Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp cactus luis oid

Gepubliceerd: 03 sep 2018

118 keer bekeken
Mijn cactus krijgt witte bolletjes en pluisjes met hier en daar plakkerige plekjes op de plant (zie foto)  Weet iemand wat dit is en belangrijker hoe ik er vanaf kan komen ? Is er ook iets waardoor je het kan voorkomen? 
Lees verder...
Forumonderwerp schade aan blad + soort webachtig spul op blad

Gepubliceerd: 04 aug 2017

98 keer bekeken
Hallo allemaal
Lees verder...
Forumonderwerp welke luis is dit?

Gepubliceerd: 25 mei 2015

63 keer bekeken
Mijn haagbeuk zit weer vol met luizen. Heeft er iemand een idee wat het is? Vorig jaar zijn er problemen geweest door spint. Is dit nu zo?
Lees verder...
Forumonderwerp crassula ovata gollum wit spul

Gepubliceerd: 06 nov 2014

82 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wolluis

Gepubliceerd: 27 dec 2013

40 keer bekeken
Ik heb een paar dagen geleden een Phal. gekregen en nu heb ik ontdekt dat er wolluis op zit! Wat moet ik doen?!? Gerben
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 07 okt 2013

3 keer bekeken
Het lijkt op een kerstster maar volgens sommigen is dat het niet,dus wat is het dan wel? Ik had m in de zomer buiten in de tuin,nu binnen sinds een mnd.en hij is helemaal treurig geworden...wat moet ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp wit spul op plant

Gepubliceerd: 26 jul 2013

202 keer bekeken
Hallo, weet iemand misschien wat er met ons enige boompje in de tuin aan de hand is, en wat we eraan kunnen doen?Ik ben totaal geen plantenkenner, dus ben zeer benieuwd, dacht in eerste instantie dat het rupsen waren, maar het witte spul wordt sto
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp pinus nigra overproductie hars

Gepubliceerd: 20 aug 2012

48 keer bekeken
Afgelopen maart hebben we vijf Pinus Nigra geplant, twee kleine (2 meter) en drie grote
Lees verder...
Forumonderwerp dode algen?

Gepubliceerd: 01 aug 2012

102 keer bekeken
Mijn vijver 6x2.50x0.90 meter (11.000m) is redelijk helder, maar veel last van volgens mij dode algen.Ik had ook veel draad algen dit jaar, maar die heb ik grotendeels handmatig en verder met anti draadalg wel aardig weg kunnen krijgen
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp planten aangetast met gaten en witte vlekken

Gepubliceerd: 12 mei 2011

4,330 keer bekeken
Sinds een tijdje zitten op de bladeren van steeds meer planten in mijn tuin - en in potten op het terras - onder witte spikkels en witte vlekken. Ook ontstaan er gaatjes in de bladeren. Op sommige platen zie ik ook mieren zitten en beestjes.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op buxus?

Gepubliceerd: 27 apr 2011

28 keer bekeken
Mijn buxushagen zien er mooi fris en gezond uit.Maar gisteren ontdekte ik, vooral aan de onderkant iets dat lijkt op wit poeder. Het doet zich vooral voor aan de jonge toppen.Is dat een schimmel?
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp bladluizen

Gepubliceerd: 05 jul 2010

7 keer bekeken
sinds een paar maand heb ik blad luizen op mijn tomaten en die heb ik toen behandelt met een product tegen luizen , dat hielp niet en nu zitten de luizen al op mijn paprika's aardbeien en nu zie ik er ok al mijn
Lees verder...
Forumonderwerp banaan plant

Gepubliceerd: 31 mrt 2010

14 keer bekeken
Ik heb een banaan plant die niet zo mooi uitziet, de bladeren worden vaak bruin. Mijn man zei dat die niet kon groeien omdat die in een te kleine pot zat, dus ik heb hem in een grotere pot gezet. Ik heb een zo'n zelfwaterend pot van IKEA gekocht.
Lees verder...
Forumonderwerp alsof mijn plant sterft

Gepubliceerd: 29 dec 2009

78 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp slechte bladeren bij musa bananenplant!

Gepubliceerd: 18 okt 2009

6,107 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp overwintering van niet winterharde planten

Gepubliceerd: 08 sep 2009

103 keer bekeken
Hallo, ik ben cliff(nieuw bij de forum)Ik wil graag advies over mijn planten die ik graag willen laten overwinteren in mijn garage.Ik heb zo'n 10 ensete maurellis(1m-1.5m),4 oleanders(1.5-2m),10 klein oleanders(70cms),2 phoenix canariensis van 80c
Lees verder...
Forumonderwerp leilinden

Gepubliceerd: 19 mei 2007

163 keer bekeken
Ik heb vorig jaar 4 leilinden in onze tuin neergezet.In april van dit jaar kwamen er mooie knoppen aan en een tijdje later stonden de bomen mooi in het blad ondanks de hitte,maar vlak voordat de hitte af was gelopen begonnen de bladeren te verschr
Lees verder...
Forumonderwerp komeetstaart (misschien knobbeltjesziekte)

Gepubliceerd: 29 aug 2006

42 keer bekeken
Hallo, Ik heb een week geleden een vraag gesteld over een sarasa die rood/bruine vlekjes heeft. Toen heb ik een antwoord gekregen van Sjuul, die zei dat het misschien de knobbeltjes ziekte was.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine schildjes op magnolie, die wit worden????

Gepubliceerd: 11 jun 2006

3 keer bekeken
Hallo!
Lees verder...
Forumonderwerp te veel en tegelijk te weinig water bij mijn areca

Gepubliceerd: 15 feb 2006

771 keer bekeken
Hoi. heb enkele maanden geleden een chrysalidocarpu areca gekocht... leuke plant, mooie plant.
Lees verder...
Forumonderwerp exoten pictures uit m'n tuin

Gepubliceerd: 04 jan 2006

11 keer bekeken
https://tinyurl.com/y5h58soq
Lees verder...
Forumonderwerp wit poederig spul met kleine wit beestjes op plant

Gepubliceerd: 14 sep 2005

39 keer bekeken
beste allemaal,
Lees verder...
Stel een tuinvraag