Ook valt het blad af. We dachten eerst dat het aan de droogte lag maar vanmorgen zag ik er toch dat er luizen op zaten. Heeft iemand een tip wat we hier mee aan moeten?
Lees verder...
Forumonderwerp rode bessenstruik, ziekte

Gepubliceerd: 22 mei 2015

2,029 keer bekeken
In een bessenstuik, met rode bessen, zitten luizen (of kleine vlindertjes?) aan de onderkant van het blad. De bladeren zijn aan de bovenkant gebobbeld, en soms enigszins bruin.
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp slakkenoogst

Gepubliceerd: 06 jul 2014

29 keer bekeken
In mijn tuin heerst een grote slakkenplaag.. de Hortensia Panniculata is behoorlijk aangevreten. Dagelijke én na regenbuien haal ik de huisjesslakken van de buxushagen waar ze zich verstoppen.
Lees verder...
Forumonderwerp zwermen vliegjes in de tuin

Gepubliceerd: 19 feb 2014

15,297 keer bekeken
Sinds een maand of twee (na een verhuizing) zitten in onze tuin met regelmaat enorme zwermen vliegjes, het zijn er makkelijk duizenden. Aangezien ik hiervoor nooit een tuin heb gehad, heb ik geen idee of het om schadelijke vliegjes gaat.
Lees verder...
Forumonderwerp bladluizen bestrijden

Gepubliceerd: 06 feb 2014

3 keer bekeken
Hoe bestrijden jullie bladluizen?Ik heb in een webwinkel brandnetelgier gevonden...Helpt dit echt?Ik heb namelijk ergens gelezen dat alleen ongegiste brandnetel werkt tegen bladluizen.
Lees verder...
Forumonderwerp insecten en tips

Gepubliceerd: 06 aug 2013

0 keer bekeken
Ik ben een jaar geleden, begonnen met een tuintje. en ik heb last van veel plagen zoals: kleine wormen in mijn aardbeien, slakken, en sprinkhanen.ik wil er graag mee geholpen worden. dus als jij een oplossing weet over deze
Lees verder...
Forumonderwerp overlast tortelduiven

Gepubliceerd: 15 jul 2013

703 keer bekeken
Gaan ze ooit verhuizen of blijven ze eeuwig rond onze wijk hangen?Hoe verjaag je ze?
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte bladluis...

Gepubliceerd: 27 jun 2013

47 keer bekeken
Vandaag ontdekte ik zwarte bladluis op de Aconitum (monnikskap)planten.
Lees verder...
Forumonderwerp natuurlijke vijanden...

Gepubliceerd: 12 jun 2013

4 keer bekeken
Ik heb inmiddels ontdekt dat mijn laurier dopluis heeft,,, en bovendien heeft eentje bladvlo denk ik.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er met de hortensia?

Gepubliceerd: 11 jun 2013

0 keer bekeken
Dit is een boeren hortensia....wat is er mee aan de hand?...Beter gezegd,wat is er aan te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp de varen weer..

Gepubliceerd: 10 jun 2013

182 keer bekeken
Allereerst laat ik jullie even meegenieten van enkele prachtige varens, achteraan in mijn tuintje in de halfschaduw. Een lust voor het oog.
Lees verder...
Forumonderwerp insect unaspis euonymi

Gepubliceerd: 05 mei 2013

329 keer bekeken
Beste tuinvrienden, Een aantal van mijn kardinaalsmutsen hebben veel last van een insect, genaamd unaspis euonymi. Er is helaas geen Nederlandse naam voor dit insect. Vraag is. Hoe kan ik dit insect bestrijden.
Lees verder...
Forumonderwerp larve van de schietmot

Gepubliceerd: 28 apr 2013

240 keer bekeken
Afgelopen jaar zijn bijna al mijn zuurstofplanten door de larve van de schietmot opgegeten, ik heb er honderden gevangen. Op dit moment lopen een aantal van de kaal gevreten planten weer uit.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vis is dit?

Gepubliceerd: 06 mrt 2013

4 keer bekeken
HalloIk heb al een tijdje een (kleine) vijver.Hij was nooit bedoelt om vissen in te houden maar vooral om amfibieën aan te trekken.Nu zitten er toch vissen in en ben ik natuurlijk nieuwsgierig welke vissen
Lees verder...