Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bruine laag op het vijveroppervlak?

Gepubliceerd: 14 okt 2016

757 keer bekeken
Op het oppervlak van onze vijver drijft een vettige olijfgroene laag. Deze vormt zich wanneer het lange tijd niet heeft geregend. Het water eronder is helder en de vissen (rosettes en windes) zijn levendig.
Lees verder...
Forumonderwerp blauwalg

Gepubliceerd: 21 jul 2013

1 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb mijn volkstuin besproeit met water waarin later blauwalg is geconstateerd.Kan dit kwaad voor mijn groenten? Met vr gr Rob
Lees verder...
Forumonderwerp bagger ...

Gepubliceerd: 09 nov 2011

21 keer bekeken
In het voorjaar had ik nog een grote plastic pot staan echter geen pot of tuingrond om hem op dat moment te vullen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke alg en wat tedoen?

Gepubliceerd: 12 nov 2010

2 keer bekeken
Heb al een tijdje deze alg in mijn aquarium.Hoe kom ik er vanaf?
Lees verder...
Forumonderwerp algbestrijding met waterstofperoxide

Gepubliceerd: 30 sep 2010

2 keer bekeken
Wie heeft er ervaring met het bestrijden van (blauw)alg met waterstofperoxide 3%? Ook als er vissen inzitten?
Lees verder...
Forumonderwerp stagnerende groei

Gepubliceerd: 06 sep 2010

20 keer bekeken
Gegevens: Vijver 10.000 liter 20m2Biologische filterinstallatie met UV lamp.Zuurstofplanten: fonteinkruid, waterpest, aarvederkruid, hoornblad en blaasjeskruid.Diverse soorten lelies.
Lees verder...
Forumonderwerp stinkend vijverwater

Gepubliceerd: 14 sep 2008

92 keer bekeken
Vier jaar geleden hebben wij onze vijver aangelegd. Sinds een paar weken hebben we problemen. Het vijverwater stinkt heel erg. Een rottende geur. Als we de planten boven water halen, versnotteren ze helemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp aanslag in nieuwe vijver

Gepubliceerd: 22 aug 2007

4 keer bekeken
In een nieuwe vijver (ca. 5mnd oud) zijn diverse planten geplaatst (waterlelie, japans holpijp, diverse zuurstofplanten). Verder zijn diverse vissen aanwezig (Shibukin, goudvis ed).
Lees verder...
Forumonderwerp zwemvijver

Gepubliceerd: 09 apr 2005

0 keer bekeken
Ik zou graag een zwemvijver hebben. Met afmetingen van 12vierkante meter oppervlakte .Wat kost dit met bijhorende zuiveringsplanten enz? Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe fotos

Gepubliceerd: 07 apr 2005

1 keer bekeken
Ik heb juist mijn eerste foto's van 2005 op mijn yaoo foto site geplaatst .Zij die willen kunnen gerust eens een kijkje gaan nemen.
Lees verder...
Forumonderwerp zijn dit algen?

Gepubliceerd: 09 aug 2004

0 keer bekeken
Sinds een tijdje zitten er denk ik een soort alg in mijn tuinvijver...
Lees verder...
Stel een tuinvraag