Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie groene inspiratie nodig? dit zijn 3 unieke kamerplanten

Gepubliceerd: 22 feb 2023

12 keer bekeken
Planten zijn een van de beste toevoegingen aan elke kamer! Niet alleen brengen ze leven, kleur en natuur in huis, maar ze kunnen ook de luchtkwaliteit van je huis verbeteren.
Lees verder...
Tuininformatie moestuinieren: 5 makkelijke groenten om mee te starten

Gepubliceerd: 28 nov 2022

38 keer bekeken
Droom jij ervan om je eigen groenten te kweken? Dan vraag jij je vast af hoe je daar het best mee begint. Een tip: start met planten die makkelijk zijn. Later kun je experimenteren met groenten die meer zorg nodig hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp gaatjes met bewoners in stam

Gepubliceerd: 17 jul 2021

65 keer bekeken
Hi,  Wij hopen dat iemand hier ons verder kan helpen/adviseren.
Lees verder...
Forumonderwerp calathea met witte vlekjes en gaatjes

Gepubliceerd: 07 jul 2020

639 keer bekeken
M'n favoriete plant heeft opeens allemaal van deze witte vlekjes: het begint als een soort witte, doorzichtige vlek. Uiteindelijk wordt het een gaatje.
Lees verder...
Forumonderwerp meerdere planten plotseling dood

Gepubliceerd: 28 feb 2020

279 keer bekeken
Beste mensen op dit forum,
Lees verder...
Forumonderwerp een begin maken met kamerplanten

Gepubliceerd: 09 sep 2019

36 keer bekeken
Na 18 jaar wonen in dezelfde apartement, wil ik weer een poging doen om kamerplanten aan te schaffen.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke pruimenboom

Gepubliceerd: 31 jul 2019

71 keer bekeken
Hoi, Recentelijk heb ik een verwilderd tuintje met een pruimenboom gekocht. Deze ziet er niet meer heel gezond uit. Ik kom er zelf niet goed uit, weet iemand waar deze boom last van heeft? 
Lees verder...
Forumonderwerp rozen met opgerolde bladeren

Gepubliceerd: 03 mei 2019

1,614 keer bekeken
In april/mei krijgen de rozen opgerolde bladeren, later worden er weer normale bladeren gevormd. In de opgerolde bladeren heb ik tot nu toe geen insectenlarven aangetroffen. Wat zou het oprollen van de bladeren kunnen veroorzaken? 
Lees verder...
Forumonderwerp welke bloem overleefd in klein bokaaltje?

Gepubliceerd: 19 apr 2019

44 keer bekeken
Hoi! Ik ben een kleuterjuf en zou graag met mijn peuters een bloem planten voor moederdag. Nu wil ik dit graag in een glazen bokaaltje doen (ongeveer de grootte van een confituurpot).
Lees verder...
Forumonderwerp plant in potje wordt te groot

Gepubliceerd: 13 jan 2019

66 keer bekeken
Hi, Hoe ga ik hier mee om? Hij wordt te groot en de onderste blaadjes/naaltjes hangen en verkleuren.  Maar ik wil eigenlijk deze plant wel in deze pot houden. 
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginae

Gepubliceerd: 07 apr 2018

9,690 keer bekeken
We hebben sinds 1,5 jaar deze Strelizia gekocht bij Hornbach. We kochten deze rond de winter en stond toen vol in bloei met bloemen. Richting de zomer kwamen we geen bloemen meer in. Wel bleven er telkens opnieuw nieuwe bladeren komen.
Lees verder...
Forumonderwerp geldboom parasiet?

Gepubliceerd: 05 mrt 2018

247 keer bekeken
Hallo iedereen, 
Lees verder...
Forumonderwerp voorstellen en mijn phalaenopsis heeft 2 bloemstengels met blad! hoe kan dat ?

Gepubliceerd: 08 jun 2017

184 keer bekeken
Beste leden,  Ten eerste wil ik me even voorstellen ... 
Lees verder...
Forumonderwerp stamziekte bij beukenhaag

Gepubliceerd: 03 mei 2017

1,982 keer bekeken
De beukenhaag is een zestal jaren geleden aan geplant. Sedert vorig jaar verliezen een aantal planten hun volledig verdorde bladeren niet meer allemaal in het voorjaar. Van een aantal planten splijt ook de bast van de plant open.
Lees verder...
Forumonderwerp kouseband

Gepubliceerd: 05 aug 2016

6 keer bekeken
Voor het eerst teel ik in de kas Kouseband. Ik heb Kouseband zaad in kleine potjes gedaan en gepoot in een grote krat waarin grond zit, in de potjes heb ik touw die naar een rek gaan op behoorlijke hoogte.
Lees verder...
Forumonderwerp van welke boom komt deze vrucht

Gepubliceerd: 25 jul 2016

38 keer bekeken
Onlangs in Frankrijk gevonden onder een boom: Van welke boom is deze vrucht? De vrucht bevat gaatjes waar waarschijnlijk zaden in hebben gezeten. Iemand een idee? Het blad ligt ernaast. (beetje verdord)
Lees verder...
Forumonderwerp systeem voor beregening van de tuin

Gepubliceerd: 30 jun 2016

74 keer bekeken
Ik overweeg om zelf een systeem aan te leggen om de tuin van water te voorzien. Nu zie ik systemen met sprinklers (al dan niet pop-up) en van die druppelslangen. Wie heeft ervaring met dat soort systemen, en met de aanleg?
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie kevertjes slaapkamer

Gepubliceerd: 05 jun 2016

6,381 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp treurbeuk

Gepubliceerd: 27 mei 2016

3 keer bekeken
Op bijgaande foto zie je een treurbeuk die ik heb moeten kappen vorig jaar vanwege de grootte. Nu loopt hij aan alle kanten uit, maar het blad heeft allemaal gaatjes. Waarschijnlijk een beestje die er in zit?
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe cactussen: verschillende vraagjes

Gepubliceerd: 24 mei 2016

76 keer bekeken
Hoi! Ik heb pas een koopje gedaan op 2dehands.be en deze prachtige exemplaren gekocht voor 25€. Nu, ik ben een echte plantenliefhebber, en zie erg graag cactussen maar ik moet eerlijk zijn dat ik er niet zo veel van af weet...
Lees verder...
Forumonderwerp gaten in (onbekende) haag wegwerken / snoeien

Gepubliceerd: 07 apr 2016

40 keer bekeken
Beste, Wij wonen sinds kort in ons nieuwe huis. In de tuin staat een haag zoals op de foto. De gefotografeerde kant is de zuidkant, de onderkant krijgt, door een schuurtje, weinig tot geen zon.
Lees verder...
Forumonderwerp welke soorten cactussen zijn dit ?

Gepubliceerd: 28 mrt 2016

478 keer bekeken
Ik heb een aantal cactussen en ik zou daar graag de naam van willen weten. Misschien kan iemand mij helpen? Kunt u ook nog wat over de conditie vertellen van mijn cactussen? de meeste heb ik nu een jaar. Alvast bedankt ! :) 1:
Lees verder...
Forumonderwerp rare plekken op de cactus ?

Gepubliceerd: 25 mrt 2016

228 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp dracaena's gaan dood

Gepubliceerd: 22 feb 2016

128 keer bekeken
Mijn twee Dracaena's zijn al een tijdje langzaam aan het sterven. De bladeren worden steeds lichter groen, dan geel, dan bruin, en vervolgens vallen ze er af.
Lees verder...
Forumonderwerp houtworm in pruimenboom

Gepubliceerd: 07 okt 2015

102 keer bekeken
Goededag, Ik heb een 3 tal redelijk grote pruimenbomen staan in mijn tuin. Vorig jaar zaten er bakken vol met pruimen aan dit jaar eigenlijk helemaal niet.
Lees verder...
Stel een tuinvraag