Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wat is er aan de hand met mijn toscaanse klimjasmijn?

Gepubliceerd: 08 nov 2017

5,257 keer bekeken
De bladeren van onze Toscaanse klimjasmijn zijn met zwarte poeder bedekt en als je dat eraf wrijft is het blad mooi glanzend donker groen. Het blad is dus niet plakkerig en ook niet aangevreten. Is dit dan toch zwarte luis?
Lees verder...
Forumonderwerp beukhaag ziek? aub help!

Gepubliceerd: 05 aug 2017

1,901 keer bekeken
Hallo, wie kan me helpen met advies? Het lijkt alsof mijn beukenhaag dood gaat. Ik heb een aantal foto's gemaakt van de stammetjes. Wat is hier aan de hand en wat kan ik er aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte viezigheid op pinus

Gepubliceerd: 26 mei 2017

34 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp stamziekte bij beukenhaag

Gepubliceerd: 03 mei 2017

1,982 keer bekeken
De beukenhaag is een zestal jaren geleden aan geplant. Sedert vorig jaar verliezen een aantal planten hun volledig verdorde bladeren niet meer allemaal in het voorjaar. Van een aantal planten splijt ook de bast van de plant open.
Lees verder...
Forumonderwerp witte schimmel op crassula horntree

Gepubliceerd: 16 apr 2017

1,175 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp welke ziekte/plaag heeft mijn palm?

Gepubliceerd: 01 okt 2016

229 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp mijn peperplanten zijn ziek :(

Gepubliceerd: 13 aug 2016

494 keer bekeken
Ik heb een aantal peperplanten op de vensterbank staan en sinds kort vertonen ze onregelmatigheden. Blad krult op / verschrompelt / ziet er aangedaan uit. Ook ligt er plakkerig spul op de vensterbank met witte spikkels.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 12 aug 2015

20 keer bekeken
Onze hortensia zit op dit moment onder de witte plekken en op sommige plekken is het blad ook bruin geworden. Heeft onze hortensia last van een schimmel of luis ?
Lees verder...
Forumonderwerp fruitboom/struik

Gepubliceerd: 09 aug 2015

3 keer bekeken
Beste medetuinliefhebbers, Kan iemand mij zeggen hoe ik schimmel en luis uit mijn nieuwe kersenboompje en kruisbessenstruik kan houden? Ik zag dat Spruzit alleen voor sierplanten is.
Lees verder...
Forumonderwerp viburnum tinus

Gepubliceerd: 26 apr 2015

250 keer bekeken
Mijn viburnum tinus zit opeens vol met beestjes.
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes in beukenboom

Gepubliceerd: 10 mei 2014

713 keer bekeken
In een van onze beukenboompjes zitten zwarte kleine beestjes. In de winter kruipen deze weg in de bast van de boom. Hierdoor gaat de bast kapot (barst open) en sterven een aantal
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel of luis?

Gepubliceerd: 20 sep 2013

193 keer bekeken
Hallo,We hebben kleine langwerpige witte dingetjes op onze plant zitten. Ze tasten de bladeren aan.Weet iemand welke plant dit is en wat de ziekte is?Bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp morus alba 'pendula'

Gepubliceerd: 17 jul 2013

9 keer bekeken
Goedendag,
Lees verder...
Forumonderwerp elk jaar koeienmest

Gepubliceerd: 15 jul 2013

2 keer bekeken
Afgelopen januari heb ik een laag koeienmest in mijn border gegooid. Alles staat er nu stralend bij(o.a.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in fuchsia, misschien schimmel???

Gepubliceerd: 13 jun 2013

140 keer bekeken
Ik heb al een aantal jaren prachtige fuchsia's.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke sering

Gepubliceerd: 28 jul 2012

517 keer bekeken
Wie weet wat voor ziekte onze sering heeft? Zit een soort witte schimmel op de bast en de bladeren verkleuren en vallen af.
Lees verder...
Forumonderwerp rhododendrons met veel knoppen maar nooit bloemen

Gepubliceerd: 31 mei 2012

3,192 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp tuin ochtend hemelvaartsdag 2012

Gepubliceerd: 17 mei 2012

1 keer bekeken
Mooi zonnig moment, begin van een mooie warme dag, zou eens mooi zijn voor deze exoten...
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom ziek??

Gepubliceerd: 07 mei 2012

66 keer bekeken
Wat mankeert mijn pruim; toppen zijn sterk opgekruld; zie bijlage?
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte luis in wilgeboom kleurt rood

Gepubliceerd: 04 apr 2012

867 keer bekeken
Onlangs heb ik een aantal takken van de (reeds door schimmel aangetaste zieke) wilgenboom weggehaald en het viel me op dat een groot aantal takken en zelfs aan de dikke takken kolonies grote zwarte luizen bevonden en nog steeds aanwezig zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe is het met jullie rozen gesteld?

Gepubliceerd: 25 feb 2012

14 keer bekeken
Ik ben bang dat mijn rozen het niet hebben gered.Hoe is het bij jullie? Wat moet je doen om weer nieuwe rozen te planten op dezelfde plek?Hoe diep moet je de grond weghalen?
Lees verder...
Forumonderwerp laurier leibomen

Gepubliceerd: 24 feb 2012

2 keer bekeken
Mei 2011 heb ik 3 winterharde laurier leibomen laten planten aan de achterkant van de tuin. Sinds 2 weken zijn alle bladeren van alle 3 de bomen geheel bruin geworden, de bladeren vallen niet op de grond?
Lees verder...
Forumonderwerp middel tegen luis en schimmel

Gepubliceerd: 29 okt 2011

127 keer bekeken
Hey, Ik heb geen vraag. Ik wilde alleen een tip geven aan iedereen die het zou kunnen gebruiken.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel achtige substantie in aalbes

Gepubliceerd: 26 mei 2011

5 keer bekeken
ik zag dat de toppen van de aalbes, die ik dit jaar aangeplant heb, omgekruld waren, toen ik onder de bladkrullen keek leek het net alsof er harige schimmel op zat.
Lees verder...
Forumonderwerp polycare totaalbehandeling

Gepubliceerd: 04 apr 2011

130 keer bekeken
deze funcide heb ik gebruikt op mijn druivelaar,er zat bladluis op,maar kan dit later geen kwaad als ik van mijn druiven eet?
Lees verder...