Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

48 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Forumonderwerp poederkwast

Gepubliceerd: 27 jul 2021

43 keer bekeken
Goedemiddag, Zo'n 4 jaar geleden heb ik een paar stekjes gekocht van de poederkwast/bloedbloem /haemanthus. Prachtig, vol met blad maar helaas komen er geen bloemen in. Ze krijgen water, mest en staan niet in de volle zon.
Lees verder...
Forumonderwerp mijn vetplant wordt opgegeten?

Gepubliceerd: 09 dec 2019

709 keer bekeken
Hallo, Ik heb een vetplant en er zijn V vormige stukken 'uit gebeten' lijkt het.
Lees verder...
Forumonderwerp vragen over verschillende bloemen en planten in mijn tuin

Gepubliceerd: 25 mei 2018

83 keer bekeken
Ik heb sinds een jaar voor het eerst een eigen tuin, deze is netjes achter gelaten door de vorige bewonders, maar toch zit ik met een hoop vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten rozen knoppen.

Gepubliceerd: 22 mei 2018

607 keer bekeken
Mijn rozen knoppen zijn aangevreten. Weet iemand welk dier dat doet?
Lees verder...
Forumonderwerp buxusmot is gearriveerd

Gepubliceerd: 12 jun 2017

59 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp vlieg

Gepubliceerd: 07 mei 2017

8 keer bekeken
Wie weet welke vlieg dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp hosta ventricosa

Gepubliceerd: 29 aug 2016

1 keer bekeken
Wij hebben deze plant al een aantal jaar in een schaduwhoek van de tuin als bodembedekker. De laatste jaren worden de bladeren steeds meer door slakken aangevreten.
Lees verder...
Forumonderwerp suzanne met de mooie ogen

Gepubliceerd: 09 jul 2016

105 keer bekeken
Beste, reeds meerdere jaren zet ik deze plant in m'n tuin (vroeger altijd de gele kleur en dit jaar de oranje kleur) doch dit is de eerste keer dat ik vaststel dat er stukken uit de bloemen weggevreten worden.
Lees verder...
Forumonderwerp lamium maculatum 'roseum'

Gepubliceerd: 14 mei 2016

5 keer bekeken
In mei 2014 heb ik 7 stuks Lamium maculatum Roseum geplant in een grote bak (1,50 x 1,5
Lees verder...
Forumonderwerp keverplaag in struik

Gepubliceerd: 03 aug 2015

33 keer bekeken
wie herkent deze kever/tor die in onze tuin een struik helemaal aan het opeten is. De struik is volledig aangetast, en zit vol met deze kevers/torrren. Naast de aangetaste steuik staan hortensia's, daar blijven ze gelukkig van af.
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant infectie?

Gepubliceerd: 15 dec 2014

105 keer bekeken
Hallo forum,
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten koolplanten

Gepubliceerd: 15 jul 2014

615 keer bekeken
Ik heb diverse koolsoorten onder een fijnmazig net staan zodat de vlinders er niet bij kunnen en ik dus geen last van rupsen heb, maar nu zijn bij de meeste planten o.a.
Lees verder...
Forumonderwerp slakkenoogst

Gepubliceerd: 06 jul 2014

29 keer bekeken
In mijn tuin heerst een grote slakkenplaag.. de Hortensia Panniculata is behoorlijk aangevreten. Dagelijke én na regenbuien haal ik de huisjesslakken van de buxushagen waar ze zich verstoppen.
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte kevers

Gepubliceerd: 18 jun 2014

6 keer bekeken
Vandaag vertelde iemand me veel vraatschade te hebben door glimmende kevertjes. Zoals het mij werd uitgelegd (want ik heb natuurlijk geen foto) zijn het zwarte met een groene schijn.
Lees verder...
Forumonderwerp gaatjes

Gepubliceerd: 15 jun 2014

366 keer bekeken
De rozen in mijn tuin vertonen vreemde gaatjes. Is dit te wijten aan slakken? Ik heb er al vele gevangen maar toch.
Lees verder...
Forumonderwerp kleine groene beestjes op lavendel

Gepubliceerd: 15 mei 2014

246 keer bekeken
Een week of twee geleden heb ik wat lavendel in de tuin gezet en nu ik er weer eens goed naar keek zaten er allemaal kleine groene beestjes op (zie foto).
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp rupsen van...?

Gepubliceerd: 04 mei 2014

28 keer bekeken
En deze zullen we ook maar weghalen zeker? Het zou vraatschade aan het perenblad kunnen verklaren? Is dit soms van de ringelrupsvlinder? Wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp van wie zijn deze gaatjes?

Gepubliceerd: 04 mei 2014

1,446 keer bekeken
De bladeren van mijn beukhagen zitten vol met gaten. Ik heb geprobeerd door schudden te weten te komen welk insect dit veroorzaakt. Ik vond enkele slakken maar ook groene rupsen.. Iemand enig idee?
Lees verder...
Forumonderwerp perenblad..

Gepubliceerd: 27 apr 2014

9 keer bekeken
Dat ik dit heerschap al tegenkom, vind ik heel verdacht.. Omdat er aan het perenblad wordt geknabbeld, naar ik vermoedde rupsen heb ik er een doek onder gelegd en eens goed geschud.
Lees verder...
Forumonderwerp klimop wordt slecht

Gepubliceerd: 24 apr 2014

2,017 keer bekeken
Onze klimop wordt behoorlijk slecht.Op een aantal plaatsen ziet hij er echt belabberd uit.Ik ga ervan uit dat er een of andere ziekte in zit, maar welke ?Ik heb een foto bijgedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever oplossing?

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

384 keer bekeken
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit

Gepubliceerd: 23 okt 2013

2 keer bekeken
Graag had ik vernomen of iemand weet welke (klim)plant dit zou kunnen zijn?Alvast dank!
Lees verder...
Forumonderwerp anti-taxuskever-planten

Gepubliceerd: 24 aug 2013

61 keer bekeken
We hebben nogal wat last van de taxuskever. De beestjes en hun larven richten heel wat schade aan.
Lees verder...
Stel een tuinvraag