Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp mooie beuk

Gepubliceerd: 19 jan 2023

29 keer bekeken
Hele mooi beuk is door gemeente omgezaagd met als argument dat de boom van binnen rot is. Nu ben ik geen bomen expert, maar herkennen jullie iets op de foto ?
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaagplant wordt bruin

Gepubliceerd: 10 jul 2022

67 keer bekeken
Hallo Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte plekken en zwarte luizen in haagbeuk

Gepubliceerd: 17 apr 2021

662 keer bekeken
In meerdere van onze rode haagbeuk zitten zwarte plekken op de stam, deels gecombineerd met zwarte luis. Het ziet er niet zo mooi uit. Weet iemand of dit nog te bestrijden is? Is er meer aan de hand dan alleen luis?
Lees verder...
Forumonderwerp berk onderhoud

Gepubliceerd: 10 aug 2019

31 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag uitdunnen

Gepubliceerd: 02 aug 2019

747 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers, Wij hebben met onze buren een Beuken haag die eigenlijk veel te breed is in dikte ( ruim 1 - 1/2 meter )
Lees verder...
Forumonderwerp beuken ziekte of plaag?

Gepubliceerd: 01 aug 2019

36 keer bekeken
Wie weet wat onze beuk mankeert. Op de bovenkant van het blad zitten bruine bobbeltjes van ongeveer 2 mm groot. Aan de onderkant kun je zien dat het bobbeltje vast zit aan het blad. groetjes, Yvonne
Lees verder...
Forumonderwerp korsthoutskoolzwam beuk buren

Gepubliceerd: 26 mei 2019

52 keer bekeken
Hallo, Ik heb recent ontdekt dat in de zeer grote beuk van de buren een zwart bubbelend geheel aan de voet van de boom zit. 
Lees verder...
Forumonderwerp beukenheg

Gepubliceerd: 12 mei 2019

40 keer bekeken
Wij hebben een mooie beukenheg staan van 90cm breed, 3 meter lang, 2 meter hoog die nu (iirrraard) in bloei staat. Over 3 weken gaan wij de tuin volledig leeghalen en wij willen deze op een andere plek laten terugkomen.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent dit bosplantje?

Gepubliceerd: 10 feb 2019

72 keer bekeken
Kent iemand dit plantje?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor ziekte heeft deze beuk?

Gepubliceerd: 04 dec 2018

94 keer bekeken
Wie weet wat voor ziekte deze beuk heeft? Is flink aan het rotten onderaan de stam en er komt nu een flinke zwam aan de zijkant. Ik heb het gevoel dat het niet echt goed gaat met de beukenboom. Foto is van ruim een maand geleden.
Lees verder...
Forumonderwerp naam plantje

Gepubliceerd: 07 jun 2018

43 keer bekeken
hoe heet dit stekje?
Lees verder...
Forumonderwerp bruine beuk met problemen

Gepubliceerd: 18 mei 2018

75 keer bekeken
Beste forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp beukhaag ziek? aub help!

Gepubliceerd: 05 aug 2017

1,901 keer bekeken
Hallo, wie kan me helpen met advies? Het lijkt alsof mijn beukenhaag dood gaat. Ik heb een aantal foto's gemaakt van de stammetjes. Wat is hier aan de hand en wat kan ik er aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze boom?

Gepubliceerd: 19 jul 2017

40 keer bekeken
Hoe heet deze boom?
Lees verder...
Forumonderwerp loofbomen gebruiken minder water dan naaldbomen?

Gepubliceerd: 27 apr 2017

1,065 keer bekeken
In De Stentor van vandaag staat een artikel over het vervangen van naaldbossen door loofbossen. Met als doel meer grondwater. In het artikel in DS staat dat loofbossen per hectare 62,5 m³ meer water opleveren. Omgerekend is dat 6,3 mm.
Lees verder...
Forumonderwerp plant die ik niet ken

Gepubliceerd: 09 apr 2017

2 keer bekeken
De laatste week gevonden in mijn tuin de plantjes op de foto. Ik heb er een paar bij elkaar gezet in afwachting van verdere groei. Maar misschien weet iemand zo wat het zijn. Dank voor uw reactie.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plantjes in mijn tuin

Gepubliceerd: 04 apr 2017

10 keer bekeken
Sinds een week komen er in mijn (bos)tuin veel mij onbekende plantjes op. Steeltje van vier, vijf centimeters; twee groene blaadjes met een klein wit bloempje ertussen. Wie weet wat dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag snel laten groeien, iemand tips?

Gepubliceerd: 17 mrt 2017

2,070 keer bekeken
Ik heb oktober 2016 een beukenhaag geplaatst. Om specifieker te zijn de bladhoudende groene en rode beuk. Nu wil ik deze snel in de hoogte laten groeien om ervoor te zorgen dat ik wat meer vrij zit in mijn tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp beuk langer vasthouden blad in herfst (fagus)

Gepubliceerd: 28 nov 2016

66 keer bekeken
Al vijf jaar heb ik lei-beuken staan (Fagus sylvatica). Ze doen het goed.
Lees verder...
Forumonderwerp berken vervangen door ...???

Gepubliceerd: 06 okt 2016

31 keer bekeken
Achter in onze tuin staan drie forse berken, omtrek stammen op 1 meter hoogte ongeveer 160 cm. Naar onze mening worden deze bomen te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp treurbeuk

Gepubliceerd: 27 mei 2016

3 keer bekeken
Op bijgaande foto zie je een treurbeuk die ik heb moeten kappen vorig jaar vanwege de grootte. Nu loopt hij aan alle kanten uit, maar het blad heeft allemaal gaatjes. Waarschijnlijk een beestje die er in zit?
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkend deze boom?

Gepubliceerd: 18 mei 2016

1 keer bekeken
Wie weet wat van boomsoort dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp welke (tuin)planten zijn dit?

Gepubliceerd: 15 mei 2016

6 keer bekeken
Beste, Sinds september vorig jaar zijn wij in bezit van een woning, inclusief tuin. Graag willen wij deze tuin in ere herstellen. Weten welke planten erin staan kan daarbij praktisch zijn :-) Wie kan mij hierbij helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp haag inkorten

Gepubliceerd: 13 mrt 2016

30 keer bekeken
Hallo iedereen, Mag je haagbeuk op dit moment drastisch inkorten? Of is dit niet het goede moment ervoor? Hartelijk dank, Monique
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien

Gepubliceerd: 12 mrt 2016

14 keer bekeken
Mss een late vraag maar ik vond deze site maar juist, ik snoeide onze 2 berken bomen van 15jaar oud midden augustus, vast veel tegenreactie berichten waarom augustus, idc ;P IK snoeide ze tot de grote waar de eeste grote onderste zijtak begon
Lees verder...
Stel een tuinvraag