Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie lang leve je moestuin: 6 tips voor een goed onderhoud

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Een gezonde moestuin biedt dagelijks genot van verse, smaakvolle groenten en kruiden, maar een belangrijk aspect is hier ‘gezond’. Het is namelijk van groot belang dat je deze goed onderhoudt. Denk aan onkruidbeheersing en zieke- en plaagbeheer.
Lees verder...
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

38 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin

Gepubliceerd: 06 mrt 2023

12 keer bekeken
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu.
Lees verder...
Forumonderwerp kiwiplant aanplanten

Gepubliceerd: 25 nov 2022

24 keer bekeken
Hoeveel water moeten kiwiplanten krijgen die net zijn geplant in de volle grond? 1x maal water geven of meerdere keren?
Lees verder...
Forumonderwerp hulp met grote oude yucca (rot?)

Gepubliceerd: 02 nov 2022

90 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers en kenners,
Lees verder...
Forumonderwerp anthurium: blad verkleurt?

Gepubliceerd: 21 aug 2022

53 keer bekeken
Mijn anthurium ziet er grotendeels goed uit, met stevige glanzende bladeren, maar af en toe ontwikkelen zich verkleuringen, die vroeger of later eindigen als gaten. Kan iemand me vertellen wat er hier aan de hand kan zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp vergiftigde boom redden

Gepubliceerd: 17 jul 2022

62 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp geel blad 2e jaars peperstruikje

Gepubliceerd: 11 mei 2022

19 keer bekeken
Dit peperstruikje is van vorig haar, liet zijn oude bladeren vallen en krijgt nu nieuw blad. Echter hier en daar worden blaadjes geel en vallen af. Is dit ernstig of heeft ie meer water nodig en/of organische mest?
Lees verder...
Forumonderwerp witte beestjes op dracaena

Gepubliceerd: 20 dec 2021

144 keer bekeken
Hoi,  mijn dracaena heeft last van witte beestjes. Hierdoor sterven de bladeren langzaam af. Kan iemand mij vertellen wat voor beestjes dit zijn? 
Lees verder...
Forumonderwerp yucca doet het niet goed meer

Gepubliceerd: 23 nov 2021

207 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp calathea lancifolia

Gepubliceerd: 17 aug 2021

67 keer bekeken
Deze calathea is wat uit zijn normale doen. Hij gaat sneller toe dan normaal en de onderste blaadjes worden gelig. Hij is een tijdje geleden verpot en kreeg verse grond. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Lees verder...
Forumonderwerp laurier haag wordt heel slecht, krullend blad en aangevreten bladeren

Gepubliceerd: 28 apr 2021

551 keer bekeken
Help mijn laurierhaag (en die is flink lang....) wordt steeds slechter Krullend blad, aangevreten blad, zowel gaten in het blad als langs de randen, bruinige bladeren, gelere bladen en soms nog goede bladeren
Lees verder...
Forumonderwerp blaadjes monstera worden geel

Gepubliceerd: 24 mrt 2021

236 keer bekeken
Hallo De onderste blaadjes van de monstera worden 1 voor 1 geel. Iemand enig idee hoe dat komt? Hetzelfde gebeurt bij een andere grotere monstera. Groeten
Lees verder...
Forumonderwerp spathiphyllum sensation

Gepubliceerd: 28 jan 2021

67 keer bekeken
Hi allemaal, Ik heb vandaag mijn Spathiphyllum Sensation binnengekregen en in sierpot geplaatst. Echter vertonen een aantal bladeren scheuren waardoor het blad slap hangt. 
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel water geven aan stek madagascarpalm

Gepubliceerd: 29 mei 2020

166 keer bekeken
beste plantenliefhebbers Ik heb 2 stekken van de madagascarpalm  Deze heb ik een week geleden afgesneden en zojuist geplant met stekpoeder
Lees verder...
Forumonderwerp taxusboom

Gepubliceerd: 23 mei 2020

174 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine vlekken monstera

Gepubliceerd: 08 apr 2020

5,065 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp einde monstera deliciosa?

Gepubliceerd: 29 dec 2019

196 keer bekeken
Goedendag, Begin september heb ik 2 Monstera's in huis gehaald. Mijn eerste 2 planten ooit. Ze zijn geplaatst in een hoek vlakbij een raam (waar overdag zonlicht doorheen komt), maar ze zullen zelf nooit van het zonlicht profiteren.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke pruimenboom

Gepubliceerd: 31 jul 2019

71 keer bekeken
Hoi, Recentelijk heb ik een verwilderd tuintje met een pruimenboom gekocht. Deze ziet er niet meer heel gezond uit. Ik kom er zelf niet goed uit, weet iemand waar deze boom last van heeft? 
Lees verder...
Forumonderwerp kleine beestjes op de planten

Gepubliceerd: 20 jul 2019

518 keer bekeken
Hai
Lees verder...
Forumonderwerp potgrootte toscaanse jasmijn?

Gepubliceerd: 31 mei 2019

145 keer bekeken
Hallo, Ik heb een Toscaanse Jasmijn gekocht van ca 60cm hoog in een kweekpot van ca 20cm hoog x 10cm breed.
Lees verder...
Forumonderwerp mijn peperomia is ziek

Gepubliceerd: 19 mei 2019

249 keer bekeken
Een tijdje geleden begonnen de bladeren aan de onderkant geel te worden, ik dacht dat het misschien oude bladeren waren. Maar sinds een week of twee zie ik op andere bladeren bruine vlekken in het midden.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom

Gepubliceerd: 15 feb 2019

96 keer bekeken
Goedendag, kan iemand mij vertellen welke boom de bijgevoegde is en of het normaal is dat deze al in februari bloemen krijgt. De rest van de zomer is deze helemaal kaal omdat het blad al vroeg in het voorjaaar uitvalt.
Lees verder...
Forumonderwerp calathea zebrina krijgt snel gele bladeren

Gepubliceerd: 13 dec 2018

756 keer bekeken
De oudste bladeren van mijn calathea zebrina - niet de makkelijkste plant in mijn huishouden want heel snel te weinig of te veel water en ook al een spintplaag overleefd - kleuren een na één geel, en dat gaat snel.
Lees verder...
Forumonderwerp calathea orbifolia krijg bruine plekjes/gaatjes in het blad

Gepubliceerd: 17 aug 2018

1,324 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Stel een tuinvraag