Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bruin en aangevreten blad laurier

Gepubliceerd: 18 mrt 2021

1,041 keer bekeken
Sinds afgelopen nazomer vertoont de laurier in toenemende mate bruine vlekken op de bladeren en wordt een deel van de bladeren ook aangevreten.
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp hedera ziek

Gepubliceerd: 06 jul 2014

928 keer bekeken
Mijn hederaheg wordt geel. Het lijkt wel of de bladen aangevreten zijn, maar ik zie geen beestjes o.i.d. Ook in de nog groene bladen vallen gaten. Wat is er aan de hand ?
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever oplossing?

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

384 keer bekeken
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met
Lees verder...
Forumonderwerp aaltjes tegen taxuskever

Gepubliceerd: 15 sep 2013

1 keer bekeken
Ook even hier: Voor behandeling met aaltjes tegen taxuskever mag de bodemtemperatuur nietlager zijn dan 12° C.Weet iemand een manier om de warmte in de bodem te houden indien het 'snachts te koud zou worden?
Lees verder...
Forumonderwerp behandeling met aaltjes

Gepubliceerd: 15 sep 2013

3 keer bekeken
Voor behandeling met aaltjes tegen taxuskever mag de bodemtemperatuur niet lager zijn dan 12° C.Weet iemand een manier om de warmte in de bodem te houden indien het 's nachts te koud zou worden?
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant aangevreten: weet iemand wat dit is?

Gepubliceerd: 20 feb 2012

750 keer bekeken
Hierbij mijn vraag. Ik heb een aantal kamerplanten die drie weken bij de buren zijn geweest. Mijn
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten bladeren?

Gepubliceerd: 06 jun 2011

252 keer bekeken
Sinds enkele dagen worden de bladeren van mijn planten aangevreten, waaronder basilicum, astrantia
Lees verder...
Forumonderwerp soort laurierhaag

Gepubliceerd: 24 apr 2011

53 keer bekeken
Zins vorig jaar wordt onze haag (zie foto) aan één kant kalig en gelig. Ook hebben wij last van een taxuskever, dit kan bestrijd worden met nematoden, alleen is dit niet verkrijgbaar in de normale tuincentra's.
Lees verder...
Forumonderwerp aangevreten bladen van mijn heg

Gepubliceerd: 22 mrt 2011

130 keer bekeken
Hallo ..Kan iemand mij helpen wat ik moet doen tegen een opgevreten heg!
Lees verder...
Forumonderwerp taxus {veelvraat} kever

Gepubliceerd: 16 jul 2010

146 keer bekeken
Wij hebben ontzettend veel last van de taxus kever.
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever

Gepubliceerd: 10 mei 2010

9 keer bekeken
Enige tijd geleden (vorig jaar medio augustus) kwam ik erachter last te hebben van larven van de taxuskever. Topic in ondertussen verwijderd geloof ik vandaar een nieuwe draad.
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes in de vlinderstruik

Gepubliceerd: 07 jun 2009

932 keer bekeken
er zitten'beestjes'op onze vlinderstruiken en ik zou graag weten wat het id en wat ik en tegen kan doen
Lees verder...
Forumonderwerp kaalgevreten blad

Gepubliceerd: 31 mei 2009

6 keer bekeken
De bladeren van o.a. mijn Zeeuws knoopje, Saliesoorten worden compleet opgevreten, maar alleen de nerven blijven nog over, wat kan dit voor ongedierte zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp vraatschade kamperfoelie,met foto onbekend insect

Gepubliceerd: 12 apr 2009

370 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een kamperfoelie en clematis geplant en dezen worden in een behoorlij
Lees verder...
Forumonderwerp vraat aan clematis armandii

Gepubliceerd: 22 feb 2009

235 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een Clematis Armandii geplant.
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren rhododendron hangen slap

Gepubliceerd: 15 mrt 2008

608 keer bekeken
hoe kan dit en wat moet ik er aan doen?ik wil deze plant niet kwijt mvg henry
Lees verder...
Forumonderwerp gaten in blad klimplanten

Gepubliceerd: 19 jul 2007

5,499 keer bekeken
Sinds kort is me opgevallen dat er gaten in het blad van de klimplanten die tegen mijn schutting staan "vallen" Voornamelijk hedera
Lees verder...
Forumonderwerp maden?

Gepubliceerd: 21 mei 2006

33 keer bekeken
De wortels van mijn fuchsia's en azalea's zijn opgegeten door een soort dikke witte mad
Lees verder...
Forumonderwerp help ik wordt gek van de taxuskever

Gepubliceerd: 19 jul 2005

25 keer bekeken
Ik heb net een pluimhortensia gekocht. Nu zag ik bij thuiskomst vraatsporen van de taxuskever. Ik heb hier sinds dit jaar veel last van in mijn tuintje en zag dus direct (helaas pas bij thuiskomst) de vraatsporen.
Lees verder...
Forumonderwerp plaag na plaag

Gepubliceerd: 25 mrt 2003

9 keer bekeken
Ik heb een prettig zonnig balkon op het zuiden, overdekt en deels ingesloten door muren. Ik prbeer al vier jaar, om dit balkon fatsoenlijk aan te kleden met potplanten. Zonder succes Helaas heb ik afwisselend last van:
Lees verder...